וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטופה הצרפתייה בתימן: "שחררו אותי. ניסיתי לשים קץ לחיי"

איזבל פרים, שנחטפה בצנעא יחד עם מתורגמנית מקומית ששוחררה, אמרה בסרטון שפרסמו שוביה: "אני ממש עייפה. החזירו אותי לצרפת במהרה". השינויים שעברו על תימן מאז חטיפתה מקשים על מאמצי החילוץ

צילום: יוטיב, עריכה: טל רזניק

הרשויות בצרפת אישרו אתמול (שני) כי הסרטון של החטופה הצרפתייה בתימן, איזבל פרים, הוא אותנטי ומסרו כי פריז עושה כל שביכולתה על מנת להביא לשחרורה. טרם התברר מי אחראי לחטיפתה של פרים, שעבדה כיועצת עבור "הקרן החברתית לפיתוח" של תימן. הסרטון הועלה ליוטיוב כבר לפני כחודש, אולם רק בימים האחרונים הוא זכה להתייחסות מצד צרפת.

בסרטון נראית החטופה, כשהיא לבושה בבגדים שחורים, פונה באנגלית לנשיא צרפת פרנסואה הולנד ולנשיא תימן המודח עבד רבו מנסור האדי, ואומרת: "נחטפתי לפני עשרה שבועות בתימן, בצנעא. בבקשה החזירו אותי לצרפת במהרה, כי אני ממש, ממש עייפה. ניסיתי לשים קץ לחיי כמה פעמים כי אני יודעת שלא תשתפו פעולה, ואני מבינה זאת לחלוטין".

עוד בוואלה חדשות:
ארה"ב מודה: כמה אזרחים אמריקנים מוחזקים בשבי החות'ים בתימן
דיווח: 4 אמריקנים מוחזקים בשבי החות'ים בבירת תימן
דיווח: ישראל הציעה לסעודיה מערכת "כיפת ברזל"

נשיא תימן עבד רבו מנסור האדי נחת בריאד, בירת ערב הסעודית, לאחר שהוברח מעדן, 26 במרץ 2015. רויטרס
נמלט מהמדינה. הנשיא האדי בערב הסעודית/רויטרס

פרים והמתורגמנית התימנייה שעבדה עמה, שירין מכאווי, נחטפו על ידי חמושים בחודש פברואר בדרכן לעבודה. בחודש מרץ מסרו גורמים בתימן כי הן צפויות להיות משוחררות, אולם לבסוף רק מכאווי שוחררה.

בשנים האחרונות, מיליציות שבטיות בתימן נהגו לקחת בני ערובה זרים, במטרה להפעיל לחץ על הממשלה כדי שתספק להם שירותים או כדי להגיע לעסקות חילופי שבויים. כמו כן, ארגון אל-קאעדה בתימן נחשב לאחד הזרועות הפעילות ביותר של הארגון, ומקרי חטיפה רבים מיוחסים לו.

עם זאת, מאז החטיפה המצב בתימן השתנה כליל. האדי נמלט מהמדינה בחודש מרץ בעקבות התקדמותם של כוחות המורדים החות'ים. קואליציה בינלאומית בהובלת ערב הסעודית פועלת בעיקר בתקיפות אוויריות נגד מטרות המורדים, במטרה להשיב את שלטונו של האדי. גורמים בצרפת אישרו כי המדינה מספקת מידע מודיעיני לכוחות הקואליציה.

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully