וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ בבנגקוק: המשטרה העניקה את הפרס על מעצר החשוד - לעצמה

31.8.2015 / 13:01

כשבועיים לאחר הפיצוץ שגבה את חייהם של 20 בני אדם, עצרה המשטרה חשוד ראשון במעורבות במעשה. הודות לפעילות "המהירה" של השוטרים, הוחלט להעניק להם את הפרס שהוצע לציבור - 84 אלף דולרים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(תיעוד: המחבל מטמין את המטען זמן קצר לפני הפיצוץ)

משטרת תאילנד העניקה לעצמה פרס על סך שלושה מיליון באט (84 אלף דולרים) שהוצע תחילה לציבור אם יעביר מידע שיוביל למעצרם של חשודים בפיצוץ הקטלני בבנגקוק. הפרס הועבר לכוחות עצמם לאחר שעצרו אדם במהלך סוף השבוע בדירה המכילה ציוד לייצור פצצות.

מפקד המשטרה הלאומית סומיוט פומפנמונג אמר היום (שני) כי הוא נוקט את הצעד הלא-רגיל של הענקת הפרס למשטרה כדי להחדיר מוטיבציה בשוטרים האחרים וכדי להראות שמשטרת תאילנד ממלאת את עבודתה נאמנה. "הכסף יינתן לשוטרים שמילאו את חובתם", אמר במסיבת עיתונאים בעוד עוזריו הביאו ערמות של שטרות אלף באט. לא ברור עדיין כיצד יחולק הכסף לשוטרים.

לקריאה נוספת:
הפיצוץ בבנגקוק: נעצר אזרח טורקיה החשוד בהנחת המטען
המשטרה בתאילנד: החשוד בפיצוץ הקטלני בבנגקוק לא פעל לבדו
מתנגדי החונטה, מוסלמים או מהגרים: מי אחראי לפיצוץ בתאילנד?

משטרת תאילנד מחפשת אחר חשודים נוספים בפיצוץ בבנגקוק, 31 באוגוסט 2015. רויטרס
חשודים נוספים שהמשטרה בתאילנד מחפשת אחריהם/רויטרס

ביום שבת עצרה המשטרה אדם שלטענתה מחזיק באזרחות טורקית החשוד במעורבות בפיצוץ שאירע במקדש ארוואן שבבנגקוק ב-17 באוגוסט וגבה את חייהם של 20 בני אדם. החשוד נעצר בדירה בפרברי הבירה, מוחזק כעת על ידי כוחות הצבא, אך טרם הואשם. במקביל, טורקיה הודיעה כי החשוד אינו אזרח המדינה.

"המעצר בוצע אך ורק הודות לעבודת המשטרה", אמר סומיוט והכחיש את הדיווחים שלפיהם המשטרה פעלה על סמך מידע מודיעיני שהודלף לה. מאז הפיצוץ, נמתחה ביקורת על התנהלות המשטרה ויש שטענו כי היא שולחת מסרים סותרים ומבלבלים לציבור.

החשוד בהנחת המטען בבנגקוק אחרי מעצרו, 29 באוגוסט 2015. רויטרס
החשוד הראשון שנעצר על ידי משטרת תאילנד. מעצרו הוביל להענקת הפרס/רויטרס

מוקדם יותר היום הודיעה המשטרה כי תרה אחר שני חשודים חדשים – אישה, אזרחית תאילנד, וגבר, אזרח זר. כוחות אכיפת החוק פרסמו את התמונה של תעודת הזהות של האישה החשודה ואת קלסתרו של האדם הנוסף. מאז מעצרו של החשוד הראשון, נמצאה דירה נוספת ובה חומרים לייצור פצצות בשכונת מין בורי הסמוכה.

דובר המשטרה פרוואט תאבורנסירי אמר היום כי הדירה במין בורי הושכרה על ידי האישה החשודה. במהלך דברים שאמר במסיבת עיתונאים, הראה השוטר את תעודת הזהות של האישה ובה היא נראית חובשת כיסוי ראש שחור. לדבריו, האדם הנוסף שנעצר מתגורר בדירה.

לפני כעשרה ימים אמר מפקד המשטרה כי המתקפה תוכננה לפחות חודש מראש. "זו רשת רחבה של מעורבים", אמר המפקד "היתה עבודת הכנה שבה השתתפו אנשים רבים. חלק מהמעורבים בדקו רחובות, אחרים הכינו את הפצצה, אנשים נוספים המתינו באזור הפיגוע והיו גם אנשי חילוץ שהכירו את דרכי המילוט מהמקדש".

משטרת תאילנד מחפשת אחר חשודים נוספים בפיצוץ בבנגקוק, 31 באוגוסט 2015. רויטרס
חומרי הנפץ שמצאה המשטרה בדירות החשודים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully