וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדה במשפטו של ניסו שחם: "לא התלוננתי, אני מפחדת"

5.11.2014 / 23:00

שלב ההוכחות במשפטו של מפקד מחוז ירושלים לשעבר נפתח עם שמיעת עדותן של שתי שוטרות, שנשאלו לגבי קיום יחסי מין עם הקצין הבכיר, שמואשם בהפרת אמונים ובעבירות מין. "הייתי אז ילדה, הרגשתי שיש לי אוזן קשבת"

ניסו שחם בבית משפט השלום בתל אביב, נובמבר 2014. דרור עינב
ניסו שחם, בבית משפט השלום בתל אביב, אתמול/דרור עינב

שלב ההוכחות במשפטו של ניצב (בדימוס) ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים לשעבר, נפתח הבוקר (רביעי) בבית משפט השלום בתל אביב. שחם, המיוצג על ידי עורכי הדין בועז בן צור ועודד גזית, מואשם בביצוע עבירות של הפרת אמונים ועבירות מין. כתב האישום נגד שחם הוגש לפני כשנה ובו מתואר כיצד במהלך שירותו כקצין בכיר במשטרה, יצר קשרים אינטימיים בעלי אופי מיני עם שוטרות צעירות, לרוב בדרגות נמוכות ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות אליו. זאת בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כעובד ציבור וכקצין משטרה בכיר. היום העידו שתי שוטרות על עבירות של הפרת אמונים שעבר לכאורה ניצב שחם והדיונים צפויים להתחדש בשבוע הבא.

על פי כתב האישום, למרות הקשרים האינטימיים, ניצב שחם לא נמנע מלקבל מעת לעת החלטות בעניינן של אותן שוטרות, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים, משום שהיה תלוי בשתיקתן כדי שהן ישמרו בסוד על היחסים. בנוסף לכך, מפרט כתב האישום עבירות נוספות של מעשה מגונה בשוטרת והטרדה מינית של שוטרת אחרת תוך ניצול מרות.

לקריאה נוספת על הפרשה
משפט ניסו שחם: המתלוננת מסרבת להעיד
מסתמן: יודח הקצין שלא דיווח על מעשי ניסו שחם
ניסו שחם: "את מי מעניין ששכבתי בהסכמה עם שוטרת?"

סנגורו של ניסו שחם, עו"ד בועז בן צור, בית משפט השלום תל אביב. דרור עינב
סנגורו של שחם, עורך הדין בועז בן צור/דרור עינב

בדיון, שנוהל על ידי השופט בני שגיא, טען התובע מטעם המחלקה לחקירות שוטרים, עורך הדין רונן יצחק, כי "מדובר בהתנהלות ארוכת שנים, שמשחיתה ומרקיבה את השירות המשטרתי וגם את האמון בציבור במשטרה". לדבריו, "התביעה תראה את האופן שבו פעל הנאשם באמצעות התפקיד רם הדרג שלו - לאורך כל התקופה הרלוונטית הוא היה בתפקידים מאוד בכירים, עד שהגיע כמעט לראש הפירמידה המשטרתית. מתוקף תפקידו, הגיעו אליו בקשות שונות של אותן שוטרות זוטרות והוא היה צריך להכריע בגורל הבקשות האלה".

עוד אמר עו"ד יצחק כי "חלק מהשוטרות מגוננות על שחם וטוענות כי הדברים בוצעו בהסכמה. חלק מהשוטרות לא מוכנות להיפגש איתנו ולהגיע בכלל - וזה בסדר, זו זכותן. חלקן במצוקה אמיתית".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניסו שחם בבית משפט השלום בתל אביב, נובמבר 2014. דרור עינב
ניסו שחם, אתמול/דרור עינב

עדות השוטרות נשמעה בדלתיים סגורות והותרה לפרסום מאוחר יותר לאחר שהושמטו ממנה קטעים בעייתיים. הראשונה להעיד הייתה השוטרת ד', שבהיותה בת 23 ביקשה לעבור מחוז מסיבות משפחתיות. גורמים שונים במשטרה סירבו לבקשתה והיא ביקשה לפרוש, אולם שחם, כמפקד המחוז, זימן אותה לריאיון דחוף ובו אישר את העברתה. זמן קצר לאחר מכן, החלו השניים בקשר אינטימי בטלפון, שאף הוביל ליחסי מין. ד' התקשתה להעיד ואמרה בבכי: "אני לא מסוגלת לדבר, אמרתי הכול בעדות. עזבו אותי. מסרתי את כל האמת. אני לא התלוננתי. אני מפחדת", אמרה ויצאה מהאולם לבקשת השופט. "הסיבה שהנאשמת לא רוצה להעיד היא כי חודרים למרחב הפרטי שלה בצורה ברוטאלית. היא לא התלוננה והיא לא רוצה להיות פה", אמר עו"ד יצחק.

כשחזרה העדה, התחדשה החקירה הראשית ואמרה: "לו זה היה היום אז כנראה שזה לא היה קורה. הייתי ילדה". לדבריה, את שחם הכירה לראשונה באותו ריאיון, שבמסגרתו אישר לה את המעבר שהתרחש תוך חודשיים. "מה קרה בשיחות הטלפון?", שאל עו"ד יצחק והעדה ענתה: "הוא תמך בי שאני אצליח, שאני אתקדם. היה הרבה מאוד עידוד. הרגשתי שיש לי אוזן קשבת". החלטתו של שחם, סיפרה העדה, "הצילה אותה ואת משפחתה". בחקירתו הנגדית של פרקליטו של שחם, עו"ד בועז בן צור, סיפרה העדה כי לא הרגישה שהיא "חייבת לו" על הדברים וכי הקשר עמו נמשך גם לאחר שנפסק הקשר המיני. עוד התעכב עו"ד בן צור על חקירתה של העדה במח"ש והטקטיקה שננקטה על מנת לגרום לה לדבר.

אחריה העידה א'. "אני ביקשתי שלא להעיד", סיפרה. "בעלי ביקש ממני, למען שלום הבית, שאני לא אגיע להעיד. התקשרו אליי לפני שבועיים והודיעו לי, ואז הסברתי להם שאני לא מעוניינת". לדבריה, "בשבוע שעבר הגיע קצין משטרה ממח"ש אליי לתחנה, ללא הודעה מוקדמת, וללא שום דבר וחיפש אותי. כשיצאתי מחדר האוכל הוא ניגש אליי וביקש לשוחח איתי, ואז הוא מסר לי את ההזמנה ואמרתי לו שאני ביקשתי שלא להגיע וזה לא נוח לי ולא מתאים לי שהוא הגיע לתחנה ללא תיאום מוקדם. כבר נתתי עדות, אי אפשר להשתמש בה?".

"אני לא מבינה על איזו תלות אתה מדבר"

א' הייתה בת 20 כשהחלה בקשר מיני עם שחם בן ה-40. הקשר ארך ארבע שנים, אולם נמשך על בסיס טלפוני וחילופי מסרונים שמונה שנים נוספות. שחם, על פי כתב האישום, סייע באופן כספי לא', משך לה הערכה נמוכה שקיבלה מתיקה האישי והורה על הכנת הערכה חדשה, טובה יותר. כמו כן, הורה לאותו מפקד שכתב לא' את ההערכה הנמוכה לכתוב לה מכתב התנצלות.

בעקבות המעשה החריג נערכו דיונים במשטרה – שחם לא גילה על ניגוד העניינים שבו היה מצוי. על שאלות רבות בחקירתה השיבה א' כי אינה זוכרת: לא כיצד התפתח הקשר המיני ומתי, לא על מה שוחחו בטלפון. "הקשר האינטימי היה בהסכמה?", נשאלה. "בהחלט", אמרה. "אני לא התלוננתי. גם אחרי שהקשר האינטימי הסתיים נשמר בינינו קשר מסויים של שיחה פה שיחה שם, שנה טובה".

על הטענה כי יש בכתב האישום טענה שלפיה הייתה תלויה בשחם, ענתה: "אני לא תלויה באף אחד. ממש לא. אני חייבת להגיד פה משהו - אני לא יודעת איך מנסים להציג את זה. לא קיבלתי שום תפקיד, לא ביקשתי שום תפקיד. עבדתי במקומות הכי קשים. אף אחד לא עשה לי פה טובה. אני לא מבינה על איזה תלות אתה מדבר. אם בן אדם רוצה להתקרב הביתה, לא מסתדר, תמיד מנסים לבקש. זה ככה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully