וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פירון פרש מהכנסת ועקץ את בנט: "חינוך זה לא רק יחידות לימוד"

2.9.2015 / 11:32

שר החינוך לשעבר החליט לחזור לשמש איש חינוך: "הצלחנו לשנות את השיח, אבל הרגשתי שאני צריך לשוב הביתה - לכיתה ולתלמידים". לפיד: "יישאר המנטור שלנו". ח"כ לשעבר אלעזר שטרן ייכנס במקומו

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

שר החינוך לשעבר, ח"כ שי פירון (יש עתיד) הודיע הבוקר (רביעי) על פרישה מהכנסת, וזאת בתום קריירה של שלוש שנים בלבד בבית הנבחרים. פירון יתפטר מהכנסת לטובת ניהול פרויקטים חינוכיים בעיריית שדרות. יתפוס את מקומו בכנסת, הבא בתור ברשימת יש עתיד, ח"כ לשעבר אלעזר שטרן.

"להיות ח"כ זה מימוש של כל החזון היהודי באלפיים שנות גלות. זה בית קדוש ולא פחות. אבל אני עוזב את מקדש הדמוקרטיה כדי לחזור לעסוק בחינוך. החלטתי לחזור הביתה, אני מרגיש שאני זקוק לתלמידים, לכיתה וללוח", אמר פירון בישיבת סיעתו טרם הגיש את מכתב ההתפטרות ליו"ר הכנסת. "רציתי להיות שר חינוך ולהוביל למידה משמעותית ושיח של מצויינות".

הוא התייחס למצב החינוך ואמר כי "ישראל הכניסה עצמה לטרפת של מדידה והמורים הפכו לקבלנים, אבל הצלחנו לשנות את השיח. את זה אי אפשר לעצור, הרכבת יצאה מהתחנה. חינוך זו פעולה איטית שסוחפת, המטרה להפוך את בתי הספר ליותר רלוונטיים". במהלך דבריו עקץ את שר החינוך הנוכחי נפתלי בנט ואמר: "מצוינות אינה עניין של יחידות לימוד אלא מיצוי כישורים ומתן הזדמנות לכל ילד".

עוד בנושא
ניצחון החומר על הרוח: בנט – ההיפך הגמור מפירון
פיר פירון: כך מילכד השר היוצא את מחליפו
קטעים מספרו האישי של שי פירון על משרד החינוך

שי פירון, אלעזר שטרן ויאיר לפיד, סיעת יש עתיד, 2 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
זהו זה. ח"כ פירון מתחבק עם יאיר לפיד/נועם מושקוביץ

"אנחנו נפרדים משי פירון ברמה הפורמלית אבל לא ברמה המפלגתית והאישית. הוא יישאר חלק מאיתנו. הקמנו את 'יש עתיד' יחד ואין לנו כוונה להיפרד. הרעיון של הקמת גשר בחברה הישראלית פועם בלב של שנינו. שי חוזר לעסוק בחינוך והוא יהיה המנטור שלנו בענייני חינוך", אמר לפיד. "אני שמח לקבל בחזרה את אלעזר שטרן, תוספת חשובה בתחום של זהות יהודית. היה אחד הבולטים בכנסת הקודמת ויהיה גם בזו".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, בירך את השר לשעבר שמצטרף לעשייה החינוכית בעיר. "הוא מביא עמו ניסיון רב בתחום החינוך וקשרים ענפים עם גורמים שונים מתחום החינוך. הוא ילווה בהתנדבות פרויקטים חינוכיים שונים, המיועדים לתלמידים מגיל הגן ועד האוניברסיטה. אני בטוח כי פירון, יחד עם אנשי המקצוע המעולים שלנו, יתרמו רבות לקידום תחום החינוך בעיר", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"לא נחזיק אותו בכוח בכנסת"

יצוין כי לא מדובר בהפתעה גדולה. פירון התלבט בחודשים האחרונים אם לפרוש מהכנסת לאחר שלא מצא את מקומו בתור חבר כנסת מהשורה, מאז הסיעה עזבה את הקואליציה לפני עשרה חודשים. הוא שיתף בתחושותיו אלה את חברי הסיעה ואת לפיד. בשבועות האחרונים הוא אף נסע להודו והשתתף בין היתר בסדנת ויפאסנה על מנת לשקול את המשך דרכו בפוליטיקה. גורמים ביש עתיד אמרו הבוקר: "האיש מחנך בנשמתו. לא נחזיק אותו בכוח בכנסת".

פירון בן ה-50, בוגר ישיבת מרכז הרב ומזוהה עם הציונות הדתית, עסק בתחום החינוך במשך שנים רבות. הוא היה בעברו ראש ישיבת "אורות שאול" בפתח תקווה והקים את הישיבה התיכונית "כפר גנים". ב-2012 נכנס לפוליטיקה והצטרף ליש עתיד, ובבחירות לכנסת ה-19 הוצב במקום השני ברשימה. בהמשך מונה לשר החינוך. הוא חתום על הרפורמה במערכת החינוך שכונתה "ישראל עולה כיתה", ושעיקרה שינוי מבנה תעודת הבגרות.‏ על אף שנחשב לאהוד, הוא לא הספיק לממש שינויים נוספים שכן בדצמבר 2014 נאלץ לפרוש מהממשלה של נתניהו יחד עם יתר שרי יש עתיד, בעקבות פיטורי לפיד.

גם בבחירות לכנסת הנוכחית הוא הוצב במקום השני ברשימת יש עתיד, ונבחר בשנית לכנסת. הוא שימש כסגן יו"ר הכנסת, חבר בוועדת הכנסת, יושב ראש השדולה לקידום מדיניות הצעירים ויושב ראש השדולה לקידום תנועות וארגוני נוער בישראל. פירון מתגורר באורנית ומשמש כרב השכונה הדתית ביישוב. הוא נשוי ואב לשישה.

(עדכון ראשון: 08:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully