וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפר כנא החלו לבנות מחדש את הבית שהריסתו עוררה שוב מהומות

14.4.2015 / 0:29

עשרות תושבים החלו לבנות מחדש את הבית שהריסתו הלילה הובילה לעימותים עם כוחות הביטחון ולשביתת מסחר ביישוב. בעל הבית: "אבנה אותו אלף פעמים אם יכפו עליי לעשות זאת". ראש המועצה: "מעלינו נצרת עילית מתרחבת, בעוד שאנחנו הופכים לגטו"

צילום: מתוך דף הפייסבוק "כפר כנא בלדנא"; עריכה: מתן חדד

עשרות מתושבי כפר כנא החלו אתמול (שני) בשעות אחר הצהריים לבנות מחדש את בית משפחת חטיב, שנהרס אתמול בלילה בידי רשויות התכנון משום שנבנה ללא היתר. הבית נהרס בסמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר תחת אבטחה כבדה של כוחות משטרה. במקום התפתחו עימותים בין המשטרה לבין תושבים מקומיים, שמחו על ההחלטה ופתחו הבוקר בשביתת מסחר, שהייתה חלקית. במהלך היום נרשמה תנועה דלילה ברחובות היישוב, שבו נהרג לפני כחמישה חודשים חיר א-דין חמדאן מירי של שוטרים ובעקבות זאת אירעו מהומות במקום.

במשך היום התרימו התושבים כסף בכדי לסייע למשפחה שביתה נהרס, ורבים הגיעו כדי לסייע בבנייתו מחדש. בינתיים, הוקם בסמוך אוהל שבו תתגורר המשפחה עד שביתה ייבנה. ראש הרשימה המשותפת איימן עודה נשאר אף הוא ללון הלילה במאהל. בעל הבית, טארק חטיב, אמר לוואלה חדשות כי בנה את ביתו לפני כשנתיים על אדמתו. "לפני כן גרתי בשכירות ולא נותרה בידי ברירה, אלא לבנות את הבית", סיפר חטיב, נשוי ואב לשישה ילדים. "פעלתי לקבלת היתרים. כעת, אחרי שהרסו לי את הבית, אין לנו לאן ללכת ואין לנו מקום לגור בו. אין לי ברירה, אלא לבנות את הבית מחדש. אבנה אותו אלף פעמים אם יכפו עליי לעשות זאת. אין לי מקום אחר לגור בו", אמר.

הבית שנהרס אמש בכפר כנא, אפריל 2015. שלומי גבאי
"אין לנו לאן ללכת". תושבים בונים מחדש את ביתו של חטיב, אתמול/שלומי גבאי

לדברי ערפאן חטיב, חבר מליאת המועצה וחבר בוועד העממי ביישוב וקרוב משפחה, "האבסורד הוא שהמדינה בונה כאן מעלינו אלפי יחידות דיור בשכונת הר יונה שבנצרת-עילית, באדמות שנגזלו מתושבי כפר כנא, ולנו אסור לקנות שם דירות. יגורו שם אנשים שיגיעו מתל אביב, מבני ברק ומירושלים, וכאן, על אדמתנו, אסור לנו לבנות בתים".

הוא הוסיף כי מאז 1995 לא עודכנה תכנית המתאר של היישוב. לדבריו, "לפני 20 שנה היו ביישוב פחות מ-15 אלף תושבים והיום מתגוררים במקום כ-25 אלף. אנחנו סובלים מכך שאין לנו תכנית מתאר ולזוגות צעירים אין איפה לגור. המצוקה קשה מאד והכל עומד לפני פיצוץ". כמו כן, חטיב הוסיף כי גם השמועות על סגירת תיק החקירה שעסק בהרג חמדאן עורר מחדש מתחים ביישוב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הבית שנהרס אמש בכפר כנא, אפריל 2015. שלומי גבאי
"כאן, על אדמתנו, אסור לנו לבנות בתים"/שלומי גבאי

ראש מועצת כפר כנא, מוג'האד עואודה, אמר כי "הרס הבית הוא כתם שנצרב בקרב ילדי המשפחה לכל חייהם". הוא הודה כי הבית נבנה שלא כדין, "אבל צריך לזכור שמצוקת הדיור אצלנו עמוקה מאד. על משרדי הממשלה לפתור את בעיית הדיור בחברה הערבית. מעלינו נצרת עילית מתרחבת באלפי יחידות דיור, בעוד שאנחנו הופכים לגטו. אולי ישימו עלינו מוכתר וימשיכו לקרוא לנו כפר?".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "מדובר במבנה שנבנה בניגוד לחוק ונהרס בהמשך להחלטת בית משפט השלום ובית משפט המחוזי, אשר דחו את הערעור על ההחלטה. בהתאם להוראות החוק, כנגד המבנה אשר נבנה על קרקע חקלאי בשטח מקומי מחוזי, שאינו בתחום הרשות המקומית, הוצא צו הפסקה מנהלי כבר ב-2 באפריל 2013. לאחר שבוע הוצא צו הריסה מנהלי".

"הנושא נדון בבית המשפט אשר דחה את הערעורים והשאיר את צו ההריסה על כנו. בשנת 1999 אושרה תכנית מתאר מפורטת המאפשרת פיתוח ובניה של כ-22 אלף יחידות דיור, לאחר אישורה של תכנית המתאר, ועוד תוספת של 440 יחידות דיור. בנוסף, מקודמות שש תכניות נוספות לבניית תוספת של עוד 2,200 יחידות דיור עם שימושים מעורבים. כל התוכניות האלה, אלה שבתוקף ואלה שבתהליכי הפקדה, מביאות לקיבולת של 24,384 יחידות דיור. לאור כל זאת, ניתן רק להצטער על הבניה הבלתי-חוקית שחייבה על פי חוק נקיטת הליכים אלו".

(עדכון ראשון: 21:15)

הבית שנהרס אמש בכפר כנא, אפריל 2015. שלומי גבאי
"הרס הבית הוא כתם שנצרב בקרב ילדי המשפחה לכל חייהם"/שלומי גבאי
  • עוד באותו נושא:
  • כפר כנא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully