וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש וחיזבאללה לא רק במזרח התיכון: אזהרות המסע לשנה החדשה

25.8.2015 / 0:39

עונת החגים בפתח והמטה ללוחמה בטרור פרסם את רשימת המדינות והאזורים המסוכנים לנופש הישראלי. לאחר רצף הפיגועים בשנה האחרונה במדינות אירופה, מבקשים במטה לגלות ערנות גם במערב

פיגוע במרכול כשר – פריז, 9 בינואר 2015. GettyImages
גם באירופה. המצור על מרכול היפר כשר בפריז בינואר/GettyImages

לקראת ראש השנה וחגי תשרי, המטה ללוחמה בטרור פרסם אתמול (שני) אזהרות מסע למדינות שבהן יש חשש לפיגועים ולפגיעה בתיירים ישראלים בפרט. בסך מדובר על 27 מדינות ושמונה חבלי ארץ שונים שלגביהם תקפה אזהרת המסע. זאת, בנוסף לשש מדינות שאליהן אסור לטוס על פי החוק הישראלי למניעת הסתננות – סוריה, עיראק, כורדיסטן, איראן, לבנון, תימן וערב הסעודית. כמו כן, עדיף שלא להגיע למדינות הגובלות למדינות אויב ולאזורי לחימה, בדגש על לוב, זאת מחשש לחטיפה.

במטה ללוחמה בטרור הדגישו כי רצף הפיגועים בשנה האחרונה בבלגיה, קנדה, אוסטרליה, צרפת ודנמרק מעלה את החשש לפיגועים נוספים נגד יעדים מערביים, בהם גם יעדים ישראלים ויהודים. רק בשנה האחרונה נרצח המאבטח היהודי דן אוזן בדנמרק וארבעה בני אדם נהרגו בהשתלטות מחבלים על המרכול הכשר בפריז, "היפר כשר". כמו כן, רק לפני שלושה ימים שלושה בני אדם נפצעו, בהם שני חיילים אמריקנים, השתלטות של חמוש המזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) על רכבת מאמסטרדם לפריז.

פרט לדגשים שקיימים על מערב וצפון אירופה מצד גורמי ג'יהאד עולמי, נוספו דגשים על "בוגרי סוריה ועיראק" השבים לארצות מוצאם המערביות, והן מקרב גורמים מקומיים שלא שהו בזירות הלחימה אך פועלים בהשראת ארגוני הטרור.

מפת אזהרת המסע בעולם:

במסגרת ההמלצות לקראת נסיעה, מציעים במטה "לדחות הזמנות בלתי צפויות לפגישות, בעיקר במקומות נידחים ובשעות החשכה". כמו כן, מציעים להימנע מהכנסת מבקרים בלתי צפויים למלון או לחדר המגורים מחוץ לארץ, ולשבור שגרה במהלך הטיול על ידי שינוי מסלולי נסיעה ובחירה במסעדות פחות שגרתיות, כמו גם מסעדות, אתרי בילוי ובתי מלון.

לצד בקשה מהציבור לגלות ערנות גם ביעדים מערביים לאור פעילויות ארגוני הטרור בשנה האחרונה באירופה, במטה ללוחמה בטרור מזכירים גם את האיומים הברורים כמו ארגוני הטרור באפריקה. ביבשת השחורה מדגישים במטה את האיום נגד יעדים מערביים ובכללם גם יעדים ישראלים – בדגש על אנשי עסקים וחברות ישראליות – מצד ארגוני הטרור א-שבאב בסומליה ובוקו חראם בניגריה, אל-קאעדה ודאעש.

עוד באותו נושא

חודשיים אחרי גל הטרור, פריז מנסה להרים ראש

לכתבה המלאה
כוחות צבא מצרים באזור אל-עריש, צפון סיני, מאי 2015. רויטרס
המטה מבקש להפסיק לנסוע לסיני. כוחות צבא מצרים בסמוך לאל-עריש/רויטרס

גם השנה לא מומלץ לבלות את חול המועד בחצי האי סיני, זאת נוכח המציאות הביטחונית העדינה ופעילות הטרור באזור, בדגש על ארגון "מחוז סיני" המסונף לדאעש. לאור הביקורים החוזרים של ישראלים באזור על אף אזהרות המסע לאורך השנים, המטה מבקש מהציבור להישמע להמלצותיו ולהימנע מלהגיע למקום. כמו כן, אזהרת המסע לטורקיה עדיין תקפה, וההמלצה היא להימנע מנסיעות לא חיוניות למדינה.

לפי המטה, קמפיין הטרור העולמי של איראן וחיזבאללה מוסיף להוות איום מתמשך על יעדים ישראלים ויהודיים ברחבי העולם. לפיכך, מבקשים במטה לגלות ערנות ביעדי תיירות המועדפים על יהודים בעולם, כמו בתי חב"ד וגופים דומים.

מבין מדינות ערב, אלו המדינות מהן המטה ללוחמה בטרור ממליץ להימנע ואף קורא לצאת מהן לאלתר: איראן, לבנון, לוב, סודאן, סומליה, סוריה, עיראק, ערב הסעודית, תימן. גם לאלג'יריה, ג'יבוטי, מאוריטניה, תוניסיה ואיחוד האמירויות – אבו-דאבי, עג'מאן, דובאי, פוג'יירה, ראס אל- ח'ימה, שארג'ה, אום אל-קיוין -, בחריין, ירדן, כווית, מצרים וקטאר עדיף שלא לנסוע. בנוסף, במטה ממליצים שלהימנע מנסיעות שאינן דחופות למרוקו ועומאן.

באשר לשאר מדינות העולם, המטה ממליץ שלא לנסוע לאפגניסטן, אינדונזיה, בורקינה-פאסו, חוף-השנהב, טוגו, מאלי, מלזיה ופקיסטן. אזהרות מסע יצאו גם לאזרבייג'ן, ניגריה, קניה וטורקיה.

חבלי הארץ שמוטב לישראלים שלא לבקר בהם והמטה ללוחמה בטרור קורא לצאת גם מהם לאלתר: חבל קשמיר - למעט מחוז לדאק -, האי מינדנאו, חבל צ'צ'ניה, חצי האי סיני, צפון ניגריה, מזרח סנגל ודרום תאילנד.

(עדכון ראשון: 18:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully