וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור הכנסת: ח"כ זועבי טסה במימון זר לכנס "ישראל ואפרטהייד"

15.6.2015 / 11:30

עם הקמת הכנסת ה-20 הגישה חברת הכנסת בקשה לצאת למסע כנסים בארה"ב, שממנה הושמט האירוע המציג את ישראל כמדינה גזענית. המממנים: ארגונים פלסטינים מחו"ל. זועבי, שאמרה בכנסים כי "ישראל היא פרויקט כיבוש גזעני", מסרה בתגובה: "ועדת האתיקה איננה צנזור פוליטי"

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של Alhawadeth Newspaper

חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) נסעה במימון זר ובאישור הכנסת לכנס שכותרתו "ישראל, גזענות ואפרטהייד" - כך עולה ממידע שהגיע לידי וואלה!NEWS. עם הקמת הכנסת ה-20 פנתה הח"כית לוועדת האתיקה והגישה בקשה לטוס לארצות הברית לשמונה ימים על חשבון שני גורמים: ארגון ששמו PACC (ראשי תיבות של מרכז קהילתי לפלסטינים אמריקנים, ע"נ), ואגודת הידידות פלסטין-הרווארד.

לוואלה!NEWS נודע כי בבקשתה פירטה ח"כ זועבי רק כמה מהאירועים שבהם השתתפה. עם זאת, הן לשכתה והן דוברות הכנסת סירבו למסור את הלו"ז שנשלח לעיון הלשכה. מהבקשה הושמט אירוע שנערך באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, תחת הכותרת "ישראל, גזענות ואפרטהייד: מבט מבפנים עם חנין זועבי". הצלבת תאריך האירוע – שכאמור על קיומו לא נמסר דיווח – עם תאריכי הביקור של זועבי בארצות הברית מעלה כי האירוע אכן התקיים במסגרת נסיעתה, באישור הכנסת ובמימון גורם זר. על אף שבכנסת הדגישו כי אין בעיה חוקית עם מעשיה של זועבי, וכי חבר כנסת לא חייב למסור את הלו"ז המלא של ביקוריו, עולה השאלה אם מבחינה ציבורית ראוי שחבר כנסת יקבל אישור לצאת להשתתף באירוע הקובע כי ישראל היא מדינת אפרטהייד גזענית.

לקריאה נוספת:
צפו בח"כ זועבי מותקפת בכנס בחירות: "יכול היה להיגמר ברצח"
הנאשם בתקרית עם ח"כ זועבי: "למחוק חיוך של בוגד זו מצווה"
לקראת רצח פוליטי נוסף? "דמה של זועבי הותר, זה עניין של זמן"

ח"כ חנין זועבי באוניברסיטת קולומביה באירוע שכותרתו "ישראל, גזענות ואפרטהייד", אפריל 2015. פייבסוק, אתר רשמי
"אנחנו ניצבים בפני פרויקט כיבוש". זועבי בהרצאתה בארה"ב, באפריל האחרון/אתר רשמי, פייבסוק
"בישראל אין רק חוקים גזעניים, אלא חוקים הקשורים לנאמנות. לפי החוק הישראלי, אם אתה מבקש שוויון, זה לא חוקי"

במהלך הכנס תקפה זועבי את יחסה של ישראל למיעוט הערבי החי במדינה. "בישראל אתם נחשבים פלסטינים. אני, אסור לי לקרוא לעצמי 'פלסטינית'. בפועל, הכיבוש כופה עלינו לנטוש את הזהות שלנו. אסור לנו לקרוא לעצמנו 'פלסטינים'. הכיבוש מחייב אותנו להרגיש ולקרוא לעצמנו 'ישראלים', אבל לא מבחינת הזכויות, אלא מבחינת הנאמנות", האשימה חברת הכנסת. "בישראל אין רק חוקים גזעניים, אלא חוקים הקשורים לנאמנות. לפי החוק הישראלי, אם אתה מבקש שוויון, זה לא חוקי... והרי שמדובר בהיפוך מבחינת ההיגיון".

עוד הוסיפה: "בישראל, מפלגה שאינה תומכת בהיותה של ישראל מדינה יהודית, 'לא שווה' לשאר המפלגות. כלומר, זו מדינה שמתנהלת כפרויקט ציוני גזעני, ולא כמדינה. הפרויקט הציוני בנה מדינה, והמדינה ממשיכה להתנהל כפרויקט ציוני ולא מתנהלת כישות מדינית. אנחנו עדיין ניצבים בפני פרויקט כיבוש שמטרתו לייהד את 'האדמה' ולגזול אותה, זו לא מדינה שמתנהלת באופן טבעית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ח"כ חנין זועבי באוניברסיטת קולומביה באירוע שכותרתו "ישראל, גזענות ואפרטהייד", אפריל 2015. פייבסוק, אתר רשמי
"זו לא מדינה שמתנהלת באופן טבעי". זועבי בהרצאתה בארה"ב, באפריל האחרון/אתר רשמי, פייבסוק

נוסף לכך, השתתפה זועבי גם באירוע שכותרתו "חנין זועבי: להיות פלסטינית במדינה יהודית", שנערך ב-23 באפריל באוניברסיטת הרווארד, אותו ארגנה אגודת הידידות פלסטין-הרווארד. אירוע שלישי במספר שבו השתתפה זועבי, אותו ארגן PACC, התקיים שלושה ימים לאחר מכן. על ההזמנות לאירוע נכתב כי תשתתף בו "המחוקקת הפלסטינית, חברת הכנסת חנין זועבי".

ח"כ חנין זועבי בכנס של PACC יוני 2015. פייסבוק, צילום מסך
"לא אחשוף את הלו"ז שלי". זועבי בהרצאתה בארה"ב, באפריל האחרון/צילום מסך, פייסבוק

בכנסת הנוכחית טרם הוקמה ועדת אתיקה, ולכן הלשכה המשפטית של הכנסת היא שאישרה את בקשתה של זועבי. גורמים בלשכה המשפטית מסרו לוואלה!NEWS כי לכנסת אין סמכות להתערב בתכנים הקשורים בנסיעת חברי הכנסת, וכי שני השיקולים המנחים את הלשכה המשפטית בבואה לדון בנושא זה היא שמדובר במימון של גוף ציבורי ולא פרטי, וכי משך הנסיעה הולם את לו"ז הביקור. זאת, על מנת שלא יהיה מצב שחברי כנסת שוהים זמן רב בחו"ל על חשבון גוף חיצוני שלא לצורך.

בכנסת הדגישו כי למרות שלא ידעו על הכינוס הספציפי באוניברסיטת קולומביה, הדבר לא היה מונע את אישור הנסיעה כיוון שהכנסת אינה מתערבת בתכני הכנסים אליהם נוסעים חברי הכנסת.

מלשכתה של זועבי נמסר: "ח"כ חנין זועבי לא מגישה לו"ז מפורט - היא לא עשתה זאת בעבר והיא לא תעשה את זה בעתיד, מאחר שאינה מתייחסת ולא תתייחס לוועדה כאל צנזור פוליטי".

ח"כ זועבי נאמה בכנס "ישראל, גזענות ואפרטהייד". צילום מסך
ח"כ זועבי נאמה בכנס "ישראל, גזענות ואפרטהייד"/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully