וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלצול הראשון: 2.2 מיליון תלמידים פותחים את שנת הלימודים

משה שטיינמץ

1.9.2015 / 8:30

2,194,931 תלמידים וילדי גן צועדים היום לבתי הספר ולגנים ברחבי הארץ, אחרי שהוסר איום השביתה. בכפר יונה הורים סירבו לשלוח את ילדיהם לגן חב"ד כי לצדם לומדים יוצאי אתיופיה, בתי הספר הנוצריים שובתים במחאה על מחסור בתקציבים

צילום: אבי כהן, עומר מירון, מאצ'י הוף, עריכה: קשת סידי

2.2 מיליון תלמידים ויותר מ-160 אלף עובדי הוראה פתחו הבוקר (שלישי) את שנת הלימודים תשע"ו בכל רחבי הארץ. 157,477 תלמידים שעלו לכיתה א' יבואו לראשונה בשערי בתי הספר, ועוד 118,721 תלמידי כיתות י"ב יחלו את שנתם האחרונה במערכת החינוך.

שר החינוך נפתלי בנט בירך את התלמידים ואמר כי הם נמצאים בידיים טובות. "בוקר טוב לכל ילדי ישראל. המורים המצוינים של מדינת ישראל מחכים לכם עם המון אהבה ועם המון רצון. השנה אתם מגיעים למערכת חינוך יותר אישית ויותר אנושית", אמר.

חוזרים ללימודים || סיקור מיוחד:
מלאווח לא, סלטים כן: מה יוכלו לאכול ילדינו בבתי ספר?
וואלה, הבנתי: מה צריך לדעת לפני כיתה א'?
2.2 מיליון תלמידים ו-3 רפורמות: נפתחת השנה הראשונה של בנט
התכנית לחיזוק המתמטיקה: "שוויון הזדמנויות הופך מסיסמא למציאות"

פתיחת שנת הלימודים בבית הספר אופק ברמלה, 1 בספטמבר 2015. ראובן קסטרו
פותחים את שנת הלימודים בבית הספר "אופק" ברמלה, הבוקר/ראובן קסטרו

בנט ניצל את ההזדמנות ופירט על הרפורמות שאותן הוא מוביל מאז נכנס למשרד. "המערכת יותר אישית כי היא קטנה יותר: כיתות א' קטנות יותר לכל הילדים, כדי שהמורה והמורה יגיעו לכל אחת ואחד מכם. גם בגני הילדים תחכה סייעת שנייה בגני הילדים, כדי לתת את יחס אישי לכולכם", הדגיש. "המערכת אנושית יותר גם עבור התלמידים ילד עם צרכים מיוחדים ולכן אני מאחל לכם שנה מוצלחת. אני אוהב אתכם מאוד".

מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, התייחסה גם לשביתה שתוכננה ובוטלה. "שנת הלימודים תפתח הבוקר כסדרה, לא נתגלו קשיים במענים למוסדות החינוך וכל האתגרים שהוצבו בפתחה של מערכת החינוך בשלושת החודשים האחרונים נפתרו בשיתוף פעולה בין כל הגופים, רשויות, הורים וארגוני המורים. אנחנו מודים לכל העוסקים במלאכה, פתיחת שנה חלקה מאפשרת לכל התלמידים והמורים להתחיל הבוקר את החינוך עם חיוך על הפנים", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בפתיחת שנת הלימודים בבית ספר באשדוד. 1 בספטמבר 2015. לירון מולדובן
בבית הספר באשדוד מחכים לראש הממשלה, הבוקר/לירון מולדובן

כהן אמרה במשדר וואלה! NEWS: "זהו מסע ארוך. אני שמחה שכולם נרתמים למסע המשותף למען ילדי ישראל. הכול מתנהל בנינוחות, בשמחה וברגיעה. הילדים בכיתות ואנחנו יכולים לנשום לרווחה".

שרת החינוך לשעבר יולי תמיר, שהתארחה גם היא במשדר, התייחסה לפעילותו של בנט במשרד החינוך. "הוא מנסה לעשות דברים כלל-ישראליים. יש בהסכמים הקואליציוניים תעדוף מיותר לחינוך הממלכתי-דתי. זו הפינה שבנט פועל למען קהלו", אמרה.

אלא שלא בכל מוסדות החינוך נפתחה השנה ברגל ימין. בגן חב"ד בכפר יונה סירבו הורים ל-17 ילדים לשלוח את בניהם ובנותיהם בשל העובדה כי בגן ישנם ילדים יוצאי אתיופיה. "כלל מערכת החינוך מוקיעים כל ביטוי של גזענות כזה או אחר, מדובר באירוע נקודתי. לא נאפשר זאת", אמרה בתגובה המנכ"לית כהן.

בפתיחת שנת הלימודים בבית ספר באשדוד. 1 בספטמבר 2015. לירון מולדובן
ברוכים הבאים לבית הספר "שקד" באשדוד/לירון מולדובן

לצד זאת, ישנה שביתה בבתי ספר נוצריים ברחבי הארץ, במחאה על מחסור בתקציבים ועקב ההגבלה על תשלומי ההורים שמשרד החינוך מאפשר להם לגבות.

מקומות נוספים שבהם נרשמים שיבושים: במחוז צפון - במועצה המקומית ראמה ישנה שביתת הזדהות עם הנוצרים, במחוז חיפה – בבית הספר הדמוקרטי "שבילים" בפרדס חנה ישנה שביתה בשל אי הסכמות עם העמותה שניהלה את בית הספר, בתיכון בערערה לא נפתחה שנת הלימודים בשל ליקויים בטיחותיים, ובבית הספר "חיוואר" ישנם שיבושים בשל בעיות עם הרשויות.

במחוז מרכז, הכולל את כוכב יאיר, תל מונד, כפר יונה וטייבה, שני בתי ספר שובתים בשל בעיות בטיחותיות לטענת ההורים. במחוז ירושלים, גן ילדים בהתנחלות הר אדר מושבת עד השעה 10:00 בבוקר בשל בעיות בטיחות לטענת ההורים. ברמת השרון, גן "אתרוג" בעיר שובת בטענה כי המבנה לא ראוי.

פתיחת שנת הלימודים בבית הספר אופק ברמלה, 1 בספטמבר 2015. ראובן קסטרו
פתיחת שנת הלימודים בבית הספר אופק ברמלה, 1 בספטמבר 2015/ראובן קסטרו

שר האוצר משה כחלון פתח את שנת הלימודים עם תלמידי בית הספר "יבנה" שבגבעת אולגה. "תלמדו, תשאלו שאלות, אל תתביישו ותכבדו את המורים, כי המורים רוצים בטובתכם", אמר לתלמידים. "כבדו גם את הוריכם, אני עושה את זה ותראו את התוצאות. אני בטוח שפה יושבים שרים לעתיד, אולי גם ראש ממשלה. אני אומר לכם - מפה יכול לצאת זוכה פרס נובל".

כחלון פנה גם למורים ולמנהלים: "אני חושב שזו אחריות גדולה לחנך ילדים ולהראות להם את הדרך. אפשר להראות דרך טובה ולא טובה וזו אחריות של בית הספר. אני מגיע לכאן לברך אתכם כשר האוצר. חשוב להגיד כי שר אוצר זה תפקיד חשוב וטוב אבל הכול התחיל בבית הספר הזה. כל מה שיש לי ולכל מה שהגעתי. מבית הספר הזה יצאו אנשים שממלאים תפקידים בכירים בצבא, ברפואה, בחינוך, בפוליטיקה - בכל תחום מתחומי חייה של מדינת ישראל".

ח"כ ציפי לבני ביקרה בבית ספר "יחד" במודיעין, הדוגל בחינוך יהודי על מגוון זרמיו. "שר החינוך אמר שהאחר לא צריך להיות אני ואני מסכימה שאי אפשר ולא צריך למחוק את הזהויות הייחודיות שיש כאן בארץ. ניסו את זה בכור ההיתוך וזה לא עבד ויצר רק נזק לדורות", אמרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר החינוך נפתלי בנט בבית הספר "אריאל" ברעננה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובניגוד לחששות, אכזבה לרואי השחורות. למרות התחזיות לפקקים ועומסי תנועה לרגל פתיחת שנת הלימודים, בחמ"ל משרד התחבורה דיווחו כי התנועה זורמת ואין חריגות בפקקים. בשלושת אתרי העבודות המשמעותיים של הרכבת הקלה בגוש דן, אבא הלל, צומת מעריב ותחנת אלנבי, לא נרשמו פקקים. יחד עם זאת, דווח על אכיפה דלילה של משטרה בנתיבי התחבורה הציבורית.

מאיר חן, מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה פתח את הישיבה והסביר על מצב התחבורה בכבישים,"בסך הכל נערכנו לראשון בספטמבר לתנועה יותר חריגה, אבל התנועה זורמת, תנועה דלילה יותר מבשבועות האחרונים".

בהכנת הידיעה השתתפו דנה ירקצי ושלומי גבאי

שלום כיתה א' בבית הספר אופק ברמלה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully