וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר עם השר הגיאורגי והעסקאות בקזחסטן: הירש נערך לוועדת טירקל

30.8.2015 / 18:40

המפכ"ל המיועד יידרש לתת בעוד יומיים תשובות לוועדה לאישור מינויי בכירים על עסקאות נשק של החברה בבעלותו ועל עברו בצה"ל. לפי מקורביו, הוא הכין 60 ארגזים עם מידע על כשרות פעילותו העסקית

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(רוני תדהר, ששירת כמג"ד במלחמת לבנון השנייה תחת הירש, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

המפכ"ל המיועד גל הירש עודכן היום (ראשון) בנוגע לשעה שבה יצטרך להתייצב ביום שלישי הקרוב בפני ועדת טירקל לאישור מינויי בכירים בשירות הציבורי, ולתת את תשובותיו לטענות שהועלו נגדו, על רקע הסערה שנוצרה סביב מינויו לשוטר מספר 1. מלבד הניסיון להדוף את הביקורת על חקירה סמויה בעניינו המתנהלת בגיאורגיה, יתמודד הירש עם שאלות בנוגע לעסקאות נשק עם שר ההגנה הגיאורגי לשעבר, דוד קזרשווילי, עמו ביצעה עסקים חברתו של תת האלוף במיל' "דיפנסיב שילד", בעיקר בתחום אסטרטגיית ניהול מלחמה. לצד זאת, יידרש הירש לספק תשובות על עברו הפיקודי בצה"ל. השאלות הועברו להירש על ידי הוועדה בשבוע שעבר.

לפי הפרטים שידועים עד כה, משטרת טביליסי חקרה בעניינו של קזרשווילי וגיבשה את ממצאיה. לאחר מכן התגלה כי "דפנסיב שילד" הוזכרה כמי שקיבלה לכאורה כספים משר ההגנה הגיאורגי. עם זאת, לוואלה! NEWS נודע כי לפני כשנה, זמן קצר לאחר הסתבכותו של קזרשווילי ובריחתו ללונדון, באי כוחו הבריטים של השר הגיאורגי יצרו קשר עם עורכי דינו של הירש, בבקשה לקבל מסמכים ותצהירים המעידים כי העסקאות שבוצעו עם החברה היו כשרים ובפיקוח משרד הביטחון. הם נענו לבקשתו של השר קזרשווילי וסיפקו את המסמכים, מבלי לחשוד כי הדבר עלול לגרום לתסבוכת בימים אלו לקראת מינויו למפכ"ל המשטרה.

לקריאה נוספת:
"כולם מתנגדים למינוי הירש למפכ"ל": ארדן נפגש עם אלופים לשעבר
"ממשיכים קדימה": ארדן לא נרתע מהביקורת הציבורית נגד הירש
"כל הארגון מחכה": שבעה ניצבים בירכו על מינויו של הירש

משרדיו של גל הירש, הרצליה. אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
יידרש לעסקאות עם השר הגיאורגי. משרדי החברה "דפנסיב שילד" בהרצליה/ראובן קסטרו

התפנית המשמעותית בפרשה אירעה לפני ארבעה חודשים. לאחר שהוצגו אותם מסמכים בפני משטרת גיאורגיה, יצרו השוטרים קשר עם באי כוחו של הירש וביקשו מהם השלמות וסימוכין נוספים על אודות העסקאות. לטענת מקורבי הירש, המסמכים ניתנו מידית למשטרת גיאורגיה.

הירש "הופתע" לגלות שהמשטרה מעורבת

מבחינתו של הירש, כפי שהעיד בפני מקורביו, הפרסומים בדבר חקירה סמויה שהתנהלה בישראל באשר לאותן עסקאות, כפי שנחשפה בידי יניב קובוביץ' מ"הארץ", הפתיעו אותו. "לא ידענו על כל חקירה סמויה ולא ידענו בכלל שהמשטרה הישראלית מעורבת", מסרו הגורמים.

יתרה מכך, כאשר נודע כי ממשלת גיאורגיה הגישה בקשה לחיקור דינו של הירש וחברתו, גם הפרט הזה הפתיע את הצד של הירש. זאת, מאחר שמבחינתו כל המסמכים שקופים וניתנו למשטרה הגיאורגית ללא כל ניסיון להסתיר דבר מה. בימים האחרונים, עוד בטרם התבקש לכך, הכין הירש 60 ארגזים עם קלסרים ובהם פרטי מידע שיכולים לשפוך אור על הטענות לעסקאות לא כשרות לכאורה בקזחסטן וגיאורגיה.

  • עוד באותו נושא:
  • גל הירש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully