וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסכם הגרעין, סעודיה מגבירה את מאבקה בחות'ים בתימן

15.7.2015 / 23:14

תומכי הנשיא המודח כבשו אזורי מפתח בעיר הנמל עדן והנחילו תבוסה משמעותית ראשונה למורדים השיעים הנתמכים בידי איראן מאז החל המבצע במרץ. ריאד חוששת שהכספים הרבים שטהראן תזרים לקופתה יסייעו לחות'ים

נאמני הנשיא המודח של תימן בשדה התעופה בעיר עדן, ששוחרר מידי החות'ים, 14 ביולי 2015. רויטרס
תומכי הנשיא המודח של תימן באזור שדה תעופה בעדן ששוחרר מהחות'ים, אתמול/רויטרס

הכוחות הנאמנים לנשיא תימן המודח השתלטו היום (רביעי) על הנמל המרכזי בעיר עדן שבדרום המדינה, שהיה בשליטת החות'ים זה כמה חודשים. לדברי תושבים מקומיים, במתקפה נכבש גם רובע סמוך. זהו אחד ההישגים הבולטים ביותר של המיליציה הנתמכת בידי הקואליציה הסעודית מאז החל המבצע הצבאי נגד המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן בחודש מרץ האחרון.

ההתקדמות היום מגיעה בהמשך להתפתחויות בעיר האסטרטגית אתמול, אז שחררו המיליציות המקומיות את שדה התעופה הבינלאומי בעדן ואת הרובע הסמוך לו. כוחות רגליים, כלי נשק וכלי רכב רבים של נאמני הנשיא עבד רבו מנסור האדי הועברו היום לחזיתות השונות בעיר, שלדבריהם סופקו להם בידי איחוד האמירויות הערביות, אחת החברות בקואליציה הערבית, הן מהאוויר והן מהים. בעקבות ההשתלטות על שדה התעופה, תושבים רבים ברחבי תימן יצאו אמש לרחובות וחגגו את ההישג, כשהם הניפו שלטים שבהם נכתב כי סופם של המורדים השיעים קרוב.

במהלך היום התנהלו קרבות עזים בין הצדדים בעדן, כשנאמני הנשיא ניסו להשתלט על אזורים של מכתשים והשתמשו בירי צלפים אינטנסיבי. צוותי רפואה בעיר אמרו כי עשרות לוחמים ואזרחים נהרגו ביומיים האחרונים ובית החולים המרכזי בעדן קרא בדחיפות למתן תרומות דם.

עוד ידיעות מהעולם
אובמה לנתניהו: "טעות היסטורית? לא שמעתי מה האלטרנטיבה שלך"
מסמכי סנודן חושפים: ישראל התנקשה בחייו של יועצו הבכיר של אסד

נאמני הנשיא המודח של תימן בשדה התעופה בעיר עדן, ששוחרר מידי החות'ים, 14 ביולי 2015. רויטרס
תומכי הנשיא חוגגים את הניצחון בשדה התעופה, אתמול/רויטרס

פרט להרס רב ולאלפי הרוגים, המערכה האווירית והימית של הקואליציה הסעודית לא הצליחה עד כה לשבור את רוחם של החות'ים, על אף הסגר שמוטל על המדינה, שמונע מאיראן להמשיך ולשלוח להם אספקה של כלי נשק. ואולם, ההתקפה הפתאומית של נאמני האדי והצלחתה המידית עשויות לבשר על שינוי במגמה.

כמו כן, בעקבות ההסכם בווינה, הממלכה הסונית צפויה להגביר עוד יותר את הסיוע לכוחות התומכים בהאדי, הגולה בשטחה בארבעת החודשים האחרונים. על אף שבתגובה רשמית ביחס להסכם הגרעין הביעה ריאד תקווה שהוא יסייע ליציבות באזור, גורמים סעודיים הביעו חשש שהכספים הרבים שיוזרמו לקופתה של טהראן ישמשו אותה כדי לחזק את בעלי בריתם במזרח התיכון, בהם החות'ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully