וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארבע שנים: בריטניה פתחה מחדש את השגרירות באיראן

23.8.2015 / 12:52

שר החוץ הבריטי פיליפ המונד הגיע לטהראן בראש משלחת של אנשי עסקים והשתתף בטקס הנפת הדגל. זאת, כחלק משיפור היחסים בין שתי המדינות לאחר הסכם הגרעין. המונד: "ברמה המידית, נרצה להבטיח שהסכם הגרעין הוא הצלחה"

שר החוץ של בריטניה פיליפ המונד עם נחיתתו בטהראן לרגל פתיחת השגרירות הבריטית, 23 באוגוסט 2015. רויטרס
המונד עם נחיתתו בטהראן, היום/רויטרס

שגרירות בריטניה בטהראן נפתחה היום (ראשון) מחדש לאחר כארבע שנים שבהן הייתה סגורה בעקבות הפגנה אלימה נגד הסנקציות שהוטלו על איראן. הדגל הבריטי הונף בטקס במעמד שר החוץ פיליפ המונד, שנחת במדינה כחלק משיפור היחסים בין המדינות עם החתימה על הסכם הגרעין לפני חודש.

המונד עומד בראש המשלחת שכוללת אנשי עסקים בכירים, שמעוניינים לשוב ולעשות עסקים עם עמיתיהם האיראנים. במקביל לטקס פתיחת השגריריות הבריטית בטהראן, תיפתח שגרירות איראן בלונדון. המונד הוא שר החוץ הבריטי הראשון זה 12 שנה שמבקר באיראן. איה שארמה תעמוד בראש השגרירות, אך מעמדה כשגרירה יוכר רק בעוד כמה חודשים, לאחר סיום ההליך של הענקת מעמד דיפלומטי רשמי בבירוקרטיה הבריטית.

הנפת דגל בריטניה בשגרירות בטהראן בטקס פתיחתה מחדש, 23 באוגוסט 2015. רויטרס
דגל בריטניה מונף בשגרירות בטהראן, היום/רויטרס

"פתיחת השגרירויות היא צעד מפתח לכיוון שיפור היחסים הדיפלומטים בין המדינות", אמר המונד, שהדגיש שהסכם הגרעין ובחירת חסן רוחאני המתון לנשיא לפני שנתיים היו "אבני דרך משמעותיות" לשיפור היחסים. "ברמה המידית, נרצה להבטיח שהסכם הגרעין הוא הצלחה, זאת באמצעות עידוד השקעות וסחר עם איראן ברגע שהסנקציות יוסרו", הוסיף שר החוץ הבריטי.

האמונד הדגיש את המכנה המשותף הרחב בראייתו שיש לבריטניה ולאיראן: "על בריטניה ועל איראן להיות מוכנות לדון באתגרים שניצבים בפנינו ובהם המאבק בטרור, התפשטות דאעש בעיראק ובסוריה, רצון לשמור על יציבות האזור, מלחמה בסמים והגירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully