וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין הבכיר שיקר בחקירתו, הושעה מהמשטרה ומקבל שכר כבר 3 שנים

22.6.2015 / 9:30

תנ"צ ניסים אדרי הורשע במסירת מידע כוזב בחקירת עבירות המין שביצע לכאורה ניצב ניסו שחם, אך המפכ"ל טרם החליט אם להשאירו או לפטרו. בינתיים, הוא מקבל בכל חודש כ-12 אלף שקל, סכום שהצטבר עד כה ל-400 אלף

צילום: עומר מירון, יותם רונן; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'
גזר דין לניסים אדרי בבית הדין המשמעתי במטה המחוז בירושלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
גזר דין לניסים אדרי בבית הדין המשמעתי במטה המחוז בירושלים, דצמבר 2013/יואב דודקביץ'

תת-ניצב ניסים אדרי הושעה מתפקידו כמפקד מרחב ציון במשטרה כבר לפני קרוב לשלוש שנים, אולם עד כה המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו טרם קיבל החלטה סופית אם להשאירו במשטרה. על פי ההערכות, משטרת ישראל הוציאה בתקופה זאת יותר מ-400 אלף שקלים על משכורתו של אדרי. הוא הודח מתפקידו הרשמי באוקטובר 2012, ומאז תנ"צ אדרי מקבל מחצית ממשכורתו, שהייתה כ-27-25 אלף שקלים, כלומר כ-12 וחצי אלף שקלים בכל חודש.

אף שהמשטרה ממשיכה להוציא כספים של משכורתו של אדרי, גורם המעורה בנושא סיפר לוואלה!NEWS כי הסיבה למצב זה נעוצה בכך שדנינו אינו מעוניין לקבל החלטה בנוגע ל"תפוח אדמה לוהט" שכזה. גורמים נוספים טענו כי מדובר ב"פחדנות של הפיקוד הבכיר במשטרה". לדבריהם, במהלך המשפט העידו לטובת אדרי שורה של עדי אופי, ובהם נציב שירות בתי הסוהר רב-גונדר אהרון פרנקו וראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה ניצב מני יצחקי. לכן, במקום להחזירו לשירות מלא, "ממשיכים לשבת על המדוכה ולבזבז את כספי המשטרה על לא כלום".

עוד בוואלה חדשות:
השוטר החשוד באונס עומת עם המתלוננת - והוצא לחופשה כפויה
במשטרה מאשימים: "דנינו הפך את השוטר שהיכה חייל לשעיר לעזאזל"
ארדן בוחן את מועמדות סמי תורג'מן למפכ"ל המשטרה

גזר דין לניסים אדרי בבית הדין המשמעתי במטה המחוז בירושלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
אדרי בעת קבלת גזר הדין המקורי ב-2013/יואב דודקביץ'

בסביבתו של אדרי סיפרו כי גם הוא נפגע מהמצב הזה, משום שבהיותו עדיין שוטר פעיל במשטרה, הוא אינו יכול לעבוד בעבודות נוספות. "אדרי נוהג בממלכתיות מעוררת השראה", טען אחד הגורמים המקורבים לו. "הוא לא פונה בעניין הזה למשטרה, לא עושה בלגן, ובכל זאת המפכ"ל לא קיבל החלטה בעניינו.

אדרי הורשע בכך שלא דיווח על עבירות המין שביצע לכאורה מפקד מחוז ירושלים לשעבר ניצב ניסו שחם, ושיקר בחקירת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרשה. הוא הורשע בדצמבר 2013 בבית הדין המשמעתי בעבירות של מסירת מידע כוזב במהלך החקירה ובאי-מילוי הוראה. נגזר עליו קנס של 2,000 שקלים והוא קיבל נזיפה חמורה.

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, יוני 2015. ראובן קסטרו
"פחדנות של הפיקוד הבכיר במשטרה". דנינו/ראובן קסטרו
"ראוי לעשות מאמץ לטפח קציני משטרה מסוגו של תנ"צ אדרי ולהשאירם בארגון"

בהחלטתו קבע הרכב השופטים של בית הדין, בראשות ניצב (בדימוס) יוסי סדבון, כי העבירות שבהן הורשע אדרי הן מהחמורות שיש בדין המשמעתי, אולם דחה את בקשת התובעים להוריד את אדרי בדרגה בשל ההתרשמות כי מדובר ב"מעידה חד-פעמית שלקחיה הופנמו". בצעד חריג, הזכיר חבר השופטים בגזר הדין את ההמלצה הגורפת של כל עדי האופי שהופיעו בפניו להשאיר את תנ"צ אדרי בשירות המשטרה.

עורך הדין ציון אמיר, המייצג את אדרי, הביע תקווה כי "תימצא הדרך להשאיר את תת-ניצב אדרי בארגון". לדבריו, יש להביע צער על כך שהוא נמצא מחוץ לשורות הארגון במשך תקופה ארוכה מדי. "אני משוכנע שראוי לעשות מאמץ לטפח קציני משטרה מסוגו של תנ"צ אדרי ולהשאירם בארגון", הוסיף.

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "תנ"צ ניסים אדרי נמצא במעמד של מושעה ולא בשירות פעיל במשטרה. תנ"צ אדרי אינו מקבל משכורת כקצין מן המניין, אלא שכר מושעה העומד היום על 50% משכרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully