וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פג האולטימטום של צפון קוריאה: "מוכנים למלחמה כוללת"

גורמים משתי המדינות השכנות נפגשים באזור הגבול הנפיץ לאחר שפג האולטימטום שהציבה פיונגיאנג, בנוגע לרמקולים ששידרו תעמולה נגדה. סיאול הגיבה לאיומים במלחמה: "נגיב לפרובוקציות מהצפון"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית הודיעה הלילה (שבת) כי היא מוכנה ל"מלחמה כוללת" נגד שכנתה שבדרום אם לא תסיר את הרמקולים המשדרים תעמולה נגדה. זאת, לאחר שירתה טיל לעבר הדרום בחמישי האחרון בשל אותם שידורי תעמולה. האולטימטום של פיונגיאנג פג היום (11:30 שעון ישראל), אך התפתחויות נוספות עשויות להפיג את המתח. גורמים רשמיים בקוריאה הדרומית אמרו כי היועץ לביטחון לאומי של הנשיאה פארק גון-הייה וכן שר בכיר בממשלה נפגשים בסמוך לגבול עם גורם בכיר במשטר הצפון קוריאני. הפגישה החלה כחצי שעה לאחר תום האולטימטום, ונועדה להביא לרגיעה במצב.

מוקדם יותר הודיעה סיאול כי תמשיך את השידור אלא אם שכנתה מצפון תקבל אחריות על הטמנת המוקשים שהתפוצצו החודש באזור המפורז ופצעו שני חיילים דרום-קוריאנים. אתמול הורה מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לחייליו להתכונן למלחמה.

בהודעת משרד החוץ הצפון קוריאני מהבוקר נכתב כי חיילי הצבא והעם הצפון קוריאני "מוכנים לא רק לערוך מתקפת-נגד או פעולת תגובה, אלא לא שוללים גם מלחמה כוללת כדי להגן על המערכת החברתית, בחירת האישית של התושבים, תוך סיכון חייהם". מקום מושבה של נשיאת קוריאה הדרומית פארק גון-הייה, המכונה "הבית הכחול", הודיע הלילה כי המדינה מוכנה להגיב ל"פרובוקציות נוספות" מהצפון.

עוד כתבות בנושא:
קוריאה הצפונית: קים ג'ונג און הורה לצבאו להתכונן למלחמה
בגלל רמקול: חילופי אש בין קוריאה הצפונית לדרומית

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און במפגש עם וטרנים של הצבא, יולי 2015. רויטרס
מאיים במלחמה. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

סגן שגריר קוריאה הצפונית באו"ם, אן מיונג הון, אמר אתמול כי מדינתו "תערוך פעולה צבאית קשה" אם קוריאה הדרומית לא תעמוד באולטימטום. סגן שר ההגנה הדרום קוריאני הוסיף כי הממשלה צופה שהצפון ישגר טיל לעבר רמקול נוסף מבין ה-11 שהוצבו מול הצפון. גורם צבאי אמר היום לסוכנות הידיעות הדרום-קוריאנים "יונהאפ" כי ישנם סימנים לכך שהצפון לתקוף את הרמקולים, וכי הם הציבו ארטילריה מול הגבול.

קוריאה הדרומית חסמה היום את גישתה למרכז המבקרים הקרוב לגבול ועובדי הממשל בדרום קיבלו הוראה לעבוד במתכונת חירום. עם זאת, נראה החיים בדרום מתנהלים כבשגרה. כמו כן, קוריאה הצפונית אישרה ליותר מ-240 דרום-קוריאנים להיכנס למתחם התעשתייתי המשותף לשתי המדינות בעיר הגבול קאסונג.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

עשרות נהרגו במהלך השנים בעימותים בין המדינות

ארצות הברית וקוריאה הדרומית מנהלות בימים אלה תרגיל צבאי משותף, אשר הושהה אתמול בעקבות המתיחות אך חודש לאחר זמן קצר. במסגרת התרגיל, דימו היום ארבעה מטוסים אמריקניים וארבעה מטוסים דרום-קוריאנים תקיפות של מטרות אויב. "הטיסות נועדו להראות את הכוח האווירי המשותף של קוריאה הדרומית וארצות הברית", אמר גורם רשמי מהמטכ"ל הדרום-קוריאני.

באופן טכני, שתי הקוריאות עדיין נמצאות במצב מלחמה לאחר שהמלחמה בין השתיים הסתיימה בשביתת נשק בין שתי המדינות בשנת 1953. המתח בין שתי המדינות ידע עליות ומורדות עם השנים ועשרות חיילים נהרגו בעימותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully