וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס שרופה ורימוני הלם: ה"רומן" שהצית גל תקיפות בחדרה

שלומי גבאי

23.8.2015 / 23:15

שני גברים שריצו מאסר על הצתת מכונית יוקרה של איש עסקים מהעיר, אשר בנו "התעסק" לכאורה עם אישה נשואה, חויבו לשלם את הנזק. לפי החשד, זה נתן את האות לסדרת התנכלויות למשפחתו. 5 נעצרו עד כה. "סוחטים אותו כדי לסגור את הסיפור"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

חמישה תושבי חדרה נעצרו בחודש האחרון בחשד למעורבות בהתנכלות ובסחיטה של משפחת עסקים מהעיר. הרקע לכאורה לסדרת התקיפות, ניסיון לפגוע במשפחה המבוססת, שבעבר אחד מבניה "התעסק" כביכול עם אשתו של גבר, ששכר צעירים לנקום בו ולסחוט אותו. מעצר שלושה מהחשודים הוארך היום (ראשון) והמשטרה ממשיכה לחפש אחר חשודים נוספים ש"ירדו למחתרת".

תחילת הפרשה לפני כשלוש שנים. תושב חדרה חשד שאשתו מנהלת רומן עם גבר, בן למשפחת אנשי עסקים, שהיה באותה עת מקורב אליו. הבעל הזמין את אותו אדם אליו והטיח בו את ההאשמה. על פי תלונה שהגיש מאוחר יותר איש העסקים, הבעל תקף אותו וגרם לו לחבלות. על פי עדותו מאז החלה גם סדרת התנכלויות לו ולמשפחתו, כשבין היתר נוקבו צמיגי מכוניות היוקרה שלהם, ובאוגוסט 2013 אף הוצת רכב המרצדס של אבי המשפחה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
הערכות: ליצמן יקבל מהרבנים אישור חריג להיות שר הבריאות
נער שהורחק בצו מנהלי מיהודה ושומרון: "שוקלים שביתת רעב"
מחקר: כרבע מהמבוטחים המבוגרים אינם משתמשים באתרי הקופות

אלי ארביב, החשוד המרכזי בתיק הסחיטה באיומים של אנשי העסקים בחדרה. שלומי גבאי
אלי ארביב, החשוד המרכזי/שלומי גבאי

משטרת חדרה עצרה את הבעל, שלבסוף לא נכלל בכתב האישום בתיק, ושני חשודים נוספים שבסיום חקירתם הוגש נגדם כתב אישום בגין ההצתה לאחר שתועדו במצלמות אבטחה כשהם מציתים את הרכב ונמלטים. בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על גבי פינחסוב שלוש שנות מאסר ועל אבירן עזרן שנתיים מאסר. על פי המידע המודיעיני שהיה אז בידי המשטרה השניים נשלחו על ידי הבעל כדי לנקום במתלונן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עדן טולדנו בן 18.5 מחדרה, בית משפט השלום חיפה, 23 באוגוסט 2015. אדריאן הרבשטיין
עדן טולדנו, אחד החשודים בתקיפות/אדריאן הרבשטיין

אלא שזה לא היה סוף הסיפור. אחרי תקופה ארוכה של רגיעה, בחודש האחרון שוב התחדשה האלימות נגד משפחת העסקים. יתכן שהסיבה לכך נעוצה בהודעת חברת הביטוח לשניים שהורשעו בהצתת הרכב הראשון כי תתבע מהם את ערך הרכב ששוויו היה כ-700 אלף שקלים.

האלימות החדשה כללה כמה אירועים של השלכת רימוני הלם ובקבוקי תבערה לעבר בתיהם של בני המשפחה, הצתת כלי רכב ומשאיות שבבעלותם ואפילו התקפה פיזית של אחד מבני הבית בידי אלמונים. בשל רצף האירועים וחומרתם הורה סגן מפקד מחוז חוף של המשטרה, תת-ניצב ג'מאל חכרוש, על העברת תיק החקירה לימ"ר המחוזי אשר החל לאסוף מידע מודיעיני וביצע עשרות פעולות חקירה.

במקביל, חוקרי הימ"ר הנחו את בני משפחת העסקים להתנהל בזהירות יתרה, והמליצו להם על תגבור האבטחה. לפיכך החליטו בני המשפחה להציב שמירה פרטית בבתיהם, שידרגו את מצלמות האבטחה בבתים ובעסקים ונמנעו מלהסתובב עם המכוניות הקבועות שלהם.

"נראה שהם נשכרו כשכירי חרב"

"התיק הוא תקשורתי, והחוקרים בלחץ. כך זה נראה"

תחילה עצרו החוקרים את גרושתו של הבעל המתקיף מ-2012, תושבת הוד השרון בת 28. בחקירה היא בחרה לומר שהיא לא זוכרת את המקרה, ובשל כך הפכה החקירה להיות באזהרה. המשטרה ייחסה לה עבירות של סחיטה בכוח, קשירת קשר לביצוע פשע ותקיפה חבלנית. בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרה ביום אחד, ומיד עם שחרורה היא נעצרה שוב בידי חוקרי הימ"ר. בית המשפט שלח אותה למעצר בית של חמישה ימים. בהמשך נעצרו חמישה תושבי חדרה בחשד למעורבות בהתנכלות: האחים אלי (21) ומתן (18) ארביב, שגיא צורדקר (28), אופק אשתר ועדן טולדנו (18.5) - כולם מחדרה. מעצרם הוארך מעת לעת והמשטרה מייחסת להם את זריקת בקבוקי התעברה ורימוני ההלם. במשטרה הביעו תקווה כי התגבשה תשתית ראייתית לגיבוש כתב אישום נגד החשודים. לאחר שהמשטרה ביצעה האזנות סתר בתיק יוחסה לחשודים לאחים ולצורדקר גם עבירות של סחר בסמים.

עו"ד רויטל סבג המייצגת את החשוד המרכזי אלי ארביב, ששומר מאז מעצרו על זכות השתיקה, טענה בבית המשפט כי לא ייתכן שהמשטרה תחזיק את מרשה במעצר במשך 17 ימים, לא תציג את החשדות ותביא בפני המשפט מידע חסוי. "מרשי מכחיש מכל וכל את החשדות המיוחסים לו. נראה כי משטרת ישראל טיפסה על אילנות גבוהים ובבוא העת יתברר לה שמרשי לא קשור לפרשה", אמרה. עו"ד גיא מימון המייצג את החשוד עדן טולדנו, שנעצר אתמול באילת, אמר כי מדובר בבחור צעיר שכל עתידו לפניו ושאמור להתגייס בקרוב לשירות קרבי בחטיבת גולני. "בשלב זה ההגנה אינה יכולה לדבר על התיק. כשנקבל את חומרי החקירה נגיב בבית המשפט".

אושר ארביב, אחיהם של העצורים תקף אף הוא את המשטרה וטען כי הימ"ר עצר חפים מפשע רק כדי להראות שהיחידה פועלת בתיק ומביאה תוצאות. "התיק הוא תקשורתי, והחוקרים בלחץ. כך זה נראה, האחים שלי לא מכירים את המתלוננים ולא פגשו בהם מעולם. מגישים לבית המשפט ידיעות מודיעיניות ומטעים את השופטים רק כדי להצדיק המעצרים. אין לחוקרים שום ראיה אמיתית, הם חיים בסרט".

גורם בכיר המעורב בחקירה סיפר לוואלה! NEWS כי "מדובר במקרה קלאסי של סחיטה באיומים של אדם שעל פי מידות העולם התחתון טעה, ושלוחצים עליו לשלם בכדי 'לסגור את הסיפור'". לדבריו, על אף שלכל החשודים שמוחזקים במעצר אין היכרות או סכסוך עם המתלונן "נראה שהם נשכרו כשכירי חרב". עוד טען הגורם כי "אם היה מדובר באדם לא עשיר, הסיפור היה נגמר אחרת".

עו"ד רותם כהן, המייצג את החשוד אופק אשתר, מסר בתגובה:: "מדובר באדם צעיר ללא עבר פלילי. טרם הוגש כתב אישום באשר לחלקו של מרשי בפרשה ולכן לא יהיה זה אחראי להשחיר את פניו בשלב מוקדם זה".

בני משפחת אנשי העסקים סירבו להגיב לכתבה.

  • עוד באותו נושא:
  • חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully