וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע החרימה המשטרה מכונית של חולה בניוון שרירים?

15.6.2015 / 12:10

מכוניתה המותאמת לנכים של אורה מור-יוסף הוגדרה על ידי המשטרה "רכב מועד לביצוע עבירות", עקב המאבק שהיא מנהלת נגד משרד הרווחה. בית המשפט הורה להשיב לה את רכבה. המשטרה: "מדובר באישה המנצלת ומשתמשת בציניות במצבה הבריאותי"

כלי הרכב של אורה מור-יוסף, חולה בניוון שרירים, שהוחרם. אורה מור-יוסף, מערכת וואלה! NEWS
לא הפעם הראשונה שכלי רכב בבעלותה מוחרם. המכונית שלקחה המשטרה/מערכת וואלה! NEWS, אורה מור-יוסף

בית משפט השלום בירושלים הורה בשבוע שעבר למשטרה להחזיר לאורה מור-יוסף, חולה בניוון שרירים המחוברת למכונת הנשמה, את שני כלי הרכב שבבעלותה, אחד מהם רכב המותאם לנכים, אשר הוחרמו על ידי המשטרה.

בשנים האחרונות מנהלת מור-יוסף מאבק נגד שירותי הרווחה. מאבקה החל לאחר שהביאה ילדה לעולם בעזרת אם פונדקאית, אולם בית המשפט קבע שהיא לא תוכל לגדל את בתה משום שהיא לא כשירה לשמש כאם, ושלח את הילדה למשפחה אומנה. במסגרת מאבקה, השאילה מור-יוסף את מכוניתה לחבר שתלה עליו שלטי מחאה נגד פקידת רווחה שמולה היא מנהלת את מאבקה, ונסע עמו באזור מגוריה. החבר נעצר, והרכב, שמותאם, כאמור, לנכותה של מור-יוסף, הוחרם על ידי המשטרה.

עוד בוואלה!NEWS:
"חיפה ירוקה"? התכנית הממשלתית מתעלמת מהמאבקים הסביבתיים
ניצחון גדול לנתניהו: מרבית חברי מרכז הליכוד תמכו בהצעתו
חודשיים לאחר שפונה: בית משפחה בכפר כנא נהרס שוב

אורה מור יוסף. מערכת וואלה!
"אני לא יודעת איזו עבירה בוצעה"?. אורה מור-יוסף/מערכת וואלה!

כשהגיעה מור-יוסף לתחנת המשטרה לדרוש את רכבה בחזרה, היא נתבקשה להיחקר על ידי המשטרה שסירבה להחזיר לה את מכוניתה. כמו כן, סירבה המשטרה להשיב לה רכב נוסף בבעלותה, שאינו מותאם לנכים, שהוחרם בנסיבות דומות קודם לכן. לאחר שכלי הרכב לא הוחזרו לה, היא הגישה לבית המשפט בקשה להחזרתם. בבית המשפט הסביר נציג המשטרה כי אותו חבר שלקח את מכוניתה הגיע לשכונה שבה מתגוררת העובדת הסוציאלית והחל לכרוז בגנותה, כשהרכב מכוסה כולו במודעות. לטענת המשטרה, בכך הפר צו למניעת הטרדה מאיימת שהוצא נגדו בשל עבירות קודמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"התחננתי שיחזירו לי את הרכב והכניסו אותי לחקירה"

המשטרה סירבה להשיב את כלי הרכב למור-יוסף, לאחר שנודע לה שהיא השאילה אותו לחברה לשלושה ימים - נתון שלא מסתדר עם היותו של הרכב נחוץ לרשותה של מור-יוסף 24 שעות ביממה. "אנחנו תפסנו את כלי הרכב משני טעמים, העיקרי הוא שלא יבצעו עבירות נוספות והטעם השני שהם כראיה", אמר נציג המשטרה בבית המשפט. "ישנו פסק דין שמדבר על רכב שנקרא 'רכב מועד לביצוע עבירות', כשמדובר בשלושה אירועים שמצטברים יחדיו ובייחוד כאשר מדובר במבקשת שיודעת שכלי רכב אחד שלה כבר נתפס ועדיין נותנת כלי רכב שני להמשיך לבצע עבירות נוספות לכאורה. יש יותר מחשש שמדובר בכך שכלי הרכב שרשומים על שמה הם כלי רכב מועדים להמשיך לבצע עבירות".

בתגובה לטענות המשטרה, אמרה מור-יוסף, שייצגה את עצמה בדיון: "הם החרימו את הרכב ואני לא יודעת מה הם עשו. אני לא זומנתי לחקירה. אני לא יודעת איזו עבירה בוצעה. אף אחד לא אומר לי. ביקשתי לדעת, דיברתי עם החוקרת ורציתי לשאול אותה אם מותר לי לעשות את המחאה שאני עושה ואף אחד לא מסביר לי. הלכתי להתחנן שיחזירו לי את הרכב ואז הכניסו אותי לחקירה".

שופטת בית משפט השלום בירושלים, מרים קסלסי, קבעה כי כלי הרכב יוחזרו למור-יוסף, אולם ישועבדו למדינה למשך 180 יום. השעבוד יבוטל במידה שלא יוגש כתב אישום תוך תקופה זו. כמו כן, נאסר על מור-יוסף למסור כל רכב הרשום על שמה לכל אדם אחר לצורך ביצוע מחאה כזו או אחרת גם אם המחאה חוקית.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר באישה המנצלת ומשתמשת בציניות במצבה הבריאותי. אישה אשר מסרה את רכביה לאדם אחר לשם ביצוע עבירה וסירבה לבקשת המשטרה להגיע ולקחת את רכבה. בית המשפט קבע בשבוע שעבר תנאים בסיסיים שעליה לעמוד בהם טרם יוחזרו אליה הרכבים וזאת במטרה להבטיח כי לא תשוב ותעבור על החוק, אולם עד כה טרם עמדה בתנאים אלו ושחררה את הרכבים. משטרת ירושלים מבהירה כי תמשיך לפעול במקצועיות ועל פי דין כנגד כל נסיון להפר את החוק ומצרה על הדרך אותה נקטה החשודה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully