וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש יכריע: האם אהוד ברק ייחקר בשל ההקלטות שנחשפו?

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט

25.8.2015 / 22:51

התלונה נגד שר הביטחון לשעבר בגין העברת מידע רגיש למחברי ספרו הביוגרפי הגיעה לשולחנו של וינשטיין, שיצטרך לקבל החלטה בקרוב אם מדובר בחשד לעבירה. "מי הסמיך אותו למסור מידע חשאי שכזה?"

שר הביטחון אהוד ברק בכינוס במינכן, 3 בפברואר 2013. רויטרס
"מעשיו חמורים מאלו שביצעה ענת קם". אהוד ברק/רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ייאלץ להכריע אם לפתוח בחקירה נגד שר הביטחון וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בנוגע לראיונות שהעניק למחברי הספר הביוגרפי על אודותיו, שההקלטות שבהן מספר ברק אודות דיונים פנימיים בקבינט המדיני-ביטחוני בעניין התקיפה באיראן פורסמו בימים האחרונים. ההחלטה תתקבל בין היתר על פי המלצת ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי בתיאום עם וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן, בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה נגד ברק בגין עבירה מתוך פרק הריגול בחוק העונשין, וכן בשל עבירה של "גילוי בהפרת חובה".

על פי החוק, עובד ציבור המוסר ללא סמכות ידיעה שהגיעה אליו מתוקף תפקידו – דינו מאסר שלוש שנים. בגין עבירה זו נחקר גם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בפרשת הרפז, בחשד שהעביר לעיתונאים מידע ביטחוני סודי. על פי הערכות, תיק החקירה נגד אשכנזי צפוי להיסגר. לעומתו, כעת עומד ברק בפני בדיקת המשטרה שתיאלץ להחליט אם לפתוח נגדו בחקירה פלילית. "מעשיו של אדון ברק אינם מתקבלים על הדעת בשום תנאי והם חמורים פי כמה מאלה שביצעה ענת קם", אמר מגיש התלונה עו"ד איתן פלג, "כל מה שנדון בקבינט הוא סודי, אולם ברור שהמידע שפורסם בעקבות הראיונות של ברק עלול לפגוע בביטחון המדינה. כיצד ייתכן שמידע כמו תכניות שהיו לתקוף באיראן שבוטלו או שובשו בגלל תמרון עם הצבא האמריקני מועבר כך? מי הסמיך אותו למסור מידע חשאי שכזה?".

עוד בוואלה! NEWS:
מינויים רגישים ושיפור התדמית: אתגרי המפכ"ל הנכנס
"מחדל": המשטרה ושב"ס התווכחו - ועצור לא הגיע לדיון בבית משפט
סבא"א: קיבלנו מאיראן מידע רב על פעילות הגרעין שלה

תלונתו של פלג הועברה אל שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה ושל ניצב יצחקי שייאלצו כאמור, להכריע בעניין. מאידך, העובדה כי פרסום ההקלטות של שר הביטחון לשעבר בערוץ 2 קיבלו את אישור הצנזורה מגנה על המפרסמים בפני העמדה לדין. ברק לעומת זאת, אינו חסין מאחר שהעביר את המידע לסופרים שהקליטו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully