וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: קים ג'ונג און הורה לצבאו להתכונן למלחמה

על פי הטלוויזיה הממלכתית, הדיקטטור כינס את צמרת הצבא והורה על שליחת מפקדים לשטח, שיפעלו אם קוריאה הדרומית לא תפסיק את פעולת הרמקול שמשמיע תעמולה נגד שלטונו. אתמול נורה טיל לעבר הרמקול ולא גרם לנזק

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, הורה לחיילי הצבא המוצבים בחזית להתכונן למלחמה נגד קוריאה הדרומית - כך דיווחה הלילה (שישי) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, KCNA. זאת, על רקע המתיחות בין המדינות בשל חילופי האש באזור הגבול.

"קים ג'ונג און הורה ליחידות הצבא שבחזית להיכנס למצב של מלחמה ולהתכונן לבצע פעולות מבצעיות בהפתעה", דווח ב-KCNA.

קוריאה הדרומית ירתה אתמול עשרות פגזי ארטילריה לעבר קוריאה הצפונית, בתגובה לירי טיל לעבר רמקול דרום-קוריאני שהשמיע תעמולה נגד השלטון בפיונגיאנג. לאחר התקרית הודיעה קוריאה הצפונית כי אם שכנתה מדרום תמשיך להשמיע תעמולה נגד הצפון היא תפתח בפעולה צבאית.

לקריאה נוספת:
"מנהיג צפון קוריאה הורה על הוצאתו להורג של סגן ראש הממשלה"
מנהיג צפון קוריאה יקבל פרס למען השלום: "נלחם באימפריאליזם"
בצורת קשה בצפון קוריאה: שדות האורז התייבשו, מאגרי המים ריקים

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013. רויטרס
קים ג'ונג און ובכירים בצבאו, לפני כשנתיים/רויטרס

לפי הודעה של משרד ההגנה הדרום-קוריאני, קוריאה הצפונית ביקשה מהם לעצור את שידור התעמולה בתוך 48 שעות. בעקבות האירועים העלה צבא קוריאה הדרומית את הכוננות שלו לרמה הגבוהה ביותר.

הטלוויזיה הממלכתית במדינה דיווחה כי הדיקטטור אף כינס את צמרת הצבא, והורה על שליחת מפקדים לשטח. "מפקדים של צבא העם של קוריאה שוגרו במהירות לחיילים שבחזית, ואלו יפקדו על פעולות צבאיות לחיסול אמצעי הלוחמה הפסיכולוגית - אם האויב לא יפסוק את שידור התעמולה תוך 48 שעות - ויתכוננו לתגובות נגד של האויב", נאמר בתשדיר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און במפגש עם וטרנים של הצבא, יולי 2015. רויטרס
קים גו'נג און נפגש עם וטרנים, בחודש שעבר/רויטרס

הטיל הצפון-קוריאני שהוביל לירי מצד קוריאה הצפונית, נחת כ-60 קילומטרים צפונית לסיאול, בחלקו המערבי של אזור הגבול. הוא לא גרם לנפגעים ולא פגע ברמקול שאותו היה אמור, לכאורה, להשמיד. סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ" דיווחה כי הרשויות הורו לתושבים באזור להתפנות מבתיהם. לפי הסוכנות, הטיל פגע באזור הררי ליד בסיס צבאי בקוריאה הדרומית, שממוקם בעיירה יאונצ'און.

המתיחות בין הקוריאות עלתה בתחילת החודש כששני חיילים דרום קוריאנים נפצעו בפיצוץ מוקשים באזור המפורז של הגבול. סיאול האשימה את צפון קוריאה בהטמנת המוקשים, טענה שהוכחשה על ידי פיונגיאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully