וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בתימן: החות'ים קורסים, מדינות המפרץ שולחות כוחות

נאמני הנשיא המודח כבשו את בסיס חיל האוויר הגדול ביותר במדינה מידי המורדים השיעים. הבסיס נמצא מצפון לעדן, ששוחררה אף היא בחודש שעבר ואליה הגיעו חיילים וכוחות שריון מחברות הקואליציה הסעודית

נאמני נשיא תימן המודח בדרכם לבסיס אל-אנאד, בסיס חיל האוויר הגדול ביותר במדינה שנשלט על יד החות'ים, 3 באוגוסט 2015. רויטרס
נאמני הנשיא המודח בדרכם לבסיס אל-אנאד, אתמול/רויטרס

תומכי הממשלה הגולה בתימן השתלטו אמש (שלישי) על בסיס חיל האוויר הגדול ביותר במדינה, שהיה בידי המורדים החות'ים במשך כארבעה חודשים. זהו הישג נוסף לכוחות הנתמכים בידי הקואליציה הסעודית, אחרי ששחררו את עיר הנמל עדן בסוף החודש שעבר.

מדובר במפלה נוספת עבור החות'ים, כשרק ביום ראשון הצהיר המנהיג עבד אל-מלכ אל-חות'י כי נסיגתם מעדן אחרי ארבעה חודשים של קרבות עזים היא רק הפסד בטווח-הקצר וכי המצב עוד יתהפך. במקביל, נאמני הנשיא השתלטו מחדש גם על בסיס צבאי שנמצא עשרה קילומטרים מצפון לבסיס אל-אנאד וכן על העיר אל-חוטה שבמחוז לחג' שבדרום המדינה.

כיבוש בסיס אל-אנאד התאפשר בתום מתקפה שנמשכה כיממה ובה השתמשו נאמני הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי בכלי רכב כבדים שסופקו להם על ידי הקואליציה. זאת בנוסף להגעתם ביום ראשון של מאות חיילים ממדינות המפרץ בעדן במטרה לסייע במלחמה נגד המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן. בהודעה שבה שיבח משרד ההגנה של תימן את הקרב על הבסיס הובטח גם לא להפסיק בלחימה עד שמשטרו של האדי יחזור לשלוט בכל חלקי המדינה.

נאמני נשיא תימן המודח בדרכם לבסיס אל-אנאד, בסיס חיל האוויר הגדול ביותר במדינה שנשלט על יד החות'ים, 3 באוגוסט 2015. AP
קיבלו סיוע מכוחות הקואליציה. נאמני הנשיא, אתמול/AP

גורמים המקורבים לכוחות הנאמנים לנשיא האדי מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי 70 לוחמים חות'ים נהרגו ועוד עשרה נפלו בשבי במהלך הקרב על אל-אנאד. בשורותיהם, כך מסרו, נהרגו 24 לוחמים ועוד 23 נפצעו. קצינים שהשתתפו במתקפה סיפרו כי החות'ים הפגינו "התנגדות עיקשת", אך הסיוע האווירי מצד הקואליציה הסעודית עזר להשמיד את כוחות השריון שלהם.

כיבוש בסיס חיל האוויר האסטרטגי צפוי לעבות את קווי ההגנה של עדן לסלול את הדרך לחזרה אפשרית של הממשלה הגולה לעיר הנמל הדרומית, ששימשה עבורם מעוז אחרון בטרם ברחו לערב הסעודית בחודש מרץ. ביום ראשון נכנסו לעדן מאות חיילים מכוחות הקואליציה כשהם רכובים בטנקים ובמשוריינים אחרים. העיתון הסעודי אל-חיית דיווח כי 1,500 חיילים, רובם מאיחוד האמירויות הערביות, הגיעו לעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully