וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתיב החדש של המהגרים לאירופה: מעבר גבול נידח בקוטב הצפוני

עשרות סורים עשו השנה את דרכם לצפון רוסיה כדי לחצות את המעבר ולהיכנס לאירופה. "יכולים לשבת במכונית רוסית ולהיכנס. זה חוקי", סיפר שוטר מקומי. בתוך כך, צרפת תוקפת את הונגריה: המדיניות שלה כלפי מהגרים - שערורייתית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ברקע משבר המהגרים המתמשך באירופה, מצאו בתקופה האחרונה מבקשי המקלט והפליטים נתיב חדש לשטחי היבשת – הקוטב הצפוני. אחרי שניסו את חופיה של לוב, את איי יוון ואת הבלקן, עשרות סורים שנמלטו ממלחמת האזרחים במולדתם עשו השנה את דרכם לצפון הרחוק של רוסיה כדי לחצות את מעבר הגבול הנידח עם נורבגיה. כ-20 מהם מגיעים בכל חודש לעיירה הנורבגית הקטנה קיקנס, שנמצאת כ-4,000 קילומטרים מצפון לדמשק ושהטמפרטורה הממוצעת שם היא מתחת לאפס. לפי העיתון המקומי "סוור-ורגנר אוויס", כ-133 מבקשי מקלט השתמשו בנתיב הזה מתחילת השנה.

"זה דבר חדש יחסית, זה התחיל אולי לפני שנה וחצי", אמר ל"גרדיאן" הבריטי תומאס פטרסן, השוטר היחיד שהיה אתמול במשמרת בתחנת המשטרה בעיירה. "אפשר להגיד שבין חמישה ל-20 איש מנסים להגיע בכל חודש. היה זוג שניסה להגיע באופניים. היתר מובאים לאזור בכלי רכב רוסיים וזה מאוד קל עבורם לחצות – הם יכולים פשוט לשבת במכונית רוסית ולהיכנס לנורבגיה. זה חוקי".

לא ברור כיצד המעבר המרוחק הפך לנתיב הגירה של פליטים סורים. פטרסן הבהיר כי הוא ועמיתיו מתשאלים בקצרה את הפליטים לפני שהם מעלים אותם למטוסים היוצאים פעמיים ביום בדרך למשטרת ההגירה בבירה אוסלו. במקרים שבהם הטיסות מלאות, הפליטים עשויים להעביר את הלילה בבית מלון מקומי.

לקריאה נוספת בנושא
משבר המהגרים באירופה: נער מת מחנק ו-3 ילדים נפצעו באורח אנוש
משבר המהגרים: גופות נוספות אותרו באוסטריה, מאות טבעו ליד לוב
צונאמי המהגרים שמאיים להטביע את אירופה

מהגרים מהמזרח התיכון ממתינים למעבר הגבול בין אוסטריה להונגריה, 29 באוגוסט 2015. רויטרס
מהגרים ממתינים במעבר הגבול בין אוסטריה להונגריה, אתמול/רויטרס

בתוך כך, תקף היום שר החוץ של צרפת לורן פביוס את המדיניות של כמה ממדינות מזרח אירופה, ובראשן הונגריה, ביחס למשבר ההגירה. "כשאני רואה שכמה מדינות אירופיות, במיוחד מזרח אירופה, לא מוכנות לקבל מכסות (של מהגרים), אני מוצא את זה שערורייתי", אמר פביוס בריאיון לתחנת הרדיו "אירופה 1". לדבריו, גרמניה פועלת "באומץ", עם תמיכתה של צרפת, "אך אירופה כולה חייבת לעמוד בהתחייבויותיה".

פביוס ציין את הגדר שהקימה הונגריה בגבולה הדרומי עם סרביה, שאינה חברה באיחוד האירופי, במטרה למנוע כניסתם של מהגרים. "הדבר אינו עולה בקנה אחד עם הערכים המשותפים של אירופה", טען. עם זאת, עד כה לא הצליחה גדר התיל הפרוסה לאורך 175 הקילומטרים של הגבול לעצור את מבקשי המקלט בדרכם לאיחוד. בימים אלו מוקמת חומה בגובה של ארבעה מטרים, שעליה ישמור גם צבא הונגריה. כ-140 אלף מהגרים נכנסו השנה לשטחה של הונגריה בדרכם למדינות העשירות יותר במערב היבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully