וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 בכירים לשעבר בצה"ל לארדן: "מתנגדים למינוי הירש למפכ"ל"

אמיר בוחבוט, יוסי אלי ויהושע בריינר

30.8.2015 / 17:34

השר לביטחון הפנים נפגש בין היתר עם האלופים במיל' דורון אלמוג ויורם יאיר, שבחנו את תפקוד המועמד למפכ"לות באירוע חטיפת החיילים ב-2006. היועמ"ש: המידע נגד הירש לא הגיע מהמשטרה. מקור המידע - הרשות לאיסור הלבנת הון

צילום: יותם רונן

(מחאת בכירים לשעבר במשטרה נגד מינוי הירש, בשבוע שעבר)

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, נפגש היום (ראשון) עם האלופים (במיל') דורון אלמוג ויורם יאיר, שהיו אמונים על חיבור הדוח על תפקודו של תת-אלוף (במיל') גל הירש, המועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה, כמפקד עוצבת הגליל בימים שקדמו למלחמת לבנון השנייה ב-2006. אלמוג עמד אף בראש הוועדה שבחנה את אירוע חטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב בגבול לבנון באותה השנה – אירוע שלאחריו יצאה ישראל למלחמה נגד חיזבאללה - וקבעה כי הירש פסול מלשמש בתפקיד פיקודי בהמשך דרכו.

יאיר הדגיש כי הוא מתנגד בתוקף להלך הרוח הציבורי שהחל עם החלטתו של ארדן למנות את הירש למפכ"ל. "לא מוכן להתייחס לתוכן השיחה, לא מוכן לקחת חלק בצליבה שעושים לגל הירש בכיכר העיר, ולא משנה מה אני חושב על מועמדותו", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

לפי גורם המצוי בפרטי הפגישה, שארכה כשעתיים ובה נכחו גם אלוף (במיל') אלעזר שטרן ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר תת-אלוף (במיל') פנחס בוכריס, בקרב ארבעת הבכירים לשעבר ישנה תמימות דעים. "כל הקצינים מתנגדים למינויו של גל הירש לתפקיד המפכ"ל", נאמר. בוכריס היה מי שבחן את המוכנות המודיעינית למלחמת לבנון השנייה, ובמסגרת זו הכיר את פעילותו של הירש.

לקריאה נוספת:
האם תפקידיו הצבאיים של הירש הכינו אותו לפקד על המשטרה?
"ממשיכים קדימה": ארדן לא נרתע מהביקורת הציבורית נגד הירש
מסמכים חושפים: משרד הביטחון פיקח על חברתו של הירש מ-2008

גלעד ארדן, גל הירש. ראובן קסטרו, ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
"כל הקצינים מתנגדים". ארדן והירש/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, ניב אהרונסון

מנגד, קצינים בכירים במשטרה התייחסו לדבריו של עורך הדין המייצג את הירש, דרור ברוטפלד, שקרא לבדוק את האינטרסים של ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי בכל הקשור למינוי. "הביקורת שלו על יצחקי רק ממחישה את חוסר ההבנה של התפקיד וכמה הירש לא מתאים לתפקיד", אמרו. "אי אפשר ללכלך על אחד הקצינים החשובים במערך המשטרתי ככה ואחר כך לעבוד איתו. זה מראה על חוסר הבנה מובהק מצדו של הירש ומצד של העורך דין".

גם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הגיב לדבריו של עו"ד ברוטפלד. "המידע הראשוני שהגיע אל היועץ המשפטי לממשלה, הגיע מגורם אכיפה אחר ולא מפנייה של משטרת ישראל", נמסר ממשרד היועמ"ש. ב"גורם אכיפה אחר", מתכוונים במשרד היועמ"ש לרשות לאיסור הלבנת הון. "בעקבות מידע זה, ובעקבות פניית שר הבט"פ, שביקש לבדוק את המינוי, ביקש היועץ המשפטי לממשלה מראש אגף החקירות והמודיעין להעביר לעיונו חומרים רלוונטיים המצויים ברשות המשטרה, היכולים להיות רלוונטיים למינוי. ראש אח"מ פעל כמתחייב, והעביר חומר כאמור לעיון היועץ המשפטי לממשלה, בהתאם לבקשה".

ראיון עם מני יצחקי בפאנל - ועידת המשפט. בן קלמר
ניצב מני יצחקי/בן קלמר

עוד נמסר כי "הדברים נבדקים כעת בידי צוות בדיקה שמונה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, המורכב מאנשי פרקליטות המדינה ומחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים. הצוות בוחן אם יש בדברים כדי להשליך על מועמדותו של הירש. כאמור, הצוות כבר החל בעבודתו והוא יגבש בהקדם את ממצאיו והמלצותיו. מתפקידם של כל גורמי מערכת אכיפת החוק להביא לידיעתו של היועץ המשפטי לממשלה מידע כאמור, בעת שמידע זה דרוש לצורך בדיקה המתבצעת כדין".

בתוך כך, נראה כי אם לא יתמנה מפכ"ל עד 1 בספטמבר, ייאלצו במשטרה להמשיך בכהונתו של ממלא המקום, ניצב בנצי סאו. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יאריך כנראה את משך כהונתו ובמקביל יחכה כי ועדת טירקל תסיים את בדיקתה בהקדם. הוועדה צפויה להיפגש ביום שלישי הקרוב.

(עדכון ראשון: 15:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully