וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמבודיה: "הגברת הראשונה" של משטר הקמר רוז' מתה בגיל 83

22.8.2015 / 22:43

לנג טירית, גיסתו של הדיקטטור פול פוט, מתה לאחר שסבלה מדמנציה ומבעיות נוספות. היא הואשמה בביצוע פשעים נגד האנושות תחת המשטר הקומוניסטי בשנות ה-70, אך לא הייתה כשירה לעמוד לדין. "איבדנו אימא טובה"

לנג טירית. AP
הואשמה בפשעי מלחמה. לנג טירית/AP

לנג טירית, גיסתו של הדיקטטור הקמבודי ומנהיג משטר הקמר רוז' פול פוט, הלכה הלילה (שבת) לעולמה בגיל 83 בביתה במדינה. לנג ווט, בנה של מי שנחשבה ל"גברת הראשונה" של המשטר הקומוניסטי ששלט במדינה בשנות ה-70, אמר כי סבלה מדמנציה, מבעיות לב ומבעיות בריאות אחרות.

"אין לי הרבה מה לומר, אבל הפסדנו אימא טובה היום", אמר בנה. טקסים בודהיסטיים לזכרה יתקיימו בעיר הולדתה שבצפון מערב קמבודיה ושריפת גופתה נקבעה ליום שני.

קריאה נוספת:
שניים מבכירי קמר רוז' הורשעו בפשעים נגד האנושות
קמבודיה: ראשי הקמר רוז' הואשמו ב"זוועות איומות"
נפתח משפטם של בכירי תנועת הקמר רוז'

בספטמבר 2012, בית הדין המיוחד לפשעי מלחמה של האו"ם בקמבודיה קבע שלנג טירית אינה כשירה לעמוד לדין. התובעים במשפט האשימו אותה בביצוע פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות, רצח, עינויים ורדיפה דתית.

טירית לא הייתה היחידה שהועמדה לדין על פשעי המפלגה הקומוניסטית. יחד איתה נאשמו שלושה מנהיגים נוספים בחמר רוז', בהם בעלה, ינג סארי, שכיהן בתפקיד שר החוץ, נון צ'י, שכיהן בתפקיד האידיאולוג של התנועה הקיצונית וקיו סמפן בן ה-80, שהיה מספר 2 בתנועה אחרי המנהיג פול פוט.

לפי ההערכות, בארבע השנים שחלפו עד שהופל השלטון ב-1979 בהתערבות צבאית של וייטנאם, נהרגו בין 1.7 ל-2.2 מיליון קמבודים בידי השלטון, זאת כתוצאה מרעב, מחלות, עבודות פרך והוצאות להורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully