וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירש ברירת מחדל? ארדן רצה את רוסו כמפכ"ל – אך הוא סירב

26.8.2015 / 17:42

השר לביטחון הפנים ניסה לגייס את אלוף במילואים טל רוסו, שעומד בראש מפקדת העומק בצה"ל, אולם הוא דחה את ההצעה בסוף השבוע האחרון. בכירים נוספים מצמרת צה"ל ומהמשטרה קיבלו פנייה, בהם מפקד מחוז ירושלים לשעבר יאיר יצחקי, שסירב להחליף את דנינו

עריכה: קשת סידי

(השר ארדן באולפן וואלה! NEWS: "מקווה שלא תהיה פרישה של ניצבים במשטרה")

האם מינויו השנוי במחלוקת של תת-אלוף (במיל') גל הירש לתפקיד המפכ"ל הוא ברירת מחדל? לוואלה! NEWS נודע כי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן העדיף כי אלוף (במיל') טל רוסו, שמשמש מפקד מפקדת העומק בצה"ל, יחליף את יוחנן דנינו בתפקידו, אולם לאחר התלבטות מסר רוסו בסוף השבוע כי הוא מסרב להצעה. זאת, לאחר שבמשרדו של ארדן ניסו לגייס את רוסו עד לרגע האחרון, אך נתקלו בסירוב עיקש.

במשך תקופה ארוכה בחן ארדן מועמדים מחוץ לשורות המשטרה ופנה לאלופים במילואים ולקציני משטרה בכירים בדימוס. בין השמות שהוזכרו היו הנספח הצבאי בארצות הברית ובקנדה, אלוף יעקב אייש; ראש אגף המבצעים לשעבר, אלוף (במיל') ישראל זיו; וראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלופה אורנה ברביבאי.

לצד אלו, בדקו במשרד לביטחון הפנים באמצעות גורמים מתווכים אם ניתן למנות את אלוף פיקוד דרום היוצא סמי תורג'מן לשורות המשטרה, אולם הוא לא הראה מוטיבציה גדולה. גם ניצב בדימוס יאיר יצחקי, לשעבר מפקד מחוז ירושלים, סירב להצעתו של ארדן להתמנות למפכ"ל.

לקריאה נוספת:
שורת הצלחות ודוקר אחד: הקריירה של סאו הסתיימה בסטירת לחי
הורים שכולים וסיוע לצבא זר: המכשולים שעלולים לסכל מינוי הירש
תקוות הקצינים המאוכזבים: הוועדה למינוי בכירים תפסול את הירש

תמונות של שר הביטחון ואלוף פיקוד דרום באוגדת עזה מרץ 2012. דרור עינב
התקווה הגדולה של ארדן סירב להצעה. אלוף/דרור עינב

בתוך כך, גוברת הערכה כי מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי, יסכים לשמש סגן המפכ"ל. נראה כי הדבר תלוי באילו סמכויות יינתנו לסמפכ"ל הבא.

הלוי, שמילא שורה של תפקידים בכירים במשטרה, ישמש חונך למפכ"ל הנכנס ויקבל סמכויות גדולות יותר מכפי שהיה עד כה למחזיקים בתפקיד הסמפכ"ל. למעשה, ניתן לומר כי הוא ישמש מפכ"ל בפועל, שכן הוא מכיר את עבודת המשטרה היטב. "ההחלטה של הלוי תתקבל בימים הקרובים. הוא נוטה לקבל על עצמו את התפקיד", אמרו גורמים המעורים בפרטים.

מפקד המחוז הדרומי צפוי לבקש מארדן שיגדיל את כוחו בארגון. ככל הנראה הוא ידרוש סמכויות נרחבות בהיבט המבצעי, בניגוד לקודמים בתפקיד שעיקר עבודתם הייתה בפן הלוגיסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully