וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שנות מאסר לצעירים ממזרח ירושלים שתכננו פיגוע באולם שמחות

15.6.2015 / 18:55

בית המשפט המחוזי בבירה גזר גם שבע שנות מאסר על צעיר נוסף, שסייע להם בתכנון פיגוע באולם השמחות "נוף" בשכונת בית וגן בירושלים בדצמבר 2013. השלושה הודו בעובדות שהובאו נגדם

ניסיון דקירה בתחנת הרכבת הקלה בגבעה הצרפתית בירושלים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
זירת פיגוע בירושלים/נועם מושקוביץ

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) שמונה שנות מאסר על שני תושבי מזרח ירושלים, בני 22 ו-21, שהורשעו בכוונה לבצע פיגוע באולם השמחות "נוף" בשכונת בית וגן בירושלים בדצמבר 2013. שבע שנות מאסר נגזרו על צעיר נוסף, בן 22, אשר היה שותף לתכנון הפיגוע, אך החליט בשלב מסוים לנטוש את ההתארגנות. השלושה הורשעו בעבירה של קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, והודו בעובדות שהובאו נגדם.

בתחילת חודש דצמבר 2013, כך לפי כתב האישום, החליטו שניים מבין הצעירים להוציא לפועל פיגוע טרור נגד יהודים בירושלים. על פי הצעתו של אחד מהם, נבחר אולם השמחות "נוף" בשכונת בית וגן. השניים תכננו לבוא בשעריו בלבוש חרדי יחד עם כל המוזמנים. הם החלו להתעניין ברכישת תת-מקלע "מיני עוזי", שאותו חשבו ליעיל - הן מבחינת הסתרתו והן מבחינת יעילות השימוש בו להרג המוני.

השניים פנו לסוחר נשק, תושב הכפר סואחרה אל-שרקייה הסמוך לאבו דיס שבשטחי הרשות הפלסטינית. הם סיכמו עמו כי לאחר שיגייסו 50 אלף שקל הוא ישתדל להשיג עבורם שני תתי מקלע בתוך שבוע ימים. לפי כתב האישום, הם נפגשו עם סוחר הנשק פעמיים נוספות ומסרו לו שלא עלה בידם לגייס את הכסף.

באמצע החודש גייסו השניים לעזרתם צעיר נוסף, אשר הביע נכונות להשקיע 15 אלף שקל לצורך רכישת כלי הנשק וביצוע הפיגוע. השלושה נסעו לאולם השמחות ובחנו אותו מקרוב. בחלוף כמה ימים, בעקבות סכסוך שהתגלע בין השלושה, הודיע הצעיר שהצטרף מאוחר שאינו מעוניין להמשיך עמם. בסופו של דבר, נגנזה התכנית.

עוד בוואלה!NEWS:
השרה רגב: "אדון קוטלר, 61 הח"כים כאן הם בהמות גסות?"
מפקד ההתנתקות: "יבוא יום שנחזור לגוש קטיף"
אחרי הציוץ הפוגעני: התפטר הבכיר בעיריית מדריד שלעג לשואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully