וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבריטי: "הסרת הסנקציות מעל איראן - באביב הקרוב"

24.8.2015 / 15:47

פיליפ המונד נפגש בטהראן עם נשיא איראן חסן רוחאני, ולא הסתיר את חילוקי הדעות בין בריטניה לרפובליקה האיסלאמית. עם זאת, הוא ציין: "העיקר שאנחנו מדברים". לדבריו, ממשלת איראן הנוכחית פרגמטית יותר כלפי ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שר החוץ של בריטניה, פיליפ המונד, ממשיך היום (שני) בביקורו בטהראן אחרי שאתמול חנך את פתיחת השגרירות הבריטית באיראן, ארבע שנים אחרי שנסגרה. המונד, שנפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "יתכן שכבר בתחילת האביב בשנה הבאה הסנקציות מעל איראן יתחילו להיות מוסרות".

להערכתו, באוקטובר לכל המאוחר יאשרו הפרלמנטים של ארצות הברית ואיראן את ההסכם. לאחר מכן, לדבריו, תידרש עבודת הכנה ובדיקה של הפקחים הבינלאומיים, אשר יבחנו אם איראן עומדת בתנאי ההסכם, על מנת להתחיל את ההשקעות והיחסים הכלכליים בין בריטניה לאיראן.

עוד על איראן:
איראן: עד סוף השנה נקבל מרוסיה את טילי ה-S-300
מכה לנתניהו: גם מנהיג הדמוקרטים בסנאט בעד הסכם הגרעין
אבו מאזן מאשר שיבקר באיראן: "מדינה שכנה ואחות"

שר החוץ של בריטניה פיליפ האמונד נפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני, 24 באוגוסט 2015. רויטרס
"צריך לבנות אמון בהדרגה". המונד ורוחאני/רויטרס

המונד דאג להזכיר כמה איראן חשובה ליציבות האזור ולהתמודדות מול דאעש, ואף טען ש"ממשלת איראן הנוכחית מגלה גישה פרגמטית יותר ביחס לישראל לעומת קודמתה". מצד שני, הוא לא הסתיר את חילוקי הדעות בין בריטניה לאיראן, ראשית בנוגע לסוריה. בעוד המשטר האיראני דבק בתמיכתו בנשיא בשאר אסד, בריטניה כמו ארצות הברית תובעת את סילוקו מהשלטון. "הדבר שאנחנו לא מסכימים לגביו הוא תפקיד של אדם אחד, בשאר אסד", אמר האמונד, "אבל העיקר הוא שאנחנו מדברים". לדבריו, "לא יושג פיתרון פוליטי למלחמת האזרחים בסוריה ללא מעורבות האיראנים והרוסים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שר החוץ של בריטניה פיליפ האמונד מבקר באיראן בבית הקברות לחללי חבר העמים הבריטי. רויטרס
האמונד בביקורו בבית קברות לחללי חבר העמים הבריטי בטהראן/רויטרס

בראיון ל-BBC האמונד נשמע מסויג יותר ביחסו לאיראן, והזכיר שיש גם חילוקי דעות בין בריטניה לאיראנים בסוגיית זכויות אדם ובעימות המתמשך מול ישראל. "בריטניה נותרה זהירה לגבי יחסיה עם איראן", הוסיף שר החוץ הבריטי, "יש מורשת עמוקה של חוסר אמון בין שני הצדדים וצריך לבנות את האמון בזהירות ובהדרגה". המונד סיכם: "נשפוט את איראן לפי מעשיה, לא לפי דבריה".

המונד, שר החוץ הבריטי הראשון שמבקר בטהראן מאז 2003, שיבח את רוחאני וטען שנשיא איראן מעוניין מאוד בדיאלוג עם בריטניה ועם המערב. בנוסף, הוא פגש היום גם את עלי שמחאני, מזכיר של מועצת הביטחון הלאומי העליונה של איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully