וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנהיג ואסטרטג": הקצין ש"נכווה" בצבא לראשות המשטרה

גל הירש, שייעדו לו להגיע לצמרת הפיקוד בצה"ל, יהיה המפכ"ל החדש. חבר לנשק: "הוא האיש הנכון בזמן הנכון". מהשירות בצנחנים, דרך הפציעה בשטחים ועד החזרה לשירות. פרופיל של הקצין המבטיח

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

(ריאיון עם תא"ל במיל' גל הירש באולפן וואלה! NEWS)

אם לא יהיו עיכובים, בשבוע הבא יילבש תא"ל (במיל') גל הירש את המדים הכחולים ויתחיל להתרגל לתואר החדש: מפכ"ל המשטרה. כבר בצעירותו סומן הירש בן ה-51 כמי שצפוי לו עתיד מזהיר בצמרת המטה הכללי, אולי אפילו להפוך לרמטכ"ל. אולם, בעקבות מלחמת לבנון השנייה, אז נמתחה עליו ביקורת על תפקודה של עוצבת הגליל שבראשה עמד – הוא נאלץ להתפטר. אחרי שנים הוא זכה למעין נחמה בדמות טיהור שמו, והוא אף חזר לשירות. כעת, יידרש להוכיח את עצמו בתפקיד המחייב, ראש המשטרה.

הירש הוא בוגר פנימייה צבאית, שהחל את דרכו בסיירת צנחנים. במהלך דרכו בצה"ל הוא פיקד על גדוד 202 בחטיבת הצנחנים ועל יחידת "שלדג", שעמה קיבל צל"ש יחידתי על מבצעים עלומים. את ניסיונו המבצעי הוא צבר בזירה הלבנונית ובשטחי יהודה ושומרון. בשנת 1998 הוא נפצע קשה במארב סמוך לרמאללה ונזקק לשיקום שנמשך שנה, וכשחזר לשירות קיבל את הפיקוד על חטיבת בנימין. לאחר מכן מונה לקצין המודיעין בפיקוד מרכז והיה בין העומדים מאחורי "חומת מגן" והרעיון המבצעי למבצע מ-2002, שבמהלכו הנחית צה"ל מכה קשה על ארגוני הטרור בזמן האינתיפאדה השנייה.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS
לא משורות המשטרה: המפכ"ל החדש - תא"ל במיל' גל הירש
סאו שוקל לפרוש; ביקורת על ארדן: "היה נכון לבחור מפכ"ל מהמשטרה"
הרצח במצעד הגאווה טרף את הקלפים במרוץ למפכ"לות

תא"ל במיל' גל הירש, יולי 2015. ראובן קסטרו
תא"ל במיל' גל הירש, יולי 2015/ראובן קסטרו

בשנת 2003 קיבל הירש את הפיקוד על בית הספר לקצינים של צה"ל, בה"ד 1, וביצע רפורמות מרחיקות לכת בתהליך הכשרת הקצין. לזכותו נזקפת גם רפורמה בתכני החינוך בקורס היוקרתי של זרוע היבשה בצה"ל. ב-2005 הוא קודם ומונה למפקד עוצבת הגליל, ותחת פיקודו נחטפו החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב. בעקבות אותו אירוע קשה, יצא צה"ל באותו היום למערכה נגד חיזבאללה בלבנון. הירש פיקד על הכוחות במשך חמישה שבועות אך באותם ימים הדעות עליו היו חלוקות. לאחר מספר חודשים, ב-2006, הוא פרש משירות בצה"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדת אלמוג מתחה ביקורת על העוצבה, שבראשה עמד הירש, והצביעה על כשלים בתפקודה שהביאו לחטיפה. לאחר המלחמה, פרסם הירש ספר, שבו האשים את הדרג הצבאי הבכיר ב"נטישת לוחמים" וטען כי "חיפשו את ראשו". ועדת וינוגרד, הוועדה הממלכתית לחקירת המלחמה, קבעה כי נעשה להירש עוול.

"משטרת ישראל זכתה במפקד ערכי, מקצוען"

"הוא ידאג לכולם ויסחף אחריו את המשטרה"

בשנת 2011 נקרא הירש שוב לצה"ל וקיבל את התפקיד השני בחשיבותו במפקדת חזית העומק, על אף שהיה הגורם העיקרי בבניית התשתית אליה. באוגוסט השנה סיים את שירותו בתפקיד שאותו מילא בשירות מילואים.

בחייו האזרחיים שימש הירש יו"ר החברה המצליחה "דיפנס שילד", יו"ר המכון למנהיגות העתיד בנגב, ויו"ר עמותת "נעם" לחינוך מנהיגות בתל חי שבגליל. הוא נשוי ואב לשלוש בנות, גדל בערד ומתגורר בראש העין.

"גל הוא האיש הנכון במקום הנכון. צה"ל הפסיד את אחד מקציניו המשובחים ומשטרת ישראל זכתה במפקד ערכי, מקצוען, מנהיג ואסטרג", אמר רון קובי בן ה-43, ששירת תחת הירש בחטיבת הצנחנים. אמיר, אחד מחבריו הקרובים ביותר של הירש הוסיף: "אני מאושר ושמח בשבילו ובשביל עם ישראל. גל הוא אדם טוב שאוהב את ארץ ישראל. הוא עזב עסקים משגשגים וחובקי עולם לטובת המשימה הזו". לדבריו, הוא מגיע עם המון מוטיבציה לתפקיד המפכ"ל החשוב. "הוא ידאג לכולם ויסחף אחריו את המשטרה. גל הוא אדם מוכשר שלומד מהר מאוד, ומביא איתו חשיבה מחוץ לקופסה. רק טובת הארץ מעניינת אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully