וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד ההתנתקות: "יבוא יום שנחזור לגוש קטיף"

15.6.2015 / 17:48

אלוף (במיל') גרשון הכהן, שהצהיר בשבוע שעבר כי "פינוי היהודים היה טעות", ביקר שוב את המהלך: "הדיבור על איום דמוגרפי היה מניפולציה". לדבריו, "אין ריבונות בלי חרב ומחרשה ביד"

צילום: מור שאולי, עריכה: שניר דבוש

אלוף (במיל') גרשון הכהן, שפיקד על ביצוע תכנית ההתנתקות מרצועת עזה לפני כעשור, הביע היום (שני) תקווה שבעתיד ישובו המפונים לבתיהם בגוש קטיף. "יבוא יום שנחזור לגוש. תהיה התהוות לכך", אמר הכהן במהלך כנס של מועצת יש"ע בירושלים. "המרחב המבולבל בגוש קטיף היה עדיף לנו. גם לא הייתה בעיה דמוגרפית. הדיבור על איום דמוגרפי היה מניפולציה".

בשבוע שעבר עורר הכהן סערה כאשר הצהיר כי הפינוי מגוש קטיף היה טעות. "פינוי היהודים מגוש קטיף היה גירוש", אמר הכהן בריאיון לערוץ 10. "אין ספק שזו הייתה טעות – על מולדת נלחמים, לא עושים עליה משא ומתן. הבנתי שגורל יהודה ושומרון ייקבע בפינוי גוש קטיף".

במהלך הכנס היום התייחסו הנוכחים לאמירה זו של הכהן ותהו מדוע לא פשט את מדיו אם זו הייתה תפיסתו לגבי המהלך. הכהן ענה להם כי "אם לא הייתי מפקד ההתנתקות היה הרבה יותר גרוע". כשנשאל אם הוא מתחרט אמר: "אני צריך לכפר כלפי ריבונו של עולם".

עוד בוואלה!NEWS:
השרה רגב: "אדון קוטלר, 61 הח"כים כאן הם בהמות גסות?"
רוסיה מאיימת: אם ארה"ב תציב כוחות באירופה - נגיב בהתאם
"משרד החינוך עבד עלינו": רפורמת הסייעות לא תצא לפועל?

תכנית ההתנתקות. GettyImages
חיילים מפנים צעיר מביתו במהלך התנתקות/GettyImages

הכהן התייחס היום גם לסוגיית פינוי התנחלויות מיהודה ושומרון. "הנחות היסוד שעליהן התבסס אוסלו נעלמו מהעולם", אמר. "הרעיון של אוסלו היה לבסס את היציבות. הרעיון נעלם, ונשאר רק מאבק מתמיד. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא אחד המדדים שבאמצעותם אני משמר אקטיביות מתמדת. אם אני לא בפנים אני לא יכול לשלוט על המצב".

"ניצחנו את 'חומת מגן' לא רק בשבועיים של המבצע אלא בשנתיים אחר כך", הוסיף. "כוח קטן השיג את מטרתו מכיוון שהיו רשת של יישובים. מי שפותח צירים זה הילדים בטרמפים בתפוח והאימא בצהריים בדרך ליישוב. בלבנון איבדנו אחיזה בדרכים בגלל כוח קטן מדי, וזה דבר שנמנע בזכות האזרחים ביהודה ושומרון. 'הם שם ואנחנו כאן' הוא סדר קטסטרופה עבור האינטרסים שלנו מכל ההיבטים. שב"כ מתקשה לעבוד בצורה כזו. הסדר האחר הוא שקיים ביהודה ושומרון. מדובר בסדר המאפשר יכולות והוא עדיף לנו. אין ריבונות בלי חרב ומחרשה ביד".

הכהן הדגיש כי לתפיסתו, "אי אפשר להיאחז בלי שליטה בקרקע. אנחנו עדיין מדינה שבדרך. יום יום אנחנו נבחנים מחדש ותחת איומים חדשים. יום יום צריך מערכת אקטיבית שיוצרת חיכוך במרחב. 20 שנה ניסו, חיפשו פתרונות והביאו צרות. נקודת המוצא היא הבעיה. אין חלוקת הארץ. נקודת המוצא של חלוקת הארץ שייך למאה ה-20. כל היתר ניתנים לדיון. בכל השיקולים במאה הזו יש מדינה אחת. מה עושים במדינה הזו? אלוהים גדול".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully