וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תקף את קוטלר: "דבריו מקוממים וראויים לכל גינוי"

15.6.2015 / 15:44

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת לדבריו של השחקן, שכינה את מצביעי הליכוד "בהמות מלחכות עשב". הרצוג על רגב: "לא צריכה להמשיך להשתמש בכלים שיישמה כצנזורית ראשית"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף היום (שני) את דבריו של השחקו עודד קוטלר אתמול, שכינה את מצביעי מפלגת הליכוד "בהמות מלחכות עשב". "הדברים שנאמרו אמש נגד ציבור גדול ויקר בישראל הם מקוממים וראויים לכל גינוי", אמר נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת.

"אני גאה להיות ראש ממשלה של הדמוקרטיה המאותגרת ביותר בעולם, הדמוקרטיה ששומרת על זכויות אדם באשר הוא אדם וגם שומרת בקנאות על חופש הדיבור. הדבר הזה מחייב נורמות מסוימות אבל הן נורמות אישיות. החוק מגן בצורה ברורה על זכות הדיבור וגם מגביל אותו במובנים מסוימים. לכל אדם יש את הזכות לומר וליצור את אשר על ליבו. זו המדינה המדוברת ביותר בעולם - והמדברת ביותר בעולם, כך שאין שאלה לגבי חופש הדיבור והיצירה. זו זכות שמוגנת בחוק, אבל לא כל דבר שנאמר צריך לקבל מימון ממשלתי או ציבורי".

אחר הצהריים צפויה להתייחס לסערה גם זו שעומדת במרכזה - שרת התרבות, מירי רגב. רגב תשיב בשם הממשלה על הצעת אי-אמון שהגישה ח"כ עאידה תומא סלימאן בשם הרשימה המשותפת בנושא "פגיעה בתרבות משיקולים פוליטיים".

עוד בוואלה!NEWS:
ההורים סובלים בחופש הגדול בגלל הסדר מלפני מאה שנה
במשטרה מאשימים: "דנינו הפך את השוטר שהיכה חייל לשעיר לעזאזל"
באישור הכנסת: ח"כ זועבי טסה במימון זר לכנס "ישראל ואפרטהייד"

ראש הממשלה ונשיא פקפריסין, 15 ביוני 2015. קובי גדעון/ לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בתום פגישה עם נשיא קפריסין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון/ לע"מ

מוקדם יותר היום, התייחס יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בפתח ישיבת הסיעה שלו לסערה שהתעוררה בעולם התרבות עקב ההתנגחויות בין אמנים לבין שרת התרבות והספורט מירי רגב. "בוז למילים המכוערות, בוז למי שחשב שהן ראויות ומחא כפיים", אמר הרצוג בהתייחסו לדבריו של הבמאי והמחזאי עודד קוטלר, שייחס למצביעי הליכוד אתמול את התואר "בהמות מלחכות עשב".

"אין הבדל בין אמירותיו המיותרות של קוטלר לבין איומיה המסוכנים של רגב על האמנות והתרבות", הוסיף הרצוג. "מירי רגב היא שרת התרבות ולא צריכה להמשיך להשתמש בכלים שלמדה ויישמה כאשר כיהנה כצנזורית ראשית. אין סיבה שאף אומן או יוצר יהיו מאוימים בשלילת מימון או עונשים יצירתיים אחרים רק כי הביעו את דעתם במדינה דמוקרטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יצחק הרצוג, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"אין סיבה שאף אומן יהיה מאוים בשלילת מימון רק כי הביע דעתו". הרצוג/ראובן קסטרו

כמו כן, התייחס הרצוג לסערה בעקבות התחקיר שפורסם על ח"כ אורן חזן (הליכוד), ובו פורסמו פרטים על סגנון החיים המפוקפק לכאורה שהיה חי בעבר, במסגרתו דווח כי צרך סמים קשים ושילם עבור שירותי זנות. "מי שנטענות נגדו טענות כאלה, איננו יכול לשמש חבר כנסת, וודאי חבר בוועדותיה היוקרתיות, ודאי סגן יו"ר הכנסת", אמר. "נתניהו כמובן טמן ראשו בחול. אולי בגלל שלדון אדלסון. אולי בגלל פחד ממרכז הליכוד. האחריות מוטלת לפתחו והוא לא עשה דבר. לכן, אני יוזם פנייה מסודרת מטעמנו לוועדת האתיקה בבקשה להשעות את חזן מכל תפקידיו עד לבירור מלא של הטענות".

הרצוג התייחס גם לביקורת שנמתחה עליו לאחר הסכם הקיזוז שעשה עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לפיו עד לבירור הטענות שהועלו נגד חזן הוא יוכל שלא להצביע במליאה וכך גם יו"ר האופוזיציה. "בהזדמנות הראשונה שניתן יהיה להפיל את הממשלה - אני אפיל אותה", הבהיר הרצוג. "לא נפרוס רשת ביטחון לממשלה אפילו לא לדקה אחת. זה לא אומר שאנחנו לא צריכים תמיד לעשות את הדבר הנכון והטוב למדינה. אין עדיין רוב להפלת הממשלה. עם חזן או בלעדיו. וכשיהיה רוב, אתם תראו את זה על לוח התוצאות".

כנס האמנים, עודד קוטלר. מגד גוזני
"אמירות מיותרות". עודד קוטלר/מגד גוזני

הרצוג הגיב לדברים שאמר לגביו יו"ר יש עתיד וחברו לספסלי האופוזיציה, יאיר לפיד, לפיהם הוא קפץ להציל את הליכוד כשביצע את הסכם הקיזוז. "זה מצחיק שהותקפתי על ידי חברים מהאופוזיציה במילים תוקפניות ובנפנופי ידיים - אנשים שישבו בממשלה הרעה הזו, עד שפוטרו ואם לא היו מפוטרים – היו יושבים בממשלת נתניהו ואורן חזן גם היום", אמר.

הרצוג סיים את דבריו בהודעה כי יטוס בימים הקרובים ללונדון על מנת לפגוש את ידידי ישראל בממשל הבריטי. "אופיע גם בכמה כנסים חשובים. כשמדברים איתנו - הרוב בישראל מקשיב, כשמחרימים אותנו - כל הישראלים נאבקים בחרם", אמר. "במלחמה ב-BDS ישראל מאוחדת, ואת המסר הזה אני אעביר בקמפוסים של לונדון ובתקשורת האנגלית".

(עדכון ראשון: 15:13)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully