וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלי הקנאביס חוגגים: "הוויתור של 'שראל' - ניצחון לחולים"

28.8.2015 / 22:39

חברת "שראל" נסוגה השבוע מהחלטת הממשלה כי היא תהיה היחידה שתסדיר את שוק הקנאביס הרפואי בישראל - והמטופלים הם שירוויחו. "זה היה מעלה את המחירים, עכשיו יהיה שוק חופשי". דיון באולפן וואלה! NEWS

מערכת וואלה!

האם מהפכת הקנאביס של שר הבריאות הטרי יעקב ליצמן תתמוסס? חברת שראל, שהממשלה קבעה שהיא זו שתהיה אמונה על הסדרת התחום - כלומר איסוף, שינוע ושיווק החומר מהמגדלים לבתי המרקחת - החליטה לרדת מהעניין. זאת, לטענתם, בשל התנכלות, איומים והשמצות נגד בכירים בחברה. חגי הילמן, יו"ר שולחן מגדלי הקנאביס הרפואי, ומנכ"ל האגודה לטיפול בקנאביס רפואי מתן וענונו, הגיעו לאולפן וואלה! NEWS והתייחסו להתפתחויות האחרונות בתחום.

לדברי הילמן, מדובר בבשורות טובות. "אנחנו מאוד מרוצים מכך. אין לנו בעיה שיהיה מתווך בינינו לחולים, אבל רצינו שבתי המרקחת יהיו המתווך ודרכם נחלק. משרד הבריאות התעקש להכניס את חברת שראל כחברה מונופוליסטית יחידה. זה היה מעלה את המחיר למטופלים, ומוריד את המחיר למגדלים והם היו משתלטים על ענף שאין להם נגיעה אליו. אנחנו רוצים שקנאביס יהיה נגיש בכל בתי המרקחת ויהיה שוק חופשי לחלוטין", אמר.

"גם המטופלים היו נפגעים, החולים", הוסיף וענונו, "קודם כל משום שהמחיר היה עולה. חלק מהמהלך של שראל מדבר על ערבוב זנים וליצור בלנד חדש, שזה אומר פגיעה ממשית בכל חולה. אנחנו רגילים להשתמש בזן מסוים לבוקר וזן אחר לערב. לעשות שינוי כזה רק כדי שיהיה נוח לשראל, זה לא רלוונטי לחולים".

לקריאה נוספת:
ביום שידליקו כאן ג'וינט בלי חשש
כשג'וינט לא חוקי בוער, למדינה נשרפים מיליארדים
לגליזציה? המשטרה ממשיכה לכסח את מגדלי ההידרו

גידול מריחואנה, קנאביס רפואי. שאיפה לחיים,
"רוצים שיהיה שוק חופשי לחלוטין"./שאיפה לחיים

הילמן התייחס לטענה שלפיה המגדלים יתקשו בשיווק והפצה מקצועית של קנאביס. "אנחנו כבר היום אורזים ומשווקים ומפיצים ברמה גבוהה. יש חברות עם תקן להפיץ תרופות. הם יקחו את זה מאיתנו ויפיצו לכל אדח ממאות בתי המרקחת, כמו שאנחנו מפיצים היום לאלפי בתי אב בישראל. העיקר שלא יהיה מונופול. הרעיון של ליצמן לפתוח את השוק לחלוקה לכל בתי המרקחת ולאפשר לכל רופא לרשום מרשם הוא רעיון מצוין, שיקל גם על משרד הבריאות. שוק חופשי בקנאביס הרפואי נוסה ויושם במדינות נוספות בעולם. אני מסתכל על קנדה, ששם זה כמו כל תרופה אחרת. אין שום סיבה שבארץ זה לא יהיה", אמר.

וענונו מצטרף לדברי הילמן. "שוק חופשי הוא חשוב מאין כמוהו. עד היום נאלצנו להגיע לבית החולים אברבנאל - זה לא נוח מבחינת זמינות ולא מבחינת החוויה. דרך הרפורמה נוכל להגיע לכל רופא מומחה ולמאות בתי מרקחת בישראל ולקחת את התרופה שלנו. וכמובן שזה יהיה מבורך אם כל זן יהיה מספק שונה ולא הכול דרך ספק אחד בלבד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
גידול מריחואנה, קנאביס רפואי. שאיפה לחיים,
"יש לנו הזמנות במיליארדים, עברנו את התעשייה הביטחונית"/שאיפה לחיים

ומה בעתיד? "יש לענף פוטניציאל כלכלי עצום", סיכם הילמן. "צבר ההזמנות שמונח לפתחנו עובר את כל התעשייה הבטחונית כולה מבחינת ייצוא. יש הזמנות במיליארדים שחבל לוותר על זה. אנחנו בשורה הראשונה והמתקדמים בעולם של קנאביס רפואי. הכול היה אמור לעבור לשראל ועכשיו אפשר לקדם את ענף הייצוא וזה יתרון שחבל לפספס אותו".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בדיונים בין משרד הבריאות והאוצר ובין שראל והממשלה. בסיום הדיונים נדע להתקדם לפתרון לגבי העיסוק הלוגיסטי בקנאביס לצרכים הרפואיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully