וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדי החונטה, מוסלמים או מהגרים: מי אחראי לפיצוץ בתאילנד?

18.8.2015 / 21:00

יום אחרי, עדיין לא ברור מי ביצע את המתקפה שבה נהרגו יותר מ-20 איש. בין החשודים המידיים הם "החולצות האדומות", מתנגדי הצבא, והבדלנים המוסלמים, אך ייתכן שבכלל מדובר בנקמה על גירוש מהגרים מסין

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

יותר מיממה אחרי הפיצוץ הקטלני בבנגקוק, שגבה את חייהם של לפחות 20 בני אדם, הרשויות בתאילנד ממשיכות לחפש היום (שלישי) אחרי החשוד המרכזי בהנחת המטען בלב מקדש דתי בעיר. תמונות של החשוד, שלבש חולצה צהובה הופצו בכלי התקשורת, כמו גם סרטון שבו נראה הצעיר מניח תיק חשוד ועוזב את המקום. ואולם, נותר סימן שאלה גדול לגבי האחראים לתקרית הקטלנית ביותר בתולדות הממלכה, שאירעה בלב אזור תיירותי.

החשד המידי נופל על כתפיהם של מתנגדי החונטה הצבאית ששולטת במדינה מאז ההפיכה במאי אשתקד, אז הודחה ראש הממשלה יינגלאק צ'ינוואט, שהואשמה בהיותה "בובה" של אחיה תאקסין, שהודח אף הוא מהשלטון בהפיכה ב-2006 ומאז חי בגלות. במהלך העשור האחרון, שבו התרחשו התהפוכות הפוליטיות, נרשמו בבנגקוק מעשי אלימות קטלניים שאירעו על רקע פוליטי כחלק ממאבק כוחות בין הצבא, שמגובה בידי המעמד הבינוני לאליטה, לבין העניים התומכים במשפחת צ'ינוואט.

לקריאה נוספת בנושא
הפיצוץ בבנגקוק: מצוד אחר חשוד שזוהה במצלמות אבטחה
שליח חב"ד בבנגקוק: "מנסים להרגיע את ההורים בארץ"
לפחות 19 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ עז בלב בנגקוק

פיצוץ במרכז בנגקוק, בירת תאילנד, 17 באוגוסט 2015. רויטרס
זירת הפיצוץ בבנגקוק, אתמול/רויטרס

ב-2010 לבדה נהרגו יותר מ-90 בני אדם במהלך עימותים בין כוחות הביטחון לבין "החולצות האדומות", הכינוי שניתן לתומכי תאקסין ומתנגדי הצבא. עם זאת, הקבוצות הללו מעולם לא ביצעו מתקפה כה גדולה או פעלו באזורים תיירותיים. זכרי אבוזה, מומחה למצב הביטחוני בתאילנד, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא מטיל ספק בכך שלארגונים המתנגדים לחונטה יש אינטרס להוציא לפועל תקיפה כה קטלנית. "אפילו אם הם להוטים כל כך להפיל את המשטר, אני לא רואה אותם תוקפים מקדש הינדי או דתי אחר", אמר. "זה יגרום לאנשים רבים להתרחק מהם".

חשודים נוספים שעלו כמי שעלולים היו לבצע מתקפה כזאת הם הבדלנים המוסלמים בדרום המדינה, הפועלים להקמת מדינה עצמאית. ההתקוממות שלהם החלה לפני יותר מעשר ובמהלכה נהרגו אלפי בני אדם, רובם בני אדם. ואולם, הם לא נוהגים לתקוף מחוץ לסביבתם ומומחים רבים טוענים כי הפיצוץ אתמול הוא לא חלק מדפוס הפעולה שלהם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
"החולצות האדומות", תומכי הממשלה בתאילנד, בהפגנת תמיכה בבנגקוק בראש הממשלה יינגלאק צ'ינוואט, מאי 2014. AP
מתקפה כזאת תגרום לרבים להתנגד להם. "החולצת האדומות"/AP

אפשרות אחרת שעלתה היא כי מדובר בפיגוע של ארגוני טרור עולמי - בשנים האחרונות הם הוציאו לפועל שורת מתקפות ברחבי דרום-מזרח אסיה, הבולטת שבהן הייתה הפיגוע באי האינדונזי באלי ב-2002, שבמהלכו נהרגו 202 בני אדם. אף על פי כן, תאילנד מעולם לא הייתה על הכוונת הראשית שלהם, בניגוד להודו או מדינות נוספות באזור, ולרוב נוהגים ארגונים קיצוניים אלו לקבל אחריות במהרה על מתקפות שביצעו.

כמו כן, המשטרה הבהירה כי היא לא שוללת כי מדובר בפיגוע נקמה של גורמים אויגוריים, מוסלמים המתגוררים במחוז שינג'יאנג, שבמערב סין. בייג'ינג מפעילה יד קשה נגד הגורמים הבדלניים במחוז ומאות, אולי אף אלפים, נמלטו מהאזור והגיעו לתאילנד, שמצדה גירשה רבים מהם בחזרה לסין. "המשטרה לא שוללת דבר, כולל פוליטיקה (מקומית) וסוגיית האויגורים, שלפני התקרית נשלחו בחזרה לתאילנד", הדגיש המפכ"ל.

זירת פיגוע בדרום תאילנד, יוני 2014. AP
לא שיטת הפעולה של הבדלנים. זירת פיגוע בדרום תאילנד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully