וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: צעיר יהודי בן 21 ניסה להצטרף לדאעש בסוריה

1.9.2015 / 13:43

הצעיר, שפעל מתוך מצוקה אישית ולא על רקע ביטחוני, עשה את דרכו לעבר גבול טורקיה-סוריה במטרה להסתנן לאזור בשליטת הארגון הסוני. הוא הוחזר לישראל השבוע בסיוע משרד החוץ והשלטונות באנקרה

צילום: דוד קורן עריכה: יאיר דניאל

(כתב אישום נגד שני תושבי רמלה בחשד שניסו להצטרף לדאעש, בחודש שעבר)

צעיר יהודי מישראל שככל הנראה ניסה להצטרף לדאעש ("המדינה האיסלאמית") הושב השבוע לארץ בסיוע משרד החוץ. שיתוף פעולה בין המשרד לגורמי אכיפה בינלאומיים, מנע מצעיר ישראלי ליפול בידי ארגון הטרור. הצעיר עשה את דרכו לעבר הגבול של טורקיה וסוריה במטרה להסתנן לאזור בשליטת הארגון הסוני, אולם נעצר על ידי המשטרה הטורקית לפני שהספיק לחצות את הגבול.

בהודעה בנושא שהפיץ היום (שלישי) משרד החוץ נכתב כי משפחתו של הצעיר, בן 21, יצרה קשר עם המשרד בסוף השבוע שעבר, בעקבות חשש ממשי כי בכוונתו להגיע לסוריה. המשפחה טענה כי הצעיר יצא לאי כרתים במטרה להמשיך משם לטורקיה ואחר כך לשטחי הלחימה בסוריה. בדיקה מהירה שביצע משרד החוץ העלתה כי החשש בנושא מוצדק, ומבוסס בין היתר על התכתבויות שביצע הצעיר ברשת.

לקריאה נוספת:
תמונות ההרס של דאעש נחשפות: לפני ואחרי הריסת המקדש בתדמור
"להאיר את השחור": בריטי ריסס "נחמן מאומן" בכלא ששוחרר מדאעש
דיווח: ישראלית כבת 40 מצפון הארץ הצטרפה לדאעש

מדוע מתקשה ארה"ב לטפל בדאע"ש - עמית לוינטל באולפן. מערכת וואלה!
הצעיר נעצר בטורקיה בטרם הספיק לחצות את הגבול. לוחם דאעש בסוריה/מערכת וואלה!

לאחר העצירה בכרתים, הצעיר הישראלי אכן טס לטורקיה והחל להתקדם יבשתית לעבר העיר איסכנדרון הסמוכה לגבול עם סוריה. משרד החוץ, באמצעות השגרירות הישראלית באנקרה, העביר את המידע המדאיג לרשויות אכיפת החוק בטורקיה. הטורקים מיהרו לפעול והצליחו לאתר את הצעיר ולמנוע ממנו לחצות את הגבול.

בתחילת השבוע שב הצעיר לישראל מלווה במשפחתו. מנהלת המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ, אילנה רביד, אמרה כי "מדובר במקרה מורכב ומדאיג, אך בעזרת העבודה הדיפלומטית של הנציגים הישראלים בטורקיה, ורצונם הטוב של השלטונות הטורקים, היה סוף טוב לפרשה". גורם במשרד החוץ הדגיש כי הרקע לאירוע אינו ביטחוני, וכי מדובר באירוע שנבע ממצוקה אישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully