וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המהגרים: מאות עלו על רכבות לאוסטריה - ונעצרו בגבול

המהגרים שהתרכזו בתחנת הרכבת בבודפשט ניצלו את חוסר הנוכחות של כוחות הביטחון ההונגרים ועלו על רכבות לווינה ולברלין. הרכבות נעצרו ומהגרים שנרשמו כמבקשי מקלט בהונגריה אולצו לשוב למדינה. מרקל: ייתכן שנאלץ לבחון את אמנת שנגן

רויטרס

כוחות הביטחון באוסטריה עצרו היום (שני) כמה רכבות ועליהן מאות מהגרים בסמוך לגבול עם הונגריה. זאת, שעות לאחר שהרשויות בבודפשט אפשרו להם לעלות על רכבות לאוסטריה וגרמניה, למרות שאין ברשותם ויזה למדינות האיחוד האירופי.

מדובר באותם המהגרים שחצו את הגבול להונגריה בשבועות האחרונים ביחד עם אלפים אחרים. מהמשטרה נמסר כי אותם המהגרים שכבר החלו את הליך הכרתם כפליטים בהונגריה יוחזרו לבודפשט, בעוד שאחרים יוכלו להישאר באוסטריה למשך שבועיים עד שיחליטו אם להתחיל בתהליך בבקשת המקלט במדינה. אלה שלא יעשו זאת יוחזרו גם הם לבודפשט. כעבור כמה שעות המשיכו הרכבות בדרכן.

עוד כתבות בנושא:
הנתיב החדש של המהגרים לאירופה: מעבר גבול נידח בקוטב הצפוני
משבר המהגרים באירופה: נער מת מחנק ו-3 ילדים נפצעו באורח אנוש
משבר המהגרים: גופות נוספות אותרו באוסטריה, מאות טבעו ליד לוב

מהגרים עולים לרכבת מהונגריה לאוסטריה, אוגוסט 2015. רויטרס
מהגרים ברכבת שעשתה את דרכה לאוסטריה, היום/רויטרס

המהגרים, שרובם מגיעים ממלחמת האזרחים בסוריה, הם חלק מ-2,000 איש אשר שהו בימים האחרונים במחנה פליטים מאולתר בתחנת הרכבת בבירת הונגריה. המשטרה במדינה לא אפשרה להם לעזוב את המדינה גם אם היו ברשותם מסמכים תקפים וכרטיסי רכבת, משום שלא היו להם ויזות שיאפשרו להם לנוע בחופשיות בין מדינות אירופה.

עם זאת, היום לא הייתה נוכחות של כוחות הביטחון במקום והמהגרים מיהרו לעלות על הרכבות הנוסעות לווינה, למינכן ולברלין. לפי דיווחים מהמקום, אנשים רבים רצו לאורך הרציף כדי לעלות על הרכבת שיצאה לווינה בשעות הבוקר. תחילה עובדי הרכבת סירבו לתת לרכבת לעזוב בשל היותה עמוסה בנוסעים, אולם בסופו של דבר הרכבת יצאה באיחור של 20 דקות.

תחת תקנות האיחוד האירופי הנוכחיות, מבקשי מקלט צריכים להישאר במדינה האירופית הראשונה שאליה הגיעו בזמן שבקשת המקלט שלהם נמצאת בתהליך אישור. אותם המהגרים שהגיעו למדינות אחרות עומדים בפני סכנת גירוש בחזרה למדינה הראשונה שאליה הגיעו מאז צאתם מארץ מוצאם.

עוד באותו נושא

צונאמי המהגרים שמאיים להטביע את אירופה

לכתבה המלאה
מהגרים עולים לרכבת מהונגריה לאוסטריה, אוגוסט 2015. רויטרס
הרכבות שנעצרו בסמוך לגבול עם אוסטריה, היום/רויטרס

בתוך כך, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה כי אם אירופה לא תצליח להסכים על חלוקה הוגנת של הפליטים המגיעים ליבשת בין מדינות האיחוד, יהיה צורך בבחינה מחדש של אמנת שנגן, המאפשרת מעבר חופשי בין המדינות האירופיות החתומות עליה. "אם לא נצליח לחלק באופן הוגן את הפליטים אז מובן מאליו שאלת אמנת שנגן תהיה כלולה בסדר היום של מדינות רבות", אמרה במהלך מסיבת עיתונאים בברלין.

לדבריה, "אם אירופה תכשל בכל הנוגע לשאלת המהגרים, זו לא תהיה אירופה שלא קיווינו". הרשויות בגרמניה חוזים כי 800 אלף מהגרים ייכנסו לגבולותיה עד סוף שנת 2015 – יותר מכל מדינה אירופית אחרת.

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, האשים אתמול את מדינות מזרח אירופה ובעיקר את הונגריה, בהתנהלות "שערורייתית" עם המהגרים, אשר לדבריו מנוגדת לערכי האיחוד האירופי. פביוס התייחס למהומות שפרצו באזור הגבול עם סרביה בין כוחות הביטחון והמהגרים, וכן לגדר שבונה המדינה בגבולה על מנת למנוע את מעבר הפליטים. בתגובה לדברים זימן היום משרד החוץ של הונגריה את השגריר הצרפתי לשיחת נזיפה, ודחה את הביקורת של פביוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully