וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה רגב: "אדון קוטלר, 61 הח"כים כאן הם בהמות גסות?"

15.6.2015 / 16:38

שרת התרבות העומדת בעין הסערה תקפה בחריפות את השחקן: "האם השיח הזה הוא תרבותי בעיניך?". קודם לכן, מתחה עליה ביקורת השרה גמליאל, ורגב לא נותרה חייבת: "שמענו אותך. תתעסקי במשרד שלך"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי, יאיר דניאל

שרת התרבות, מירי רגב, התייחסה היום (שני) אחר הצהריים לסערה שהתעוררה בעולם התרבות עקב ההתנגחויות בין אמנים לבינה, ובמיוחד לאמירתו אמש של השחקן עודד קוטלר, שכינה את מצביעי מפלגת הליכוד "בהמות מלחכות עשב".

"זה שיח של ימין ושמאל, שיח של הם ואנחנו, שיח של מרכז ופריפריה, שיח של ערבים ויהודים, של דתיים וחילונים, של מחרימים ומוחרמים, של אליטות ומנותקים, של מתנשאים ומורמי עם, של כיכרות העיר, של הצ'חצ'חים, של אספסוף ועכשיו גם של בהמות - רק לא תרבות", אמרה רגב, שהשיבה במליאת הכנסת בשם הממשלה להצעת אי-אמון שהגישה ח"כ עאידה תומא סלימאן בשם הרשימה המשותפת בנושא "פגיעה בתרבות משיקולים פוליטיים"

"אדון קוטלר, האם 61 הח"כים שיושבים כאן (חברי הקואליציה – ע"נ) הם בהמות גסות או דקות בעיניך? האם עשרות האמנים שמחאו כף לך ולעולם הדימויים שלך הם לא יותר מאשר אוכלי עשב וקש? האם השיח הזה הוא תרבותי בעיניך?".

מלחמת תרבות - כותרות נוספות:
הרצוג נגד קוטלר: "גם בוויכוח קשה צריך להישאר בני אדם"
נתניהו תקף את קוטלר: "דבריו מקוממים וראויים לכל גינוי"
עודד קוטלר: "דבריי לא הובנו כהלכה - כולנו בהמות"

השרה מירי רגב והשרה גילה גמליאל. מגד גוזני, מור שאולי, עיבוד תמונה
עימות חריג. השרות גמליאל ורגב/עיבוד תמונה, מגד גוזני, מור שאולי

"חבריי חברי הכנסת. אני גאה לעמוד כאן כשרת התרבות של כולם. אנחנו מעמידים את ממשלת ישראל במבחן ראשון של אמון הכנסת בנושא תרבות - נושא שנדחק לשולי השיח הציבורי. זהו לבד הישג גדול ומשמעותי עבורי", המשיכה רגב. "יכולתי לשבת מנגד ולהמתין עד יחלוף זעם ולחכות שזרי הפרחים ימלאו את לשכתי, אך בחרתי לזעוק את זעקתם של רבים בעם שישנם קולות בתוך הבית שקוראים להחרים קהלים רבים ולהדירם רק בגלל צבע עורם ושפת הדיבור שלהם".

בטרם עלתה לנאום במליאה, התעמתה רגב באופן חריג עם חברת סיעתה, השרה גילה גמליאל, בישיבת סיעת הליכוד. במהלך הישיבה ביקשה גמליאל את רשות הדיבור, ואמרה שהיא חושבת שרגב טעתה כשהצהירה שצריך לשלול את התקצוב מתיאטרון הילדים "אלמינא" של השחקן נורמן עיסא. "הילדים לא צריכים לסבול בגלל זה - גם אם עיסא טועה", אמרה גמליאל. רגב מצדה לא נותרה חייבת והשיבה לה: "שמענו אותך. את תתעסקי במשרד שלך ואני אתעסק במשרד שלי". רגב אמרה כי לצעד שלה יש חשיבות "במיוחד כעת כשמנסים להחרים אותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה ונשיא פקפריסין, 15 ביוני 2015. קובי גדעון/ לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"דברים מקוממים וראויים לכל גינוי". נתניהו בתום פגישתו עם נשיא קפריסין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון/ לע"מ

בטרם התעמתו השרות, פתח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את ישיבת הסיעה בביקורת נוקבת על דבריו של קוטלר. "הדברים שנאמרו אמש נגד ציבור גדול ויקר בישראל הם מקוממים וראויים לכל גינוי", אמר נתניהו.

"אני גאה להיות ראש ממשלה של הדמוקרטיה המאותגרת ביותר בעולם, הדמוקרטיה ששומרת על זכויות אדם באשר הוא אדם וגם שומרת בקנאות על חופש הדיבור. הדבר הזה מחייב נורמות מסוימות אבל הן נורמות אישיות. החוק מגן בצורה ברורה על זכות הדיבור וגם מגביל אותו במובנים מסוימים. לכל אדם יש את הזכות לומר וליצור את אשר על ליבו. זו המדינה המדוברת ביותר בעולם - והמדברת ביותר בעולם, כך שאין שאלה לגבי חופש הדיבור והיצירה. זו זכות שמוגנת בחוק, אבל לא כל דבר שנאמר צריך לקבל מימון ממשלתי או ציבורי".

יצחק הרצוג, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"בוז למילים המכוערות". הרצוג/ראובן קסטרו

גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג נדרש בפתח ישיבת הסיעה שלו לסערה שהתעוררה בעולם התרבות עקב ההתנגחויות בין אמנים לבין שרת התרבות והספורט מירי רגב. "בוז למילים המכוערות, בוז למי שחשב שהן ראויות ומחא כפיים", אמר הרצוג.

"אין הבדל בין אמירותיו המיותרות של קוטלר לבין איומיה המסוכנים של רגב על האמנות והתרבות", הוסיף הרצוג. "מירי רגב היא שרת התרבות ולא צריכה להמשיך להשתמש בכלים שלמדה ויישמה כאשר כיהנה כצנזורית ראשית. אין סיבה שאף אומן או יוצר יהיו מאוימים בשלילת מימון או עונשים יצירתיים אחרים רק כי הביעו את דעתם במדינה דמוקרטית".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully