וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחית צרפת שנחטפה בתימן שוחררה מהשבי

7.8.2015 / 12:30

הרשויות בצרפת הודיעו כי איזבל פרים, שנחטפה בידי בני שבטים מקומיים בעת שעבדה במדינה כיועצת, שוחררה בסיוע ההנהגה בעומאן השכנה. במאי פורסם סרטון של פרים ובו אמרה: "ניסיתי לשים קץ לחיי"

צילום: יוטיב, עריכה: טל רזניק

(פרים בסרטון שפורסם ביוטיוב במאי: "ניסיתי לשים קץ לחיי")

איזבל פרים, אזרחית צרפת שנחטפה בתימן לפני כחצי שנה בידי בני שבטים מקומיים, שוחררה – כך הודיעו היום (שישי) בלשכת נשיא צרפת פרנסואה הולנד. על פי ההודעה, פרים בת ה-30 צפויה לשוב לצרפת עוד היום. "בת ארצנו איזבל פרים שוחררה הלילה. נשיא הרפובליקה מבקש להודות לכל מי שסייע להגיע לתוצאה הזאת", נכתב בהודעת צרפת.

פרים הגיעה לתימן כיועצת עבור "הקרן החברתית לפיתוח" של תימן. היא נחטפה בידי חמושים ב-24 בפברואר יחד עם המתורגמנית התימנייה שעבדה עמה, שירין מכאווי, בעת שהשתיים היו בדרכן לעבודה בבירה צנעא. במרץ הודיעו מקורות שבטיים במדינה כי ישחררו את השתיים, אולם בסופו של דבר רק מכאווי שוחררה.

עוד ידיעות על תימן:
אחרי הסכם הגרעין, סעודיה מגבירה את מאבקה בחות'ים בתימן
המלחמה בתימן: החות'ים קורסים, מדינות המפרץ שולחות כוחות
תימן: קרבות קשים בצנעא ובבסיס חיל אוויר אסטרטגי

החטופה הצרפתייה בתימן: "ניסיתי לשים קץ לחיי". צילום מסך
"אני ממש, ממש עייפה". פרים בסרטון/צילום מסך

במאי פורסם ביוטיוב סרטון ובו נראתה פרים כשהיא לבושה בבגדים שחורים, פונה באנגלית לנשיא הולנד ולנשיא תימן המודח עבד רבו מנסור האדי ואומרת: "נחטפתי לפני עשרה שבועות בתימן, בצנעא. בבקשה החזירו אותי לצרפת במהרה, כי אני ממש, ממש עייפה. ניסיתי לשים קץ לחיי כמה פעמים כי אני יודעת שלא תשתפו פעולה, ואני מבינה זאת לחלוטין".

רק כחודש אחרי שפורסם הסרטון הוא זכה להתייחסות מצד צרפת, והרשויות במדינה אישרו כי הוא אכן אותנטי. בזמנו הודיעה פריז כי היא עושה כל שביכולתה על מנת להביא לשחרורה של פרים. בסופו של דבר, שחרורה התאפשר בזכות סיוע מצד ההנהגה בעומאן, שכנתה של תימן, שהצליחו לאתר את פרים ולהעבירה לשטחה.

הפגנה בצנעא למען שחרור אזרחית צרפת איזבל פרים והמתורגמנית שלה שירין מכאווי שנחטפו בתימן, מרץ 2015. AP
הפגנה בצנעא למען שחרור פרים ומכאווי, מרץ/AP

בשנים האחרונות נהגו מיליציות שבטיות בתימן לקחת בני ערובה זרים במטרה להפעיל לחץ על ממשלה כדי שתספק להם שירותים או כדי להגיע לעסקות לחילופי שבויים. כמו כן, ארגון אל-קאעדה בתימן נחשב לאחד הזרועות הפעילות ביותר של הארגון, ומקרי חטיפה רבים מיוחסים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully