וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה למטיילים בכינרת: חוף שקמים הונגש לציבור הנכים

הנגשת החוף נעשתה בעלות של כ-800 אלף שקלים, והיא כוללת רמפות ירידה ועלייה, שביל נגיש לחמש פינות פיקניק וכיסאות מיוחדים לשחייה בים. ברביעי: אירוע להנגשת חופים לבעלי מוגבלויות בחוף סירונית בנתניה

צילום: באדיבות אקו אושן, עריכה: קשת סידי

משרד התיירות חנך אתמול (רביעי) הנגשת חוף שקמים בכינרת לנכים. "בעיניי זו סנונית ראשונה", אמר ראש עיריית טבריה, יוסף בן דוד והוסיף: "הייתי רוצה לראות את יתר חופי הכנרת מונגשים, כך שלכולם יתאפשר להגיע לים". בהנגשתו של החוף הושקעו כ-800 אלף שקלים.

המתחם החדש, שממוקם בחוף שקמים שבטבריה, כולל חניית נכים, רמפות, ברזייה נגישה לשטיפת כלים, תאי שירותים ומלתחות לנכים. כמו כן, חניות הנכים מקושרות על ידי שביל נגיש לחמש פינות פיקניק המונגשות לנכים וממוקמות תחת הצללה גדולה. בנוסף, צויד החוף בשני כיסאות גלגלים המיועדים לשימוש הנכים במים.

לקריאה נוספת:
"אטימות מוחלטת": שוטר איים במתן דוח לנהג מונית שסייע לנכה
מדוע החרימה המשטרה מכונית של חולה בניוון שרירים?שיימינג בעולם האמיתי: ההולגרמות ששומרות על חניות לנכים

כנרת שלהם: חוף שקמים הונגש לציבור הנכים. ספק 500
עכשיו גם הנכים יכולים לבלות בחוף. רוחץ בחוף השקמים, השבוע/ספק 500

שעות ספורות בלבד אחרי חנוכת הפרויקט הייחודי, הוציא משרד הפנים הודעה שלפיה השר סילבן שלום הורה לרכוש כסאות רחצה מיוחדים שיאפשרו לנכים לרחוץ בכל אחד מ-57 החופים המונגשים בארץ בבטחה. עוד נמסר כי עלותו של כל כיסא כזה עומדת על 20 אלף שקלים.

יוסי ורדי, ראש מועצה אזורית עמק הירדן, שהגיע לחנוכת החוף, ביקש באותו מעמד להגדיל את כמות החופים המונגשים, בעיקר לאוכלוסיית נכי צה"ל: "אנחנו לא מספיק משקיעים ונותנים את הדעת לציבור שאנו חייבים לו חוב גדול - ובמקרה הזה אני מתייחס לארגון נכי צה"ל, שמאגד אלפי נכים". עוד אמר ורדי: "הכנרת היא של כולנו, בראש ובראשונה צריך לשים דגש על האוכלוסיות המיוחדות והזכאיות".

פרופסור שלמה מור יוסף, מנכ"ל הביטוח הלאומי, התרגש מהמעמד ואמר: "זה יום מאוד מיוחד שאנחנו חונכים בו פרויקט ראשון בכנרת, כשהלב של הפרויקט הוא נגישות". עוד הסביר פרופסור מור יוסף כי "לא מדובר בנגישות למבנה ציבור - אלא לשעות הפנאי, לדברים שכל אחד מרגיש באופן טבעי לעשות ועד עכשיו זה נמנע מקבוצה שלמה".

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות אמר בנושא: "משרד התיירות וגופים נוספים חברו כדי לאפשר נגישות לכל המבקרים בכינרת, לרבות בעלי מוגבלויות, שכעת יכולים להיכנס לתוך המים עם כיסאות מיוחדים. אנו צופים שכבר בחגי תשרי הקרובים מבקרים רבים יגיעו לחוף המונגש וייהנו ממתחם הנופש של שקמים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המטרה היא לשנות את החוויה הטראומטית של הנכים ובני משפחותיהם בחופים". יובל וגנר, נשיא עמותת "נגישות ישראל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יובל וגנר, נשיא עמותת "נגישות ישראל", הסביר כי העמותה "יצאה בקריאה לאפשר גם לאנשים עם מוגבלויות ליהנות כמו כולם מרחצה נגישה ונוחה בים". עוד הוסיף וגנר כי המטרה היא לשנות את החוויה הטראומטית של הנכים ובני משפחותיהם בחופים.

בשנים האחרונות עלתה המודעות להנגשת החופים לציבור הנכים מתוקף תקנות הנגישות ובעקבות פעילותה של עמותת "נגישות ישראל", עם זאת כ-70% מחופי הארץ עדיין לא נגישים לכולם. בעמותה מסבירים שגם חופים שטוענים כי הם נגישים – לא באמת מותאמים לאוכלוסיית הנכים במאת האחוזים.

על רקע התלונות הרבות של בעלי המוגבלויות בארץ, הוחלט ב"נגישות ישראל" ליזום קמפיין להגברת המודעות לנושא. שיאו של הקמפיין היה ביום שני האחרון, כששלטי מחאה הוצבו בשבילים המובילים לחופי חיפה, השרון, בת ים ותל אביב, ועליהם הכותרת הצינית: "לא יכולתי להגיע – אז שלחתי תמונה". מתנדבי העמותה הסבירו למתרחצים על המחאה והזמינו אותם להצטלם מתחת לשלטים ולפרסם את התמונות ברשתות החברתיות.

ברביעי: אירוע להגברת המודעות להנגשת חופים לנכים

ביום רביעי יתקיים בחוף סירונית בנתניה אירוע להגברת המודעות להנגשת חופי הים לבעלי מוגבלויות, בשיתוף עמותת "אקו-אושן" ועיריית נתניה. עשרות נכים ייכנסו לים לראשונה, באמצעות כיסאות אמפיביים המיועדים לנסיעה על החול וצפים במים, ואשר התקבלו בתרומות וביוזמת רשויות מקומיות ללא מימון ממשלתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רוב החופים אינם מונגשים - לא רק לנכים, לכלל האזרחים", אמרה מנהלת הפרויקטים באקו אושן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מתוך 196 קילומטרים של חוף ים בישראל - רק 14 קילומטרים מהם מוכרזים, משמע שרוב החופים אינם נגישים לא רק לנכים אלא לכלל האזרחים", אמרה אורלי בביצקי, מנהלת הפרויקטים הסביבתיים באקו אושן. "אנו פועלים להענקת תו התקן הסביבתי הבינלאומי 'הדגל הכחול' למען איכות ונגישות החופים בישראל. פעלנו להנגשת 23 חופים באופן מלא יחד עם הרשויות המקומיות, ואנו מתעדים להוסיף לרשימה שמונה חופים נוספים בסטנדרט הגבוה ביותר, שיכלול כיסאות אמפיביים בכל חוף מונגש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיה קינן, נכת פוליו, נכנסת למים לראשונה בחייה בעזרת כיסא אמפיבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב זה ניתן למצוא כיסאות אמפיביים ב-23 חופי הדגל הכחול בישראל, ובהם חופי דדו בחיפה, אכדיה והמרינה בהרצליה, מציצים וירושלים בתל אביב, אורנים ולידו באשדוד וחופי תל אביב, אילת וחוקוק בכינרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully