וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל רמקול: חילופי אש בין קוריאה הצפונית לדרומית

20.8.2015 / 13:24

קוריאה הצפונית ירתה טיל לעבר רמקול שהוצב בשטחה ושידר תעמולה נגד המשטר בפיונגיאנג. בתגובה, השיב צבא הדרום בעשרות פגזים. לפי אחד הדיווחים, תושבים באזור פונו מבתיהם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הדרומית ירתה היום (חמישי) עשרות פגזי ארטילריה לעבר קוריאה הצפונית, בתגובה לירי טיל לעבר רמקול דרום-קוריאני שהשמיע תעמולה נגד השלטון בפיונגיאנג - כך מסר משרד ההגנה בסיאול.

אף שהמתיחות בחצי האי קוריאני גואה, קוריאה הצפונית טרם הגיבה לירי מצד הדרום. סיאול טענה כי זיהתה את מסלולו של הטיל, שלא גרם לנפגעים ולא פגע ברמקול, נורה בסביבות השעה 3:52 אחר הצהריים (שעון מקומי). "הצבא הגביר את הפיקוח וצופה בעקביות אחר תנועות הצבא הצפון-קוריאני", מסר משרד ההגנה הדרום-קוריאני.

לאחר התקרית הודיעה קוריאה הצפונית כי אם שכנתה מדרום תמשיך להשמיע תעמולה נגד הצפון היא תפתח בפעולה צבאית. לפי הודעה של משרד ההגנה הדרום קוריאני, קוריאה הצפונית ביקשה מהם לעצור את שידור התעמולה בתוך 48 שעות. בעקבות האירועים העלה צבא קוריאה הדרומית את הכוננות שלו לרמה הגבוהה ביותר.

לקריאה נוספת:
"מנהיג צפון קוריאה הורה על הוצאתו להורג של סגן ראש הממשלה"
מנהיג צפון קוריאה יקבל פרס למען השלום: "נלחם באימפריאליזם"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און על פסגת הר פאקטו, אפריל 2015. רויטרס
תקף את הרמקול שהשמיע תעמולה נגד משטרו. קים ג'ונג' און/רויטרס

הטיל הצפון-קוריאני נחת כ-60 קילומטרים צפונית לסיאול בחלקו המערבי של אזור הגבול. סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ" דיווחה כי הרשויות הורו לתושבים באזור להתפנות מבתיהם. לפי הסוכנות, הטיל פגע באזור הררי ליד בסיס צבאי בקוריאה הדרומית שממוקם בעיירה יאונצ'און.

מדובר בתקרית חילופי האש הראשונה בין הקוריאות מחודש אוקטובר אשתקד, אז חיילי קוריאה הצפונית התקרבו לגבול הצבאי ולא נסוגו - אלא רק לאחר שצבא הדרום ירה יריות אזהרה. חיילי הצפון ירו בחזרה והעימותים נמשכו ל-10 דקות, אך לא נרשמו נפגעים בסופם.

המתיחות בין הקוריאות עלתה בתחילת החודש כששני חיילים דרום קוריאנים נפצעו בפיצוץ מוקשים באזור המפורז של הגבול. סיאול האשימה את צפון קוריאה בהטמנת המוקשים, טענה שהוכחשה על ידי פיונגיאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully