וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מתנחלים נכנסים באישון לילה למבנה פלסטיני בסילוואן

משה שטיינמץ

27.8.2015 / 18:40

קבוצת יהודים נכנסה להתגורר במבנה שהיה בבעלות פלסטינית בכפר שבמזרח ירושלים, במקום 11 משפחות פלסטיניות שהתגוררו בו. משפחה פלסטינית אחת מסרבת לפנות את ביתה. "מעשה אלים שיצית את האזור"

עריכה: טל רזניק

קבוצת מתנחלים עברה להתגורר הלילה (חמישי) בבית דירות שבו התגוררו בעבר 12 משפחות פלסטיניות בכפר סילוואן שבמזרח ירושלים ועוררה מהומה. המתנחלים נכנסו באמצע הלילה ל"בית סרחאן", שבו חמש קומות ו-12 יחידות דיור, הממוקם כ-200 מטרים מ"בית יהונתן" שבכפר. משפחת אבו סנינה פלסטינית אחת, בת 13 נפשות, נותרה במבנה ומסרבת לפנות את ביתה ליהודים.

במשפחת אבו סנינה, המתגוררת בקומת הקרקע של המבנה, טוענים כי חתמו על חוזה שכירות מול בעליה הקודמית של הדירה - והוא תקף עד סוף השנה.

לקריאה נוספת:
תיעוד: רכב משטרה משפריץ נוזל מסריח לבתים בירושלים - ללא סיבה
חזר בו מעדותו בשב"כ, הנאשמים בהשלכת בקבוקי תבערה זוכו
8 שנות מאסר לצעירים ממזרח ירושלים שתכננו פיגוע באולם שמחות

ידויי אבנים בשכונת סילוואן במזרח ירושלים, דצמבר 2010. מגד גוזני
משפחה פלסטינית אחת נותרה במבנה. שוטר מג"ב בכפר סילוואן/מגד גוזני

המשפחות הפלסטינית שהתגוררו עד לאחרונה במבנה, שכרו את דירותיהן מג'מאל סרחאן – שעל שמו גם קרוי המבנה. יתר 11 המשפחות עזבו בימים האחרונים את המבנה, זאת לאחר שנטען כי הנכס שייך ל"הקדש" שיישב במקום יהודים במאה הקודמת ועתה אישר לעמותת "עטרת כהנים" להכניס דיירים יהודים למבנה.

בשבוע האחרון, הדיירים היהודים החליפו את המנעולים במבנה, החלו בעבודות שיפוץ וחלקם אף נכנסו להתגורר בבתים. היום בצהריים הגיעו המתנחלים כשהם מלווים בשוטרים אל דירת משפחת אבו סנינה וביקשו מהם לפנות את ביתם. לפי שעה, המשפחה מסרבת להתפנות ומול הנכס ישנן התקהלויות של תושבי המקום ושל פעילי ימין התומכים בהתיישבות המתנחלים במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הופכים את סילווואן לחברון"

אבי טרטצקי מעמותת השמאל "עיר עמים", אמר כי "עמותת עטרת כהנים בסיוע רשויות המדינה הופכת את סילוואן לחברון". לדבריו, "ההשתלטות על הבית היא מעשה אלים שרק יוביל לעוד אלימות בירושלים וברחבי האזור".

יו"ר עמותת 'עטרת כהנים', מתי דן, חזר מנגד על הטענה כי הרכוש שייך ל'הקדש' שיישב שם יהודים במאה הקודמת, והוסיף: "קיבלנו אישור ממנו להיכנס למתחם והצדדים המשפטיים מנוהלים על ידו". עוד אמר דן, כי "בפסגת זאב גרות מאות משפחות ערביות וארגוני השמאל לא טענו שהדבר גורם לתסיסה וחיכוך. כשיש כבוד הדדי הכל מסתדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully