וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי הגן נטשו - והורי הילדים התגייסו לפתוח אותו בזמן

1.9.2015 / 14:42

הורים לפעוטות במושב שורש גילו לפני שבוע וחצי שבעלי הגן נעלמו עקב גירעון כספי, וכי כל הגנים באיזור מלאים. התוצאה: התגייסות מדהימה של ההורים. "לא ישנו בלילה. שיפצנו, גייסנו גננות, קנינו ציוד והצלחנו לפתוח את השנה", סיפר אחד ההורים לאולפן וואלה!NEWS

צילום: עומר מירון, עריכה: קשת סידי

עשרה ימים לפני פתיחת השנה, גילו הורים לפעוטון במושב שורש שליד ירושלים שפשוט אין להם גן לילדים והם צריכים להקים אותו מאפס. חן שדה, אבא של כרמל, אחת הילדות שהיו רשומות לגן, סיפר לאולפן וואלה!NEWS: "לפני עשרה ימים קבעו לנו אסיפת הורים ושם אמרו לנו שהבעלים של הגוף שמפעיל את הגן לא יגיע. שהוא נעלם, שיש גירעון כספי ושהגן פשוט לא ייפתח השנה".

ההורים המופתעים מצאו את עצמם חסרי אונים מול הבשורה שנפלה עליהם וניסו לחשוב יחדיו מה ניתן לעשות. "קודם כל מתגברים על השוק הראשוני ומנסים לברר מה עושים", הסביר שדה את התהליך שעברו. "כל הניסיונות לפתור את העניינים עם המועצה העלו חרס. במקביל מנסים להירשם לגנים אחרים, אבל אין מקום. כל הגנים בסביבה מלאים חודשים אחורה. זאת היתה תקופה חרדתית. ההורים סיפרו אחד לשני שהם לא נרדמים בלילה, מודאגים, עוד רגע מתחילה השנה ואין לאן לשלוח את הילדים".

בסופו של דבר, לקחו כמה הורים יוזמה והחלו לפעול לפתרון הבעיה. "הייתה התגייסות מלאה של כל ההורים", המשיך שדה, "אשתי למשל לקחה כמה ימי חופש מהעבודה והרימה טלפונים. מצאנו מנהלת מדהימה בשם תמר, ומשם המשכנו להתגלגל. גייסנו גננות, שיפצנו את המבנה, כמה הורים כתבו תכנית הבראה כלכלית לגן, קנינו קצת ציוד, הצלחנו להביא את הגן למצב מינימלי להעמיד את תחילת השנה".

עוד בוואלה! NEWS:
"נעשה לו את המוות": שוטרים בתיכון של "המורה השמאלן" מרמת גן
הצלצול הראשון: 2.2 מיליון תלמידים פותחים את שנת הלימודים
חשש: צעיר יהודי בן 21 ניסה להצטרף לדאעש בסוריה

IFB עם חן שדה, אב לילדה בפעוטון שעמד על סף סגירה עשרה ימים לפני תחילת השנה. מערכת וואלה!
"שוקלים את המשך צעדינו ברמה המשפטית". הגן במושב שורש/מערכת וואלה!

ההורים פתחו עמוד פייסבוק שבו הם מבקשים מהורים נוספים באיזור לעזור ולתרום. "כרגע חסרים לנו טרמפולינות, כיסאות האכלה לתינוקות ומשחקים. לולים הבאנו ממנהל הגן הקודם. פשוט חסר ציוד. ואנחנו פונים בפייסבוק לכל האנשים כדי שיעזרו לנו".

היום פתחו בגן בחגיגיות את שנת הלימודים כמו בכל הארץ, אבל העתיד עדיין לא ברור. "אנחנו שוקלים את המשך צעדינו ברמה המשפטית", אמר שדה, "המועצה האזורית לא יכולה לעזור לנו כי זה פעוטון פרטי. המזכירות ניסתה לעזור אבל גם הם תחת מגבלה תקציבית. ברמה המשפטית עדיין לא החלטנו מה אנחנו רוצים לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully