וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר לשעבר ברשות: "בלי שיוסכם על יורש לאבו מאזן - תפרוץ אנרכיה"

24.8.2015 / 8:38

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הביע אשרף אל-ע'גרמי דאגה מההשלכות של פרישה אפשרית: "הוא מאותת על עריקאת כמחליף, אבל לאף מועמד אין קונצנזוס". על חמאס: "אבו מאזן מתוסכל כשהוא רואה את הארגון הולך לכיוון הסכם עם ישראל"

עריכה: קשת סידי

הולכים ומתרבים הסימנים לכך שימיו של אבו מאזן בראש הרשות הפלסטינית מתקרבים לקצם, אבל דווקא התפטרותו מרשות הוועד הפועל של אש"ף אינה אחד מהם.
"הוא לא התפטר כי הוא רוצה ללכת, אלא כי הוא רוצה לבחור ועד אחר", אמר אשרף אל-עג'רמי, עיתונאי ושר לשעבר ברשות הפלסטינית, בריאיון לוואלה! NEWS. "יש כנס של המועצה הלאומית הפלסטינית והם יבחרו חברי ועד חדשים. אבו מאזן רוצה צוות חדש. חלק מהחברים קודמים מתו, חלק חולים, וחלק אבו מאזן לא רוצה. כשהוא יראה ועד בהרכב אחר הוא יעמוד בראשו".

בדבריו, התכוון אל-עג'רמי בעיקר ליריבו של אבו מאזן, יאסר עבד רבו, אותו הוא לא מעוניין לראות בוועד או בשום מוסד אחר.

אל-עג'רמי תיאר את התסכול של אבו מאזן מהקיפאון המדיני, כאחד מהגורמים שאולי יובילו אותו, בסופו של דבר, לפרישה מתפקידו כיו"ר הרשות. "המשא ומתן עם ישראל כבר לא במקום הראשון בעולם הערבי, וגם לא בעולם המערבי. הוא רואה את חמאס הולך לכיוון הסכם עם הצד הישראלי שיחזק אותו בעזה על חשבונו. גם זה לא בדיוק מעודד אותו ונותן לו תקווה".

עוד בוואלה!NEWS:
מחאת הזבל: הרוג ועשרות פצועים בהפגנת ענק בביירות
מרצדס שרופה ורימוני הלם: ה"רומן" שהצית גל תקיפות בחדרה
מכה לנתניהו: גם מנהיג הדמוקרטים בסנאט בעד הסכם הגרעין

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך נאום בעצרת האו"ם, 26 בספטמבר 2014. רויטרס
מהשטח לא צמח מועמד טבעי להחלפתו, וגם אבו מאזן עצמו לא סימן בפומבי אף מועמד כמועדף עליו/רויטרס

שאלת השאלות ברשות היא מי יחליף את אבו מאזן אחרי שזה יפרוש. אל-עג'רמי התקשה לנבא את התשובה לשאלה, ואמר: "אין מנהיג אחד שיש לגביו קונצנזוס כמו שהיה בעבר. המועצה המרכזית של אש"ף יכולה להתכנס ולבחור באדם אחר, אבל זה לא יכול להתקיים כל עוד יש סכסוך עם חמאס. המועצה לא התכנסה מאז 2007".

עד כה, נראה כי לא צמח מועמד טבעי להחלפתו של אבו מאזן בשטח. כמו כן, אבו מאזן עצמו לא הצהיר בפומבי לגבי העדפותיו, ובתוך כך לא סימן באופן ציבורי אף מועמד כמחליף ראוי בעיניו. על כך, הרחיב אל-עג'רמי: "גם אבו מאזן לא אומר שהוא רוצה מישהו ספציפי. ברשות רואים את בחירת סאיב עריקאת למזכ"ל אש"ף כאיתות מעבאס לגבי מחליפו העתידי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
בפתח לא מקבלים את סימונו של סאיב עריקאת כמועמד להחליף את אבו מאזן. עריקאת/AP

למרות זאת, אל-עג'רמי הדגיש כי בתנועת פתח לא מקבלים את עריקאת כמועמד לתפקיד. לדבריו, "מנהיגי פתח לא רואים את סאיב עריקאת כמחליפו, אלא מישהו אחר מתוכם וזאת הבעיה. אף אחד לא יודע מה יקרה ואין מישהו שהרוב תומך בו באופן מובהק".

אל-עג'רמי ביטא את חששותיו לגבי המצב האפשרי שבו יפרוש אבו מאזן מתפקיד ראש הוועד הפועל, אך לא יימצא לו מחליף.
"תנועת פתח צריכה להתכנס במהירות ולבחור במישהו ליום שאחרי", הסביר אל-עג'רמי. "אין ברירה, כי פרישה של אבו מאזן בלי מחליף תהיה צעד שכולם יפסידו ממנו. תהיה אנרכיה ואי וודאות ברשות ביום שאחרי אבו מאזן עד שיגיעו להסכמה לגבי המחליף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully