וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעשה לו את המוות": שוטרים בתיכון של "המורה השמאלן" מרמת גן

ב"אבין" הוצבה אבטחה מחשש להפגנות נגד הרצל שוברט, שתועד בהפגנה בנבי סאלח. כמה מהתלמידים דורשים לפטרו: "אסור שישמיע דעותיו". באשקלון, ההורים שמו מאחוריהם את פרשת המנהלת שמתנגדת לשרת בשטחים: "הסיפור מבחינתנו נגמר". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: אבי כהן, עומר מירון, מאצ'י הוף, עריכה: קשת סידי

תיכון אורט אבין שברמת גן היה אחד מ-4,805 מוסדות החינוך ברחבי הארץ שפתחו הבוקר (שלישי) את שנת הלימודים תשע"ו. בצל התאריך החגיגי, 1 בספטמבר, נרשמה סערה נוספת בתיכון אבין סביב הרצל שוברט, המורה לאזרחות ולהיסטוריה שהשתתף בהפגנה בנבי סאלח ביום שישי האחרון, שבה תועד לוחם צה"ל בעימות עם נשים פלסטיניות בעת מעצר ילד בן 12 בחשד ליידוי אבנים. הבוקר הוצבו במקום כוחות משטרה ואנשי מג"ב במטרה למנוע הפגנה של אנשי ימין ולדאוג לשלומו של המורה.

אפי, הורה לשני תלמידים בתיכון, התייחס להמולה במקום והדגיש כי נעשה לו עוול. "זה מאוד מוזר שיש פה כל כך הרבה משטרה. בסך הכול הוא מורה טוב, איש טוב. אני יודע את זה כי הוא לימד את הבן שלי עכשיו בכיתה י"ב. מבחינתי, כהורה, אם הוא התחייב להעביר מסר חינוכי בלבד בכיתות אז הוא צריך להמשיך ללמד. לכל אדם יש דעות, בכל נושא, וצריך לכבד אותו כבנאדם, אבל אסור שישמיע אותן בתוך הכיתה. לא בסדר מה שעשו לו, לא צריך לשפוט אותו כאדם לא חיובי", אמר.

ניק, תלמיד כיתה י"א, לומד בתיכון אבין זה שנתיים. "הוא לימד אותי. הכול שקר, הוא לא דיבר בשיעורים על הדעות הפוליטיות שלו. הוא לא שכנע אותנו להיות שמאלנים או משהו כזה, למרות שאני לא דוחה לגמרי את הדעות שלו. לא צריך לפטר אותו בגלל הדעות שלו, אבל הוא לא מתאים להוראה בכל מקרה", סיפר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צריך להמשיך ללמד". תיכון אורט אבין ברמת גן, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, תלמידים נוספים, ותיקים וחדשים כאחד, הביעו התנגדות גורפת למעשיו של המורה. "אני חושב שצריך לפטר אותו כי זה משפיע על תלמידים ואסור לו להשמיע דעות פוליטיות", אמר דין לוז, תלמיד כיתה י' שעושה את צעדיו הראשונים במוסד החינוכי. לדבריו, "אני יודע שמנסים לפטר אותו". נטלי שיין, תלמידת כיתה י' שפותחת הבוקר את שנתה השנייה בבית הספר, הוסיפה: "הוא מורה סבבה אבל הוא מכניס דעות בלי הפסקה. ראיתי את הסרטון, הוא לא ממש משתתף באלימות, אלא יותר מפריד בין הצדדים".

לידור שמאי, תלמיד כיתה י"א שזו לו השנה השלישית בבית הספר אבין, נשמע יותר נחרץ. "אם אני לומד איתו, אנחנו נעשה למורה הזה את המוות. לשמחתי לא למדתי איתו בשנתיים שאני כאן, אבל הוא ידוע שהוא שמאלני ותמיד דיברנו עליו בין החברים, בכיתה, כי הוא השמיע את הדעות הקיצוניות שלו. אני מאד מקווה שיעיפו אותו. אין לי בעיה עם דעות שמאלניות, אבל שלא ישתתף בהפגנות ויתנהג כמו שהתנהג", אמר.

עוד באותו נושא

"מסע ציד נגד שמאלנים": חופש הביטוי בבתי הספר שוב מעורר מחלוקת

לכתבה המלאה
נושא:  חייל צה"ל ניסה לעצור ילד פלסטיני בנבי סלאח – והותקף אוגוסט 2015. רויטרס
"שלא יפגין ושלא יתנהג כמו שהתנהג". ההפגנה בנבי סאלח ביום שישי האחרון/רויטרס

שוברט, מורה להיסטוריה בבית הספר, מוכר כפעיל שמאל המשתייך בין השאר לארגון השמאל הרדיקלי "מצפן". שלשום התקבלה פנייה בהנהלת בית הספר מהורים שדרשו להפסיק את עבודתו במוסד החינוכי בשל פעולותיו. בבית הספר קיבלו את התלונה ואף פנו למשרד החינוך כדי להבין כיצד עליהם לנהוג.

המשך העסקתו של המורה עדיין מוטל בספק. שוברט נמצא כרגע בהליך משמעתי, שבו הביע תמיכה פומבית ראש העיר ישראל זינגר. "אם הנתונים שהוצגו בתקשורת נכונים, אין לאדם שפגע בחיילי צה"ל שום מקום בחינוך ילדי העיר", אמר זינגר שלשום לאחר ששוחח עם מנכ"ל אורט. לדבריו, "מערכת החינוך ברמת גן רואה חשיבות רבה בשמירה על נטרליות פוליטית של צוותי ההוראה על מנת לאפשר פלורליזם ושיח אמיתי בקרב התלמידים, חינוך לקבלת דעות שונות, וגילוי סבלנות וסובלנות כלפי כל דעה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב ההבהרה ששלחה בנשלום להורי התלמידים בחטיבה באשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, אביטל בנשלום, מנהלת החטיבה הצעירה שלבית הספר לאומניות באשקלון, פתחה היום את יומה הראשון בתפקיד לאחר איומים בשביתה, לחצים מצד הורי התלמידים ומכתב הבהרה שפרסמה לבסוף. זאת, מאחר שחתמה ב-2002 על עצומה הקוראת לסרב לשרת בשטחים. בנשלום עמדה הבוקר במשך שעה ארוכה בכניסה לבית הספר וקיבלה את ההורים והתלמידים בברכת שנה טובה ומוצלחת, ובכך נראה ששככה הסערה מהשבוע שעבר. לדבריה, היא מרגישה טוב ומוכנה לקראת השנה החינוכית החדשה.

"טוב שהנושא כבר לא על הפרק, התנגדנו למינוי עקב העצומה אך לאחר הבהרתה בנושא זה וההתחייבות שלה לשמור את הדעות הפוליטיות מחוץ לכותלי בית הספר, הסיפור מבחינתנו תם", אמרו הורים לתלמידים בחטיבה באשקלון. "מדובר במנהלת מצוינת, אך אנו מעדיפים שאת הדעות שלה לא תכניס לבית הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully