וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עד סוף השנה נקבל מרוסיה את טילי ה-S-300

שר ההגנה האיראני הודיע כי "שיחות המו"מ האחרונות בין מוסקבה לטהראן הניבו חוזה חדש למשלוח מערכות הטילים עד סוף השנה". לדבריו, ארה"ב ניסתה לסכל את המהלך כדי לזכות בהשפעה באזור

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

עוד צעד לקראת אספקת S-300 לאיראן: שר ההגנה האיראני חוסיין דהקאן אמר היום (ראשון) כי נחתם חוזה חדש לאספקת מערכות הטילים לרפובליקה האיסלאמית עד סוף 2015. שר ההגנה, שנשא דברים במסגרת היום הלאומי לתעשיית ההגנה ששודרו בשידור ישיר בטלוויזיה האיראנית, הוסיף כי "החוזה הקודם בוטל אך לאחר שיחות המו"מ האחרונות הגיעו רוסיה ואיראן להסכם חדש למשלוח מערכות טילי S-300 קרקע-אוויר". הוא ציין כי "אנחנו מייצרים טילים הגנתיים, שיוט והגנה בהתאם לצרכים שלנו וטווח הטילים שלנו הולם את האיום שמולנו".

לדבריו, "ארה"ב תכננה להתערב במהלך זה כדי לזכות בהשפעה בקרב מדינות ציר הרשע (ישראל והמערב) ופגעה בסוריה כשציידה את קבוצות הכפירה (המורדים)".
כשנשאל אם איראן תשנה את דרכיה בעקבות החתימה על הסכם הגרעין, אמר: "כוח ההתנגדות הוא המטרה האסטרטגית שלנו ואנחנו נתמוך במדינות ההתנגדות (חיזבאללה וסוריה)".

לקריאה נוספת:
איראן: הפלנו מל"ט ריגול בלתי-מזוהה במערב המדינה
"הטיל החדש של איראן יכול לפגוע במדויק בכל מתקן רגיש בישראל"
"הזמן הטוב ביותר לתקוף באיראן היה בין 2011 ל-2012"

שר ההגנה אמר עוד כי "כל המדינות השכנות מאמינות שאיראן אינה מתערבת בענייני המדינות האחרות ושהכוחות השולטים מחזקים את ביטחונה של ישראל על ידי יצירת קמפיין איראנופוביה".

מערכת טילים מדגם S-300 במצעד צבאי – מוסקבה, מאי 2015. GettyImages
טילי s-300 במצעד במוסקבה/GettyImages

זה כמה שנים שישראל והמערב מודאגים מהאפשרות שטהראן תתחמש במערכת ה-S-300 הרוסית, הנחשבת לאחת ממערכות ההגנה האוויריות הטובות בעולם, דבר שיקשה ביותר על תקיפה אווירית אפשרית של מתקני הגרעין.

בחודש אפריל השנה, לקראת חתימת הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, הסיר פוטין את האמברגו, ונימק זאת בכך שמדובר ב"מערכת הגנתית לכל דבר" שנועדה לשמש גורם מרתיע בלבד, ועל כך אין מניעה לספק אותה לאיראנים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על כך בזמנו ואמר כי "ישראל רואה בחומרה רבה" את אספקת הטילים לאיראן.

אתמול חשפה איראן טיל בליסטי חדש שפיתחה. הנתונים שהפיצו האיראנים נבחנו על ידי מומחים לטילים וחלל בישראל ומהם עולה כי טיל ה"פתאח 313" - הגרסה המשודרגת לטיל המוכר "פתאח 110" - מסוגל להגיע לטווח של 500 קילומטר, 200 קילומטרים יותר מאשר הטיל הישן. איראן לא פרסמה מידע על רמת הדיוק של הטיל החדש, אך מומחים מעריכים כי מדובר בדיוק שלא עולה על עשרות מטרים ומסוגל לשאת ראש נפץ קרבי של מאות קילוגרמים או פצצות מצרר. ראשו של הטיל יכול להיות אלקטרו-אופטי או מכוון על ידי מכ"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully