וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נגד קוטלר: "גם בוויכוח קשה צריך להישאר בני אדם"

יו"ר האופוזיציה תקף את דבריו של השחקן, שכינה את מצביעי הליכוד "בהמות מלחכות עשב" על רקע המחאה נגד שרת התרבות מירי רגב. לפיד גינה הבוז נגד אורטל תמם: "לא ראוי שהמדינה תממן הצגה של טרוריסט שפל"

כנס האמנים עודד קוטלר. מגד גוזני
עורר סערה. השחקן עודד קוטלר באירוע בנמל יפו, אתמול/מגד גוזני

שרת התרבות מירי רגב תקפה אמש (ראשון) בחריפות את דבריו של השחקן עודד קוטלר, שכינה את מצביעי מפלגת הליכוד "בהמות מלחכות עשב". לדבריה, "כינוי 30 המנדטים של הליכוד 'בהמות מלחכות עשב' חושף את הפנים המכוערות והמתנשאות של הדובר עודד קוטלר ושל חלק מהנוכחים שמחאו לו כפיים". היא הוסיפה כי "האמירה של קוטלר מבטאת בעיניי חושך תרבותי". הדברים של קוטלר נאמרו באירוע בנמל יפו, שאליו הגיעו מאות אנשי רוח ואמנים, על רקע התנגדותם של רבים בעולם התרבות להתבטאותיה ופעולותיה האחרונות של השרה רגב.

גם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) גינה את דבריו של השחקן הוותיק. "מילותיו של קוטלר, המילים שיצאו לגרבוז מהפה ומחיאות הכפיים שבאו בעקבותיהן מקהל השומעים, הן התנהגויות שבינן לבין תרבות ואהבת האדם או פלורליזם אין דבר וחצי דבר", כתב הרצוג בדף הפייסבוק שלו. "גם אמנים ואנשי רוח צריכים לדעת שבוויכוח קשה ומוצדק צריך לבחור להישאר בני אדם ולנהוג בכבוד במי שחושב אחרת. אפילו כשעמדתו מוציאה מהדעת".

חברו למפלגה, ח"כ נחמן שי, הביע עמדה דומה. "מסתבר שתמיד יהיה מישהו שיבעט בדלי עם החלב. פעם קראו לו גרבוז והפעם קוראים לו קוטלר. אמירות מסוג זה כואבות, מקוממות ומיותרות", אמר.

לקריאה נוספת בנושא
פרסום ראשון: מאות אנשי תרבות חתמו על עצומה במחאה על "צעדיה האנטי-דמוקרטיים" של הממשלה
אחרי הסערה: התיאטרון של נורמן עיסא יופיע בבקעת הירדן

יצחק הרצוג, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
מתנגד לדבריו של קוטלר. הרצוג/ראובן קסטרו

פרט לסערה שעורר קוטלר, תקרית נוספת שהעיבה על האירוע התרחשה כאשר עלתה אל הבמה אורטל תמם, אחייניתו של החייל משה תמם שנרצח בידי וליד דקה. "הזמן המקביל", הצגה שכתב דקה מבין כותלי בית הסוהר, הוצאה בשבוע שעבר מסל התרבות על ידי שר החינוך נפתלי בנט בשל מחאה של בני המשפחה. בעקבות זאת מחאו אמנים רבים על ההחלטה וטענו כי מדובר בסתימת פיות. תמם ניסתה להסביר את עמדתה ואת עמדת משפחתה על הבמה, אבל כשחלפו שלוש הדקות שהוקצבו לכל נואם, החל הקהל לשרוק לה בוז והיא ירידה בבכי מהבמה.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שנפגש אתמול עם תמם, זעם על שריקות הבוז שהפריעו לה לסיים את דבריה. "לאף אומן בישראל אין זכות מוסרית לפגוע ולסתום פיות לאורטל תמם", אמר לפיד. "לא ראוי שמדינת ישראל תממן הצגה של רוצח טרוריסט שפל, אשר חטף את החייל משה תמם ורצח אותו בדם קר. חופש הביטוי הוא ערך חשוב, ניתן בישראל לעלות כל הצגה, אך אין הצדקה שמדינת ישראל תממן הצגות שמבוססות על כתביהם של רוצחים שפלים". לפיד הוסיף כי "ראוי שאומני ישראל יהיו רגישים וסבלנים גם לדעות אחרות כפי שהם רגישים לחופש הביטוי וחופש היצירה".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully