וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות במערב: שיחות בין בכירים בדרום וצפון קוריאה לראשונה מאז 2008

קים ג'ונג-און, שליט הצפון, שעד כה פעל באופן מאיים ובלתי צפוי, שלח את בכירי משטרו לשיחות שנערכות באזור הגבול המפורז. השיחות יימשכו היום בניסיון לפתור את המשבר הצבאי ולהגיע להבנות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בצל המתיחות הגדולה בגבול בין קוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית, והאיומים של הצפון לפתוח במלחמה כוללת, גורמים בטחוניים רמי דרג משתי המדינות נפגשו אמש (שבת) במשך כעשר שעות של שיחות עד השעות הקטנות בניסיון להגיע להבנות. השיחות יחודשו היום אחרי הצהריים. זו הפעם הראשונה מאז 2008 שבכירים בשתי המדינות השכנות, היריבות המרות שחולקות עם אחד, נפגשים לשוחח.

השיחות הגיעו אחרי מתיחות שיא בין שתי המדינות. קוריאה הצפונית איימה לתקוף את ארצות הברית ואת שכנתה מדרום בשל תמרון צבאי שנתי מתואם ומתוכנן מראש בין הצבא האמריקני לצבא דרום קוריאה. לאחר מכן, שני חיילים של הדרום נפצעו קשה באזור הגבול המפורז ממוקשים. בתגובה החליטו ראשי הדרום להשמיש את מערכת הרמקולים האדירה שלהם שפרוסה ב-11 נקודות על הגבול לכיוון צפון ולהשמיע באמצעותה תעמולה בעוצמה רבה. הצפון קוריאנים איימו בפתיחה במלחמה והציבו אולטימטום לדרום להפסיק עם התעמולה עד אתמול אחר הצהריים. בנוסף לכך, ביום חמישי האחרון התרחשו חילופי אש ארטילרי קל ולא משמעותי משני עברי הגבול.

עוד באותו נושא:
פג האולטימטום של צפון קוריאה: "מוכנים למלחמה כוללת"
קוריאה הצפונית: קים ג'ונג און הורה לצבאו להתכונן למלחמה
בגלל רמקול: חילופי אש בין קוריאה הצפונית לדרומית

שיחות בין קוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית, 23 באוגוסט 2012. רויטרס
הפגישות אתמול באזור הגבול המפורז בין המדינות. סימן לאופטימיות/רויטרס

גורמים במערב עוקבים בדריכות אחר פעולותיו של קים ג'ונג-און, בן 32, שליט הצפון מאז דצמבר 2011. אחרי החרפה של הרטוריקה ואיומים נגד ארצות הברית ובנות בריתה, ואחרי שורה של הוצאות להורג של בכירי משטר, במערב יש ניצוצות של הקלה ושביעות רצון מכך שקוריאה הצפונית פועלת בצורה הגיונית. היא יזמה את השיחות הנוכחיות והסכימה להתגמש ולהיענות לדרישות הדרום לגבי התנאים שבהם ייערכו השיחות..זאת ועוד, בטלוויזיה הצפון קוריאנית כינו את השכנה בשמה הרשמי "רפובליקת קוריאה", ולא "הבובה של ארצות הברית", הכינוי השגור בפי התקשורת הצפון קוריאנית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

השיחות נערכות בכפר פנמונג'ון שבאזור הגבול המפורז בין המדינות, סביב קו רוחב 38. בשם הצפון התייצבו לשיחות סגנו של קים, הואנג-פיונג סו, בכיר בשלטון, מקורב לשליט ומפקד הצבא, וקים יאנג-גון, מוותיקי המשטר, שכבר שימש כנציג קוריאה הצפונית בשיחות עוד בתקופת משטרו של קים ג'ונג איל, אביו של המנהיג הנוכחי.

לדברי גורמים במערב, העובדה שקים ג'ונג-און שלח את בכיריו מעידה על רצינות כוונותיו ומעריכים שהשיחות דנות בשורה רחבה וכוללת יותר של נושאים, הרבה מעבר לסכסוך הנוכחי שפרץ בשבוע האחרון. אולם פרטים מהשיחות לא דלפו עד כה לתקשורת.

קים קוואן-ג'ין, היועץ לביטחון לאומי של נשיא קוריאה הדרומית ושר האיחוד, הונג יונג-פיו מייצגים את קוריאה הדרומית בשיחות. מטעם דוברות הממשל בדרום נמסר כי "שני הצדדים שוחחו בניסיון לפתור את המצב לאחרונה וכן את ההתפתחות העתידית והיחסים בין הדרום לצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully