וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסו שחם העיד: "לא יזמתי קשר עם אף אחת מהשוטרות"

30.3.2015 / 10:47

ניצב בדימוס שחם, שהיה מפקד מחוז ירושלים במשטרה, עלה על דוכן העדים במשפט שבו הוא מואשם בהפרת אמונים ובהטרדה מינית של שוטרות שהיו כפופות לו. "רק לאחר שקיבלתי רמז ברור, נכנסתי לקשר איתן. לא כפיתי את עצמי על אף אחת"

צילום מסך

"לא ניסיתי ליצור קשר עם אף אחת מהשוטרות. רק לאחר שקיבלתי רמז ברור, נכנסתי לקשר איתן", כך אמר היום (שני) ניצב בדימוס ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים לשעבר במשטרה, בעדות במשפט, שבו הוא מואשם בהפרת אמונים ובעבירות מין בשוטרות.

קו ההגנה של שחם התבסס על טענותיו שלא התקיימו העבירות שמיוחסות לו. "מערכת המידע הכי טובה הייתה בדיאלוג עם השוטרים ולא דרך הקצינים. לא עשיתי דבר במערכת ההחלטות שלי כדי להשיג קשר. לא קיימתי קשר מקביל עם אף אחת מהבנות, ולא הייתי מושפע מהקשר", אמר. בנוגע לטענה בכתב האישום שלפיה שחם קיבל החלטות הקשורות לאותן נשים שהיה עמן בקשר אמר: "לא התקבלה החלטה שהייתה חריגה ממאות החלטות שקיבלתי".

עוד ידיעות בוואלה חדשות
אולמרט הורשע במרמה והפרת אמונים בפרשת "מעטפות הכסף"
מסמכים נדירים: מה נמצא בביתו של יגאל עמיר אחרי הרצח?
איראן הודיעה במפתיע: לא נוותר על האורניום המועשר

הוא המשיך לבקר את ההיטפלות, לדבריו, לנושא האינטימי ואמר: "מנסים להעצים את הקשר הרומנטי ולהפוך אותו לעיקר. במשך 35 שנה נוצרות אינטרקציות רבות עם שוטרים שאכלו אותך מאותו מסטינג וששכבו איתך במארבים. מעולם לא הכנסתי את השיקולים הללו להחלטות קידום לגביהם". לדבריו, "בשום נקודת זמן בחיים שלי לא כפיתי את עצמי על אף אחת. אני אף פעם לא נישקתי אף אחת שלא ברצונה. לא חיבקתי אף אחת בניגוד לרצונה. לא סתם הם הסכימו בשימוע למחוק את עבירות המין".

הוא בחר להציג את האופן האישי והקרוב שבו פעל כמפקד, במטרה להפריך את עניין הפרת האמונים. "אצלי לא היו איקסים בטבלת אקסל, התייחסתי לשוטרים כבני אדם", אמר. "התפיסה שלי היא ששוטרים שמשרתים במשטרה זכאים לאוזן קשבת, ולכן הייתה לי דלת פתוחה ואפשרתי לכולם להתקשר אליי. זו הסיבה שיש לי בזיכרון הטלפון אלפי שמות של שוטרים". עוד אמר: "תמיד אמרתי שקצין צריך להיות בקשר עם השוטרים שלו. הייתי מקבל טלפונים והודעות גם בלילה". לדבריו, אחרי תחילת הפרשה, הוא קיבל "אלפי שיחות ופניות משוטרים ונגדים, שנתנו לי את הכוח לעבור את כל התהליך".

עדות אחת השוטרות: "לא התלוננתי, אני מפחדת"

ניסו שחם בבית משפט השלום בתל אביב, נובמבר 2014. דרור עינב
"אפשרתי לכולם להתקשר אליי". ניסו שחם/דרור עינב

כתב האישום הוגש לפני כשנה וחצי, ומתואר בו כיצד במהלך שירותו כקצין בכיר במשטרה, יצר שחם קשרים אינטימיים בעלי אופי מיני עם שוטרות צעירות וכפופות לו, לרוב בדרגות נמוכות ובפער גילאים משמעותי ממנו. זאת, בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כעובד ציבור וכקצין משטרה בכיר. בחודש נובמבר האחרון העידו שתי שוטרות על העבירות של הפרת אמונים שעבר לכאורה שחם.

על פי כתב האישום, למרות הקשרים האינטימיים, לא נמנע ניצב שחם מלקבל מעת לעת החלטות בעניינן של אותן שוטרות, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים, משום שהיה תלוי בשתיקתן כדי שהן ישמרו בסוד על היחסים. נוסף על כך, פירט כתב האישום עבירות נוספות של מעשה מגונה בשוטרת והטרדה מינית של שוטרת אחרת תוך ניצול מרות.

התובע מטעם המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), עו"ד רונן יצחק, אמר בדיון האחרון כי "מדובר בהתנהלות ארוכת שנים, שמשחיתה ומרקיבה את השירות המשטרתי וגם את האמון בציבור במשטרה". יצוין כי עוד לפני הגשת כתב האישום החליט מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו לפטר את שחם מהשירות במשטרה.

(עדכון ראשון: 9:00)

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully