וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ בבנגקוק: נעצר אזרח טורקיה החשוד בהנחת המטען

29.8.2015 / 14:50

משטרת תאילנד פשטה על דירה בבירה, שם נתפס החשוד כמו גם חומרי נפץ ודרכונים מזויפים רבים. המניעים שהובילו לתקרית הקטלנית ביותר בתולדות הממלכה עדיין לא ברורים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

משטרת תאילנד עצרה היום (שבת) חשוד בהנחת המטען בבנגקוק לפני כשבועיים שפיצוצו גרם למותם של 20 בני אדם. לטענת המשטרה, החשוד עונה לתיאור האדם שתועד במצלמות הבטחה באזור שבו אירעה התקרית הקטלנית ביותר בתולדות הממלכה. הצבא אישר כי מדובר באזרח טורקיה, כפי שדווח בכלי התקשורת המקומיים שהראו דרכון שלכאורה נתפס בפשיטה. לפי הדרכון, גילו של החשוד הוא 28.

עוד מסרה המשטרה כי בפשיטה על דירתו של החשוד בצפון הבירה נמצאו גם חומרים שמהם ניתן להכין חומרי נפץ. "זה נראה כמו מי שאנחנו מחפשים אחריו", מסר דובר המשטרה הלאומית פרוות ת'וורנסיר. "נמצאו גם חומרים רבים שעשויים לשמש להכנת פצצות". הבוקר כיתרו כוחות משטרה וצבא מתחם מגורים ומנעו מכלי תקשורת במקום ומסקרנים לראות את החשוד.

עוד בנושא:
הפיצוץ בתאילנד: לפחות 10 אנשים מעורבים; "לא טרור בינלאומי"
המצוד בתאילנד נמשך: צו מעצר ל"אזרח זר", חיפושים אחר חשודים נוספים
המשטרה בתאילנד: החשוד בפיצוץ הקטלני בבנגקוק לא פעל לבדו

פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015. רויטרס
המקדש שנפצע בפיצוץ בבנגקוק/רויטרס

מפקד משטרת תאילנד, סומיוט פומפנמואנג, אמר לפני כעשרה ימים כי לפחות עשרה בני אדם חשודים במעורבות בפיצוץ. לדבריו, המתקפה תוכננה לפחות חודש מראש. "זו רשת רחבה של מעורבים", אמר המפקד "היתה עבודת הכנה שבה השתתפו אנשים רבים. חלק מהמעורבים בדקו רחובות, אחרים הכינו את הפצצה, אנשים נוספים המתינו באזור הפיגוע והיו גם אנשי חילוץ שהכירו את דרכי המילוט מהמקדש".

לפי ההערכות של גופי המודיעין מהמערב שמשתפים פעולה עם הרשויות בתאילנד, לא מדובר בפעולה של ארגון טרור בינלאומי, אולם עתה, ייתכן שאלו יתבדו. "סוכנויות הביטחון שיתפו פעולה עם סוכנויות ממדינות שכנות והגיעו למסקנה כי המקרה ככל הנראה אינו קשור לטרור בינלאומי", אמר קולונל ווינתאי סובארי, דובר החונטה הצבאית השולטת במדינה.

(עדכון ראשון: 12:08)

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עמדת זיכרון בזירת הפיגוע בבנגקוק, תאילנד, 9 באוגוסט 2015. רויטרס
נפתח מחדש. מקדש ארוון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully