וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים לאחר שפונה: בית משפחה בכפר כנא נהרס שוב

15.6.2015 / 12:08

בית משפחת חטיב, שהריסתו עוררה מחאה, נהרס שוב הלילה ובעל הבית נעצר. ביישוב כועסים: "זו מדיניות חסרת רחמים, נקים את הבית בפעם השלישית". ראש המועצה: "שיעזרו לנו כמו שבונים בנצרת עילית השכנה"

צילום מסך

בית משפחת חטיב בכפר כנא נהרס הלילה (שני) שוב על ידי משרד הפנים, באבטחת כוחות משטרה גדולים. הבית נהרס בחודש אפריל משום שנבנה ללא היתר. ההריסה הלילה עברה באופן שקט, למעט מעצרם של שני מקומיים החשודים ביידוי אבנים לעבר הכוחות במקום, וחשוד נוסף שפרץ עם כלי רכב לכיוון כוחות המשטרה בזירת ההריסה. בעל הבית נעצר אף הוא. בשעה 18:00 צפויה להתקיים הפגנה במקום בעקבות הריסת הבית.

"הנטייה של מקבלי ההחלטות ביישוב היא להקים את הבית שוב, בפעם השלישית", אמר קרוב משפחה של טארק חטיב, ערפאן חטיב, המשמש חבר מליאת המועצה המקומית וחבר בוועד העממי ביישוב. לדבריו, "הריסת הבית היא כנראה המתנה של המדינה למשפחה שגרה בבית ולחברה הערבית כולה, לרגל הרמדאן". הוא הוסיף כי "מדיניות הריסת הבתים היא חסרת רחמים ולא מתחשבת בתושבים. זו מדיניות שאנחנו חווים יום-יום, ולילה-לילה. אנחנו זועקים וזה לא מזיז לאף אחד".

מליאת המועצה המקומית מתכנסת בשעה זו לישיבת חירום בעקבות הריסת הבית. מג'אהד עואודה, ראש המועצה המקומית כפר כנא, תקף את הרשויות: "הריסת בית זה צעד לא מקובל. כפר כנא עוברת ימים קשים, התחושה היא של זעם, כעס וכאב. אנחנו מנסים לפתור את בעיית הדיור ביישוב ובכל היישובים של האוכלוסייה הערבית בישראל. אני פונה לממשלה שתסייע לנו לפתור את מצוקת הדיור. כמו שמרחיבים את נצרת עילית שמעלינו, שיעזרו גם לנו".

לקריאה נוספת:
אלף בני אדם הפגינו בכפר כנא נגד הוצאתו להורג של מורסי
נסגר התיק נגד השוטר שירה למוות בצעיר בכפר כנא; משפחתו תערער
בכפר כנא החלו לבנות מחדש את הבית שהריסתו עוררה שוב מהומות

הבית שנהרס אמש בכפר כנא, אפריל 2015. שלומי גבאי
הריסות הבית, אפריל/שלומי גבאי

לאחר הריסת הבית בשעת לילה לפני כחודשיים, עשרות מתושבי כפר כנא החלו לבנות מחדש את בית משפחת חטיב. תושבי הכפר פתחו אז במחאה וסייעו בהקמתו מחדש של הבית. התושבים המקומיים פתחו אז בשביתת מסחר חלקית, ובמשך אותו היום התרימו התושבים כסף בכדי לסייע למשפחה. בסמוך לבית הוקם אוהל שנועד למגורי המשפחה. ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, נשאר אף הוא ללון במאהל במשך לילה אחד.

ח"כ באסל גטאס (הרשימה המאוחדת) אמר לוואלה!NEWS כי "בכוונתנו לצאת ולשדר לעולם שידע איך ממשללת ישראל מתייחסת לאזרחיה הערבים, רק בגלל היותם ערבים". לדבריו, "הן ברמת הרשויות המקומיות הערביות והן במישור הפרלמנטרי בכוונתנו לנקוט בצעדים חריגים כדילהעביר מסרים חריפים לממשלה. לא ניתן יד להמשך מדיניות הריסת הבתים".

הוא הוסיף: "יש אוירה ברשימה המשותפת וברשויות המקומיות הערביות שהגיע הזמן להבהיר שלא נשלים עוד עם המצב הזה. מתייחסים אלינו כאל פולשים וכאויבים ולא כמי שמגיע לו לבנות ולהתפתח. הריסת הבתים היא קו אדום מבחינתנו?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בעל הבית: "אין לי מקום אחר לגור בו"

בעל הבית, טארק חטיב, נשוי ואב לשישה ילדים, סיפר אז לוואלה!NEWS כי בנה את ביתו לפני כשנתיים על אדמתו. "לפני כן גרתי בשכירות ולא נותרה בידי ברירה, אלא לבנות את הבית", אמר. "פעלתי לקבלת היתרים. כעת, אחרי שהרסו לי את הבית, אין לנו לאן ללכת ואין לנו מקום לגור בו. אין לי ברירה, אלא לבנות את הבית מחדש. אבנה אותו אלף פעמים אם יכפו עליי לעשות זאת. אין לי מקום אחר לגור בו".

לדברי ערפאן חטיב, חבר מליאת המועצה וחבר בוועד העממי ביישוב וקרוב משפחה, "האבסורד הוא שהמדינה בונה כאן מעלינו אלפי יחידות דיור בשכונת הר יונה שבנצרת-עילית, באדמות שנגזלו מתושבי כפר כנא, ולנו אסור לקנות שם דירות. יגורו שם אנשים שיגיעו מתל אביב, מבני ברק ומירושלים, וכאן, על אדמתנו, אסור לנו לבנות בתים".

הוא הוסיף כי מאז 1995 לא עודכנה תכנית המתאר של היישוב. לדבריו, "לפני 20 שנה היו ביישוב פחות מ-15 אלף תושבים והיום מתגוררים במקום כ-25 אלף. אנחנו סובלים מכך שאין לנו תכנית מתאר ולזוגות צעירים אין איפה לגור. המצוקה קשה מאד והכל עומד לפני פיצוץ".

(עדכון ראשון: 06:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully