וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההסלמה: קוריאה הצפונית והדרומית הסכימו על הפגת המתיחות

השיחות בין המדינות שנערכו בשלושת הימים האחרונים הניבו פרי, והצדדים הגיעו להבנות. קוריאה הדרומית התחייבה להפסיק את שידור התעמולה לצפון, אשר הוביל למתיחות, בתמורה להתנצלות של הצפון על הטמנת מוקשים בגבול

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המשלחות מקוריאה הצפונית וקוריאה הדרומית אשר נפגשו בכפר הסמוך לגבול במטרה לסיים את המתיחות האחרונה ביניהן הגיעו אמש (שני) להבנות – כך הודיע קים קוואן-ג'ין, היועץ לביטחון לאומי של נשיאת קוריאה הדרומית, שהשתתף בשיחות. המתיחות הגיעה לשיאה בחמישי האחרון, כאשר קוריאה הצפונית ירתה טיל לעבר רמקול שהוצב בדרום ושידר תעמולה נגד המשטר בפיונגיאנג. בתגובה, השיב צבא הדרום בעשרות פגזים.

לפי ההודעה, הבכירים משתי המדינות סיכמו כי קוריאה הדרומית תסיים את שידורי התעמולה היום אחר הצהריים. זאת, לאחר שהצפון נענה לתנאי שהציבה סיאול להפסקת השידורים והתנצלה על הטמנת המוקשים בסמוך לגבול שהובילו למותם של שני חיילים. בנוסף נמסר כי שתי המדינות הסכימו לקיים שיחות לשיפור היחסים ביניהן, אשר יערכו בקרוב בסיאול או בפיונגיאנג.

אתמול בבוקר עוד המשיכו הצדדים להשמיע איומים זה נגד זה. נשיאת קוריאה הדרומית, פארק גון-הייה, אמרה כי שידורי התעמולה ברמקולים המכוונים לשכנתה מצפון ימשכו אילולא תתנצל קוריאה הצפונית על הטמנת המוקשים. כמו כן, גורמים בצבא קוריאה הדרומית אמרו כי השכנה מצפון פרסה כלי שיט הנושאים כוחות מיוחדים, על אף השיחות בין השתיים.

עוד כתבות בנושא:
אופטימיות במערב: שיחות בין בכירים בדרום וצפון קוריאה לראשונה מאז 2008
פג האולטימטום של צפון קוריאה: "מוכנים למלחמה כוללת"
בגלל רמקול: חילופי אש בין קוריאה הצפונית לדרומית

שיחות פיוס בין קוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית: "לפתור את המתחים". צילום מסך
שיחות הפיוס בין הקוריאות, שלשום/צילום מסך

השיחות להפגת המתיחות בין בכירים משני הצדדים החלו ביום שבת, חצי שעה לאחר שפג האולטימטום שהציבה קוריאה הצפונית להשתקת התעמולה ברמקולים. מדובר בפעם הראשונה מאז 2008 שבכירים בשתי המדינות השכנות, היריבות המרות שחולקות עם אחד, נפגשים לשוחח.

השיחות נערכו בכפר פנמונג'ון שבאזור הגבול המפורז בין המדינות. בשם הצפון התייצבו לשיחות סגנו של קים ג'ונג און, הואנג-פיונג סו - בכיר בשלטון, מקורב לשליט ומפקד הצבא, וקים יאנג-גון - מוותיקי המשטר, שכבר שימש כנציג קוריאה הצפונית בשיחות עם הדרום עוד בתקופת משטרו של קים ג'ונג איל, אביו של המנהיג הנוכחי.

לדברי גורמים במערב, העובדה שקים ג'ונג און שלח את בכיריו מעידה על רצינות כוונותיו. הם אף העריכו כי השיחות דנות בשורה רחבה וכוללת יותר של נושאים, הרבה מעבר לסכסוך הנוכחי. נוסף על היועץ לביטחון לאומי של הנשיאה, את הדרום יצג גם שר האיחוד, הונג יונג-פיו.

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully