וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מפגעי תעבורה: ההורים בעתלית מאיימים להשבית את הלימודים

25.8.2015 / 16:37

בית הספר היסודי ביישוב עבר למבנה חדש, אך עבודות התשתית אליו טרם הסתיימו. ההורים חוששים לשלוח את ילדיהם אליו: "ההליכה רצופת סכנות". מועצת חוף הכרמל: "הליקויים יתוקנו עד תחילת השנה"

סכנות בדרך לבית הספר בעתלית, אוגוסט 2015. רותי בנין, מערכת וואלה! NEWS
"בדרכם לבית הספר יש לתלמידים כ-50 מפגעי תעבורה לפחות"/מערכת וואלה! NEWS, רותי בנין

ועד ההורים המרכזי בעתלית הודיע היום (שלישי) כי בכוונתו לשבש את פתיחת שנת הלימודים הקרובה ביישוב ו-500 תלמידי בית הספר היסודי "גלי עתלית" שעובר למבנה חדש, יישארו בבתיהם. בית הספר פועל ביישוב מ-1954, אולם המבנה הישן כבר לא סיפק את צרכי היישוב ולשם כך הוקם מבנה חדש בעלות של 20 מיליון שקל. חלק מהמבנה הישן הוסב לשני גני ילדים וחלק אחר ישמש בית ספר חדש, של הזרם הדמוקרטי.

מיקומו של המבנה החדש, בשולי היישוב, והעובדה שעבודות התשתית בסביבתו טרם הסתיימו מעוררים דאגות רבות בקרב הורי הילדים. לדברי אייל עמר, יו"ר ועד ההורים המרכזי בעתלית, "אין לתלמידים אפשרות להגיע לבית הספר בצעידה. בדרכם יש כ-50 מפגעי תעבורה לפחות, מכוניות שחונות על מדרכות, היעדר מעברי חציה, מחסור במעקות בטיחות ועוד. זו הליכה רצופת סכנות לאורך שני קילומטרים".

במועצה האזורית חוף כרמל הבטיחו לספק הסעות לתלמידים עד סוף אוקטובר, אך ההורים אינם מסתפקים בכך ודורשים מהמועצה הסעות לאורך כל השנה. "השביתה תתקיים בשל אי סיום העבודות של תשתיות התעבורה בדרך לבית הספר החדש המעורר דאגה לביטחון ילדינו", הודיעו ההורים. "עד שלא נקבל תשובה חיובית לדרישותינו, שנת הלימודים לא תיפתח כסדרה".

עוד בוואלה! NEWS:
"המדינה שלחה את הבן שלי למכלאה ושכחה ממנו"
ביקור אצל הבלאדים: נוודים קיצוניים שמתכננים את פעולת "תג מחיר" הבאה
שליסל מסרב לייצוג - הנפגעים ייאלצו להעיד נגדו במשפט

סכנות בדרך לבית הספר בעתלית, אוגוסט 2015. רותי בנין, מערכת וואלה! NEWS
"שערורייה בטיחותית". הדרך לבית הספר/מערכת וואלה! NEWS, רותי בנין

"בעבר הובטחו מרכיבים שונים שיבטיחו את ביטחון הילדים, דוגמת גשר עבור הולכי רגל", אמרה אם לתלמיד ביישוב. "ההבטחות לא התממשו. ילדים לא יכולים לעבור דרך מסוכנת כזו. זו שערורייה בטיחותית. חודשיים הסעות לא יפתרו את הבעיה. סביבת בית הספר תהיה אתר בנייה לשנתיים הקרובות לפחות".

מהמועצה האזורית חוף כרמל נמסר: "בימים אלו מסתיימות עבודות הבינוי והפיתוח של בית ספר 'גלי עתלית' החדש ודרכי הגישה אליו. כחלק מפרויקט הקמת בית הספר תוכננו גם המעברים הבטוחים והתקניים בהם יוכלו תלמידים להגיע רגלית לבית הספר בבוקר ולחזור ממנו בסוף יום הלימודים. הביצוע כולל גם מעברים בטוחים להורים הבוחרים להסיע את ילדיהם ברכבם. מעברים אלו יושלמו בשבוע הקרוב. את נקודות חציית הכבישים נגבה גם בכוח אדם על פי צורך.

"כיוון שהעבודות יושלמו ממש לפני פתיחת שנת הלימודים, נעמיד עד 31 באוקטובר הסעה למבנה החדש, בבוקר ובסוף יום הלימודים. למשרד החינוך יש כללים לגבי תמיכה תקציבית בהסעות תלמידים ולמועצה האזורית אין היכולת להעמיד לאורך זמן קווי הסעות שאינם בגיבוי המשרד. אנחנו רואים ומבינים את חשש ההורים. יש כאן אתגר חדש שצריך ללמוד אותו. יחד עם זאת ננקטים כל הצעדים למתן את הקושי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully