וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש יאח"ה במשפט ניסו שחם: היה צריך להפעיל שיקול דעת

נצ"מ ערן קמין התייצב לדיון במשפטו של מפקד מחוז ירושלים לשעבר המואשם בין היתר בעבירות מין. ניצב מני יצחקי לא הגיע להעיד בדיון הנוכחי. פרקליטו של שחם: "העדים שלנו חוטפים כתף קרה בגלל התקשורת"

צילום: טליה קדוש, עריכה: גדי וינסטוק

(בחודש יולי פוטר תנ"צ ניסים אדרי, שלא דיווח על התלונה נגד שחם)

סגן ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, ניצב-משנה ערן קמין, התייצב היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב והעיד במסגרת פרשת ההגנה לטובת מפקד מחוז ירושלים לשעבר ניצב בדימוס ניסו שחם, המואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית. הוא מסר את עדותו תחת הדגשתו של עורך הדין של שחם, כי הוא אינו על תקן עד מומחה וכי לא הוצגה לו שום שאלה שנוגעת לתיק של שחם, אלא לענייני שגרת העבודה.

קמין ענה על שאלות טכניות, אך אמר מפורשות שאינו מכיר אישית את שחם, אלא רק את אשתו, שהייתה אז ממונה עליו כראש חטיבת חקירות. "אני לא מכיר כלום מהתיק הזה, לא קראתי דף אחד", הבהיר קמין. כשנשאל על ידי נציג הפרקליטות אם נראה לו תקין ששוטרת בת 19 תיכנס לחדר עם סגן המפכ"ל או עם כל בעל דרגה בכיר אחרת, השיב כי הוא "מסכים שצריך להפעיל שיקול דעת".

לקריאה נוספת:
ניצב בדימוס במשפט ניסו שחם: רומן בין קצין לשוטרת? לא הייתי מדווח
הקצין הבכיר שיקר בחקירתו, הושעה מהמשטרה ומקבל שכר כבר 3 שנים
ניסו שחם העיד: "לא יזמתי קשר עם אף אחת מהשוטרות"

מי שלא הגיע לדיון הוא ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי. בן צור, עורך דינו של שחם, נימק את ההיעדרות בסיבה טכנית ולפיה יצחקי לא קיבל זימון רשמי. עם זאת, הוא רמז בעקיפין באומרו "יש לנו בעיה שבשל פרסומים בתקשורת, עדים שלנו חוטפים כתף קרה". שחם אמר לוואלה! NEWS כי "העדות של יצחקי לא בוטלה, אלא נדחתה", ואף הוסיף בציניות: "כנראה שהתביעה פוחדת".

ניצב בדימוס ניסו שחם, בית משפט השלום תל אביב, 2 בספטמבר 2015. ניב אהרונסון
"התביעה פוחדת". ניצב בדימוס ניסו שחם בדיון במחוזי בתל אביב, היום/ניב אהרונסון

אחריו נכנסה להעיד בת-אל נחום באדי, אשר שימשה ראש לשכתו של ניסו שחם באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) עד סוף שנת 2010. היא הסבירה את נוהלי העבודה בכל הקשור לאישורי לימודים וקידום בכירים ביחידה. "כשהגעתי ללשכה הסבירו לי מה הפרקטיקה - בקשה ליציאה ללימודים כרוכה באישור קצינת הדרכה, אם מדובר בבקשות או מצוקת אחרות של שוטרים זה קצינת משאבי אנוש", העידה. "הייתה פרוצדורה עם קצינת משאבי אנוש (וניסו שחם). היא הייתה מגיעה עם ערימת טפסים שהייתה צריכה לעבור איתו. הם לא עברו אחד אחד, רק מה שהיה מהותי היא הייתה מפרטת ומראה לו והוא נותן לה המלצות מה להעביר ומה לא. יש דברים שהיא אפילו לא הייתה צריכה את האישור שלו כי כקצינת משאבי אנוש היא יודעת מקצועית מה לעשות".

באדי נשאלה כיצד ייתכן שכמזכירה היא מחזיקה בשתי חותמות שמאשרות את הבקשות. על כך השיבה: "זאת שיטת העבודה, לא אני המצאתי את הגלגל. זאת שיטת העבודה המקובלת על ניסו. הוא סמך עליי, על הבנות בלשכה שלו. היה אמון וקשר מאוד טוב בין קציני המטה לניסו ובין כולנו. כל מי שרצה ידע שהדלת של ניסו פתוחה, שוטרים בכל הדרגות. אפילו המנקה והטבח - כולם קיבלו יחס מקצועי ומאוד אנושי. אם קצין ניגש אליי ואומר שניסו אישר זה היה מתבצע, כי היו יחסי אמון בינינו".

"ח' התנהגה בצורה נינוחה וחופשית ליד שחם"

מ', אחת מהשוטרות שעבדו עם ניסו והעידו נגדו, סיפרה כי האחרון פיתח איתן רומן והבטיח לה את תפקיד ראשת הלשכה כאשר יעבור לאט"ל. באדי התייחסה לכך בעדותה: "ידעתי שאני עוברת איתו כראש לשכה שלו באט"ל, זה היה ברור לי ולכל הסובבים אותי. הוא הודיע לי על המינוי מיד לאחר ההחלטה, וגם עזרתי לו במעבר. אני מכירה את מ', זכורה לי פעם אחת שהיא הגיעה למשרד לפגישה והיו גם שיחות טלפוניות. אבל בשיחות שלי עם ניסו הוא סיפר לי שהיא פנתה אליו בבקשה שייתן לה תפקיד והוא הודיע לה בצורה חד משמעית שזה לא הולך לקרות ושאני עוברת איתו".

באדי הצהירה שמערכת היחסים ביניהם מקצועית בלבד וכי היא מכנה אותו בסמסים "מתוק שלי" כפי שהיא מכנה רבים אחרים, וכי אין הדבר מעיד על יחסים אינטימיים בין השניים. על העדות של ח', שוטרת אחרת שעבדה עם שחם, העידה באדי כי התנהגה עם שחם בצורה מאוד "נינוחה וחופשית". לדבריה, "אני מכירה אותה באופן שטחי, היה ביניהם יחסי חברות, לא הייתי בתוך החדר, הדלת הייתה סגורה, אבל מה שראיתי זה יחסי חברות טובה, משוחחים בטלפון". באדי ציינה שכשהתפוצצה הפרשה היא נדהמה מהחשדות המיוחסים לו וכי היא לא חשדה בכלום בזמן אמת.

ראיון עם מני יצחקי בפאנל - ועידת המשפט. בן קלמר
בלט בהיעדרו. ראש אגף החקירות והמודיעין מני יצחקי/בן קלמר

עדות נוספת שנשמעה היא של השוטר אליאס יוסף, שעבד במרחב דוד תחת פיקודו של שחם במשך תקופה מסוימת. הוא זומן לתת עדות כמי שניהל מערכת יחסים עם אחת השוטרות, בשנות ה-20 המוקדמות לחייה, שהעידה נגד שחם בטענה כי ניהל עמה רומן. "היינו ביחד כשנתיים, במהלכן גרנו יחדיו כשנה פלוס... היה לה שם רע, היא הייתה מסתכסכת עם אנשים, לא דופקת חשבון לאף אחד, מתנהגת כמו בנאדם 'שיש לו גב' ולא סופרת אף אחד. נפרדנו כי היא לא אמינה ושקרנית והיא הייתה בקשר רומנטי עם עוד אנשים בזמן היינו זוג", אמר.

לדבריו, "לא ידעתי על הקשר שלה עם שחם אז. הוא סיפר לי לקראת הסוף. הקשר בינינו היה גלוי לאנשים במרחב, אבל אני לא יודע אם המפקדים שלי ידעו על הקשר שלי איתה. ניסו סיפר לי שכשהם ישבו במסעדה היא אמרה לו שאיתו זאת הפעם הראשונה שלה, אבל גם זה שקר כי אני יודע בוודאות שהיו לה שלושה בני זוג לפני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully