וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרבצנו עד שאיבד הכרה": תיעוד ההשתלטות על היורה ברכבת בצרפת

שני חיילים לשעבר בצבא ארה"ב, סטודנט אמריקני ואזרח בריטי נטרלו את הצעיר תומך דאעש שירה ופצע שלושה אנשים ברכבת מאמסטרדם לפריז. "ספנסר חתר למגע, הפיל אותו ונדקר, אלק הוציא את הנשק מידיו"

רויטרס

"שמענו קול ירי, ולאחר מכן קול זכוכית שנשברה. ראינו עובד רכבת רץ במסדרון. החמוש הוציא סכין יפנית ודקר את ספנסר כמה פעמים. אחר כך הרבצנו לו שלושתנו עד שהוא איבד הכרה". כך תיארו האמריקנים, לשעבר חיילים בצבא ארצות הברית, את השתלטותם על הצעיר שירה ופצע אמש (שישי) שלושה נוסעים ברכבת מאמסטרדם לפריז. יחד עמם פעל גם אזרח בריטי. הדוקר הספיק לפצוע אחד מהם ועוד אדם נוסף באורח קשה טרם נוטרל. גורם רשמי מספרד מסר היום כי המחבל ביקר בסוריה בעברו.

אנתוני סדלר, אלק סקרלטוס וספנסר סטון, הם חברי ילדות וסקרלטוס וסטון שירתו בצבא ארה"ב. "שמענו קול ירי, ולאחר מכן קול זכוכית נשברת, ראינו עובד רכבת רץ במסדרון", תיאר סדלר את הדרמה שהתחוללה ברכבת מאמסטרדם לפריז. זמן קצר אחר כך הם ראו את החמוש נכנס לקרון הרכבת עם רובה אוטומטי.

"בזמן שהחמוש ניסה לתפעל את הנשק, אלק צעק: 'קדימה ספנסר!' וספנסר רץ במעבר", סיפר סדלר. "ספנסר חתר ראשון למגע, הפיל את הבחור, אלק הוציא את הנשק מידיו. החמוש הוציא סכין יפנית ודקר את ספנסר כמה פעמים. אחר כך הרבצנו לו שלושתנו עד שהוא איבד הכרה".

לקריאה נוספת:
אזרחית צרפת שנחטפה בתימן שוחררה מהשבי
"פעילי דאעש תכננו לערוף ראש של מפקד בצבא צרפת - ולפרסם תיעוד"
נמשכת חקירת המחבל מצרפת; "צילם סלפי עם הגופה חסרת הראש"

אוגוסט 2015, תקרית ירי בצרפת טרור רכבת אמריקנים נטרלו את הטרוריסט. רויטרס
"הרבצנו לו עד שאיבד הכרה". נורמן, סרקלטוס וסדלר, שהשתלטו על הדוקר/רויטרס

נוסע נוסף, כריס נורמן מבריטניה, סייע להם לכבול את החמוש וסטון עזר לנוסע אחר שנפצע בצווארו ואיבד דם רב. "כל משך התקרית החמוש לא אמר שום מילה", ציין סדלר.

סדלר, סקרלטוס ונורמן הבריטי קיבלו מהרשויות הצרפתיות מדליות על האומץ שהפגינו ברכבת. "אני רק סטודנט בקולג', זו שנת הלימודים האחרונה שלי, נסעתי עם חבריי לטיול ראשון באירופה ועצרנו טרוריסט, זה די משוגע", סיפר סדלר במסיבת עיתונאים.

הפנטגון אישר הלילה כי "חייל אמריקני נפצע בתקרית ושלא נשקפת סכנה לחייו". הבית הלבן פרסם הודעה שלפיה הנשיא ברק אובמה תודרך לגבי התקרית ואמר "בזמן שחקירת המתקפה נמצאת בשלביה הראשונים, ברור לכולם שפעולותיהם ההרואיות מנעו טרגדיה גדולה יותר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

סטון בן ה-22, שימש חייל בחיל האוויר האמריקני וסקרלטוס, ששירת במשמר הלאומי, חזר ביולי האחרון ממשימה באפגניסטן. קרן, אמו של סקרלטוס, שוחחה עם בנה מיד לאחר התקרית. "הוא נשמע בסדר, אבל קצת לחוץ. הוא היה נשמע כאילו הוא בדיוק סיכל מתקפת טרור", העידה.

"אלק וספנסר הם בחורים גדולים, חזקים ואמיצים והם החליטו לנטרל אותו. וכך עשו. ספנסר הפיל אותו ראשון ואלק חטף ממנו את האקדח ותקף אותו", היא סיפרה בשיחה עם אי-פי. "ספנסר הצליח להחטיף לו כמה מכות טובות. הם הצליחו להכניע אותו בזמן שהרכבת נסעה".

גורמי הביטחון פגשו אותם בתחנה הבאה, 185 קילומטרים מפריז, כשדלתות הרכבת נפתחו. פיליפ לורתיוס שמשרת במשטרת האיחוד האירופי אמר כי התוקף, צעיר בן 26 ממרוקו המזוהה עם דאעש, לא הספיק לירות בנשקו האוטומטי אך ירה באקדחו לעבר אדם אחד ופצע אותו, ואף דקר אדם אחר עם סכין. אזרח צרפתי נפצע באורח קל כשניסה להפעיל את מערכת החירום ברכבת.

אוגוסט 2015, תקרית ירי בצרפת טרור רכבת אמריקנים נטרלו את הטרוריסט. רויטרס
מעצר החמוש, אמש/רויטרס

שר הפנים הצרפתי ברנאר קזנוב אמר היום במסיבת עיתונאים כי החשוד בתקיפה הוא איסלאמיסט קיצוני. גורם רשמי מספרד המעורה בפועלה של היחידה ללוחמה בטרור במדינתו מסר כי החשוד התגורר בעבר בספרד, משם נסע לצרפת, טס לסוריה וחזר באחרונה לצרפת.

אתמול אמר גורם ביטחוני בצרפת כי החשוד היה תחת מעקב רשויות החוק. חוקרים מהיחידה הצרפתית המיוחדת ללוחמה בטרור מנהלים את החקירה. הרשויות בצרפת שיבחו את קור הרוח ששידרו האזרחים הזרים ומסרו כי הם "הפגינו אומץ רב בסיטואציה קשה מאוד והצליחו למנוע תקרית קשה".

אירוע ירי ברכבת שנסעה בין אמסטרדם לפריז, אוגוסט 2015. רויטרס
הרשויות הצרפתיות שיבחו את האומץ שהפגינו האמריקנים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully