וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הציוץ הפוגעני: התפטר הבכיר בעיריית מדריד שלעג לשואה

15.6.2015 / 18:05

גיירמו זפטה, מחזיק תיק התרבות בקואליציית השמאל החדשה שקמה בבירת ספרד, עזב את תפקידו אחרי שנחשף ציוץ מ-2011 ובו בדיחה שחורה על יהודים. "איך מכניסים חמישה מיליון יהודים לסיאט 600? במאפרה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מחזיק תיק התרבות בעיירית מדריד, גיירמו זפטה, התפטר היום (שני) מתפקידו בעקבות הסערה שהתעוררה לאחר שנחשף כי כתב לפני ארבע שנים בחשבון הטוויטר שלו בדיחה על השואה. ראשת העיר החדשה של בירת ספרד, מנואלה כרמנה, קיבלה את התפטרותו של זפטה. דבריו גרמו למשבר ראשון עבור כרמנה, נציגה של קואליציה של תנועות שמאל, ובראשן מפלגת "פודמוס", שנכנסה לתפקידה רק בשבת.

זפטה כתב: "איך מכניסים חמישה מיליון יהודים לסיאט 600? במאפרה". אחרי שציוץ זה וציוצים פוגעניים נוספים על קורבנות הפיגועים של המחתרת הבאסקית (אט"א) נחשפו, הוא מיהר להתנצל וטען שאינו אנטישמי. להגנתו אמר: "תמיד אהבתי הומור שחור ואכזרי כאמצעי הבעה בריא כדי לצחוק מול הזוועות שהאנושות מייצרת". הוא הדגיש כי הדברים נכתבו בזמן שעסק בכתיב תסריטים ורומנים וכי הם הוצאו מהקשרם על ידי פוליטיקאים.

לקריאה נוספת בנושא
בעקבות יוון: השמאל הרדיקלי משתלט על הפוליטיקה הספרדית
בשל המשבר הכלכלי: מפלגת השלטון בספרד קרסה בבחירות המקומיות

גיירמו זפטה, מחזיק תיק התרבות בעיריית מדריד, ספרד, 24 במאי 2015. AP
נכנע לביקורת. זפטה בעצרת בחירות בחודש שעבר/AP

זפטה היה חבר בקואליציית "מדריד עכשיו", שבראשה עומדת כרמן. השפטת לשעבר בת ה-71 הושבעה בשבת לראשת העיר מדריד לקול תשואות של אלפי תומכי שמאל שהתקבצו ברחובות הבירה הסמוכים לבניין העירייה. היא עלתה לשלטון אחרי שבבחירות המקומיות האחרונות נפגע כוחה של מפלגת השלטון השמרנית והיא איבדה את הבירה לאחר כ-25 שנה. המפלגות האנטי-ממסדיות הצליחו לרשום הישגים ניכרים על חשבונן של שתי המפלגות המסורתיות - השמרנית והסוציאליסטית - לנוכח המשבר הכלכלי והשחיתות.

"אנחנו רוצים להוביל דרך הקשבה לאנשים הפשוטים", אמרה כרמנה. היאהתחייבה להתעמת עם עשירי מדריד ובין היתר לפתוח את הקאנטרי קלאב היוקרתי שלהם ("קלאב דה קאמפו") לכלל הציבור. "אנחנו מייצרים סוג חדש של פוליטיקה שלא מתיישב עם המוסכמות הישנות", היא אמרה עוד לפני שנבחרה. "היכונו". בטרם הפכה כרמנה לשופטת, היא הייתה עורכת דין לענייני עבודה שהגנה על זכויות עובדים ונעצרה בעידן הדיקטטורה של הגנרל פרנסיסקו פרנקו, שהסתיימה ב-1975.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully